Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:32

9
اسفند
وقتی همسران بهانه‌گير می شوند!

وقتی همسران بهانه‌گير می شوند!

هميشه ميوه‌های به درد نخور مي‌گيری؟ چرا اين قدر لباسات کثيف هستن؟ جوراباتو ...

وقتی همسران بهانه‌گير می شوند!

 

 

همیشه میوه‌های به درد نخور می‌گیری؟

چرا این قدر لباسات کثیف هستن؟ جوراباتو قبل از اومدن روی فرش دربیار! این قدر جلوی تلویزیون تخمه نریز خسته شدم از این همه تمیز کردن. سطل آشغال بوگرفته، پس کی می‌خوای سطل را خالی کنی؟ چقدر تو بی‌مسئولیت و خونسردی و...  با این جملات می‌توانید در محیط خانه مداوم روی اعصاب همسرتان راه بروید، و حس عصبانیت، کم حوصلگی و لج بازی را در وی تقویت کنید تا جایی که آرامش زندگی لابه‌لای این جمله‌ها گم شود! هنگام بهانه گیری همسرتان بهترین واكنش چیست؟

 

سکوت کنید

هنگام بهانه‌گیری همسرتان سکوت کنید و بگذارید به حال خودش باشد. مطمئن باشید اگر بخواهید شما نیز مثل او عمل کنید، جز جنگ و دعوا و اختلاف چیز دیگری عایدتان نمی‌شود زمانی که یکی از زوجین دچار مشکل شده و برای تخلیه مشکل خود در خانه بهانه‌گیری می‌کند، در حال کاهش اضطراب خود با استفاده از مکانیزم جابه جایی است.  او احتمالاً در محل کار خود و یا با دوستانش و یا هر کس دیگر دچار مشکل شده است و در خانه برای کاهش استرس و آرامش خود بهانه گیری را انتخاب و سر شما خالی می‌کند. فرقی نمی‌كند زن دچار این مکانیزم شود یا مرد؛ مهم این است که شما به عنوان طرف مقابل هوشیار باشید و بدانید که تنها راه چاره سکوت است. او بموقع و در جای مناسب خودش با شما صحبت و یا

درد و دل می‌کند و راه حل می‌خواهد.

 

تنها  تكیه‌گاه باشید

اگر خانم شما دچار این مشکل شده است، شما به عنوان مرد خانه سعی کنید مسائل کاری را داخل خانه نیاورید و مثل او بهانه‌گیری نکنید و صبور باشید. اگر مهمانی دعوت شدید و یا مهمانی به خانه شما می‌خواهد بیاید، از همسرتان بپرسید که آمادگی روحی یا آمادگی پذیرایی از مهمان را دارد؟ خانم خانه‌تان را درک کنید و در نگهداری فرزندتان به او کمک کنید تا تنش و مشکل همسرتان به فرزندتان انتقال پیدا نکند. فقط اگر خود صلاح می‌دانید، به او پیشنهاد دهید که می‌توانی به مشاور مراجعه کنی و یا اگر دوست دارد در فضایی خارج از خانه در جایی سرسبز و یا رستورانی دلپذیر باشد، او را ببرید و اگر فرصت كردید در کارهای خانه به او کمک کنید.

 

پایگاه آرامبخش باشید

به عنوان پایگاه آرامبخش همسرتان عمل کنید. در زمان بهانه‌گیری صد در صد دچار مشکلی است که به دلایلی مثل صلاح ندانستن و یا خجالت ‌کشیدن نمی‌تواند به شما بگوید. شما نیز کنکاش و تجسس نکنید و نخواهید به حریم خصوصی او وارد شوید. او در این زمان فقط به نیرو بخشی و انرژی‌زا بودن شما نیازمند است؛ پس با سکوت و ایجاد محیطی آرامبخش فضا را برای تفکر و کنارآمدن همسرتان با خودش آماده کنید.

 

در جایگاه بانوی یکتای خانه باشید

اگر شوهر شما دچار مشکل شده است، شما به عنوان بانوی یکتای خانه محیط خانه را آرام کنید. سعی کنید غذای‌تان بموقع و لذیذ آماده باشد. اگر فرزندتان شلوغ می‌کند، آرامش کنید و صدای تلویزیون و یا بازی کامپیوتر او را کم کنید و اگر مسأله مهم یا فکر تازه و پیشنهاد و انتقاد و گلایه‌ای دارید، در آن زمان به همسرتان نگویید.

 

به نیازهای همسرتان توجه کنید

به طور کلی زن و شوهر باید در زندگی مشترک به نیازهای یکدیگر توجه کنند و بدانند و بپرسند طرف مقابل از چه چیز خوشش می‌آید و از چه چیز متنفر است. به قول قدیمی‌ها رگ خواب همسرتان را در طول زندگی به دست آورید. البته به علایق و خواسته‌های خود نیز توجه داشته باشید و از خود غافل نشوید و بدانید همسرتان شریک زندگی شماست، نه همه زندگی شما. تلاش کنید برای جذب محبت و عشق همسرتان، آنچه را دوست دارد، انجام دهید و از لذت بردن طرف مقابل‌تان شما نیز لذت ببرید.

 

در مورد بهانه‌های حل نشده گفتگو کنید

یکسری از بهانه‌ها حل‌نشده در زندگی باقی می‌مانند و تبدیل به یک عادت می‌شوند می‌دانید چرا؟ به این دلیل که طرف مقابل هیچگاه سعی نکرده خود را اصلاح کند و کار درست را انجام دهد. سعی نکرده کاری را که همسرش از آن خوشش نمی‌آید و یا متنفر است، كنار بگذارد مثلا مردی که بهداشت خود را رعایت نمی‌کند، همیشه در زمینه رابطه لمسی عاطفی دچار مشکل می‌شود و همسرش بهانه‌گیری كرده و از او دوری می‌کند و یا خانمی که به خود نمی‌رسد، با ایرادگیری‌های همسرش و مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود. زندگی مشترک مثل یک شرکت است که هر شریک سهامی دارد و برای تمامی برنامه‌های شرکت جلسه می‌گذارند و مشورت می‌کنند.

چه زیباست چنین جلسه‌های مشورتی در زندگی مشترک ما وجود داشته باشد. مثلا هر جمعه یا دو هفته یکبار این جلسات در مکانی مشخص بین زوجین برگزار شود و از امتیازها و فداکاری‌های یکدیگر تشکر کنند و سپاسگزار هم باشند. همچنین درباره مشکلاتی که برایشان پیش آمده گفتگو کنند و انتقاد بجا و محترمانه داشته باشند و برای بهبودی و پیشرفت زندگی خود با هم همفکری کنند و اگر در جایی مشکلی بود که خودشان آگاهی نداشتند، یا به مشاور مراجعه کنند و یا به رسانه‌هایی که مسائل روانشناسی را مطرح می‌کنند.

به یاد داشته باشید كه در زندگی زناشویی هر یک از طرفین در زندگی سهمی دارند و هر دو به یک اندازه حق دارند  شاد و لذت‌بخش زندگی كنند. شما خواننده عزیز، آقا و خانم محترم تکیه‌گاه و پشتیبان و سنگ صبور همسرت باش. تو کسی هستی که می‌توانی آرامبخش او باشی و با استفاده از نیروی پر توان عشق و دوست داشتن کمکش کنی.

برچسب ها: زندگی آنلاین، بهانه‌گير، بازی کامپیوتر، آرامبخش تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز