Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:12

3
اسفند
صميميت را به هم هديه دهيد!

صميميت را به هم هديه دهيد!

بسياري از زوج‌هاي جوان به دليل عدم آگاهي از نحوه صحيح برخورد با مسائل عاطفي...

صميميت را به هم هديه دهيد!

 

 

بسیاری از زوج‌های جوان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح برخورد با مسائل عاطفی و زناشویی بین همسران، دچار مشكلاتی می‌شوند كه گاه این مشكلات به بحران‌های عظیم خانوادگی تبدیل می‌گردند. دوست داشتن و عاشق یكدیگر بودن لزوما موجب سازگاری افراد نمی‌شود. برای داشتن یك رابطه سالم و رضایت‌بخش، گفت‌وگو لازم است. زوج‌ها نباید نسبت به این مساله بی‌اهمیت باشند؛ چرا كه با حرف زدن بسیاری از مشكلات و سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود. داشتن یك رابطه شاد و خوب كار سختی نیست. كلید موفقیت در روابط زناشویی بیان عواطف و احساسات واقعی و شفاف خود و بر زبان آوردن آنهاست. البته پیش از بیان احساسات باید خودمان از وجود آنها آگاه باشیم تا بتوانیم درباره آنها فكر كنیم.

بیشتر زوج‌ها فكر می‌كنند كه همیشه با هم در تماسند؛ اما واقعا چقدر زمان صرف عمیق‌تر كردن دركتان از طرف مقابل می‌كنید؟ داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی یكی از عوامل موثر در كنار هم ماندن زوج‌هاست. ارزش آرامش بسیار بیشتر از آن است كه مردم فكرش را می‌كنند و متاسفانه در بیشتر زندگی‌ها آرامش وجود ندارد. آشفتگی و هرج و مرج درست در نقطه مقابل آرامش است. كسانی كه وارد زندگی مشترك شده‌اند، بهتر می‌توانند این موضوع را درك كنند. رسیدن به آرامش و احساس خوشبختی چیزی است كه در تمام ازدواج‌ها در اولویت قرار دارد و اگر از اهمیت آن كاسته شود، پس از مدتی زن و شوهر احساس ناامیدی خواهند كرد. مسلما در روابط زناشویی مهم‌ترین مساله رابطه زن و شوهر با یكدیگر است. اهمیت دادن به حساسیت‌ها و نیازهای همسرتان و تلاش برای خوشحال كردن او، به استحكام و ثبات روابط شما كمك می‌كند. برای رضایت‌مندی بیشتر در زندگی مشترك بهتر است نكات زیر را بخوانید:

 

هرگز از چیزهایی كه ندارید، بیش از حد شكایت نكنید

مردم دو دسته‌اند: دسته اول همیشه شكایت می‌كنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی كه دارند) و دسته دوم كسانی هستند كه از كوچك‌ترین و جزئی‌ترین چیزها نیز استفاده می‌كنند تا خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر باشند. شما باید سعی كنید جزء دسته دوم باشید. مسلما كسی كه نگرش‌اش به زندگی اینگونه باشد، می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگاه دارد.

 

 

به او اجازه دهید تا لذت بیشتری از زندگی ببرد

همه ما انسان‌ها نیاز داریم كه روابط دوستانه‌مان را با دوستان قدیمی خود حفظ كنیم. اگر همسرتان اوقاتی را با دوستانش سپری كرد، به او سخت نگیرید. هر كسی نیاز دارد ساعاتی را فقط به خودش بپردازد. اگر تمام ذهن و انرژی خود را صرف مشغله‌های زندگی كنیم، لذتی از زندگی نخواهیم برد. داشتن كمی تنوع و تفریح به ما انرژی بیشتری برای انجام مسوولیت و مقابله با مشكلات می‌دهد.

 

 

 

به او بگویید كه او بهترین زن یا مرد در تمام دنیاست

همسر شما ممكن است خیلی ثروتمند، تحصیلكرده و موفق نباشد، اما یك ویژگی مهم دارد و آن اینكه توانسته شما را مشتاق خودش كند. او تمام تلاشش را می‌كند كه در هر حالتی شما را حمایت نماید. اگر همسرتان با شكست و عدم موفقیت در كاری روبه‌رو شد و دچار ناراحتی و افسردگی گردید، به او بگویید كه شما بیش از آنچه توقعش را داشته‌اید، دریافت كرده‌اید و برای تمام تلاش‌هایش ارزش قائلید. این كار باعث خوشحالی او خواهد شد.

 

 

تعریف كردن از همسر خود را فراموش نكنید

گاهی اوقات همسرتان آنچنان درگیر زندگی می‌شود كه از ظاهر خود غافل شده و كمتر از قبل به آراستگی خود اهمیت می‌دهد؛ زیرا با تمام مسوولیت‌هایی كه بر عهده دارد، فرصت پرداختن به ظاهر خود را نمی‌یابد. اگر در چنین مواقعی از ظاهر او ایراد نگیرید و در عوض از او بیشتر از قبل تعریف كنید و به او بفهمانید كه با گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال زیباتر و جذاب‌تر شده است، باعث خوشحالی بسیار زیاد او خواهید شد و این خوشحالی به شما نیز سرایت خواهد كرد.

 

 

به تفاوت‌های یكدیگر احترام بگذارید

تفاوت‌های افراد باعث جذب آنان به یكدیگر می‌شود. با افزایش درك و آگاهی می‌توان به تفاوت‌ها احترام گذاشت. وقتی كه زوج‌ها تفاوت‌های یكدیگر را بپذیرند و سعی در تغییر یكدیگر نداشته باشند، شباهت‌ها و همانندی‌های بسیاری را نیز در یكدیگر پیدا می‌كنند. گرچه هر كدام از ما منحصر به فرد هستیم، ولی در بیشتر جنبه‌ها به هم شباهت داریم. شریك زندگی شما تركیبی از تفاوت‌ها و تشابهات مكمل است. زن و شوهرهایی كه واقعا به هم عشق می‌ورزند، مفهوم این تركیب را بسیار خوب می‌دانند. بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات و رفتار او را همانند ایده‌آل خود بسازند. انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یك رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی‌رسد و بالاخره این عدم تعادل در مواردی خود را نشان می‌دهد و در زندگی زناشویی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

 

 

از وابستگی به همسر خود و كنترل او بپرهیزید

گاهی ما خود را بیش از حد گرفتار و یا نگران مشكل دیگران می‌كنیم و در مورد آنها دچار وسواس می‌شویم. درگیر شدن بیش از حد با مسائل دیگران می‌تواند ما و اطرافیانمان‌ را آشفته كند.

اگر تمام نیروی خود را صرف مردم و حل مشكلات آنها كنید، برای حل مشكلات خود وقتی نخواهید داشت. اما وابستگی انواع مختلفی دارد. وابستگی شما به همسرتان باعث می‌شود تا بخواهید زندگی را تحت تسلط خود درآورید. و به این ترتیب زندگی را از روال طبیعی خارج می‌كنید. وقتی می‌خواهید بر همسرتان مسلط شوید، در واقع خود را تحت سلطه او در می‌آورید و با این كار افكار و احساسات و آزادی عمل خود را فدای رفتارتان می‌كنید و اراده‌تان را هم از دست می‌دهید.

به این ترتیب خودتان بیشتر تحت تسلط در می‌آیید. هر چه بیشتر همسرتان را كنترل كنید، او بیشتر اصرار می‌كند كاری را كه دوست دارد انجام دهد. طبیعی است كه او در برابر تلاش‌های شما برای تغییر و تحت كنترل در آوردن ایستادگی كند. مشكل افراد وابسته این است كه خود را دست كم می‌گیرند و به خود توجهی ندارند.

 آنها نسبت به خود احساس خوبی نداشته و خود را دوست ندارند؛ به همین علت به خود فرصت نمی‌دهند كه به خود و اهداف‌شان برسند، زیرا فكر می‌كنند استحقاق آنها را ندارند.

 

هرگز از گفتن دوستت دارم به همسرتان خسته نشوید

همسر شما بیشتر اوقاتش را صرف مهیا كردن امكانات لازم برای آسایش خانواده‌اش می‌كند. و در مقابل انتظار عشق و محبت از جانب شما دارد. هرگز از گفتن دوستت دارم به او غافل نشوید و او را از شنیدن این جمله بسیار ساده محروم نكنید.

 

 

به خودتان توجه كنید

مراقبت از جسم و سلامتی خود، مراقبت از پوست و مو و زیبایی‌تان را فراموش نكنید.

 با این كار علاقه او كمرنگ نخواهد شد؛ برعكس توجهش به شما بیشتر شده و اینكار او را خوشحال‌تر و راضی‌تر می‌كند.

 

 

بردبار و صبور باشید

وقتی به تنهایی حركت می‌كنید، هر كجا بخواهید قدم می‌گذارید؛ ولی هنگامی كه با كس دیگری هستید، قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد. در طول مسیر، تجربه كسب خواهید كرد و می‌آموزید كه چگونه با یكدیگر حركت كنید. ازدواج یعنی ایجاد هماهنگی جسمی و روحی بین زن و شوهر. برای موفق شدن و رسیدن به این هماهنگی باید صبور و بردبار باشید. برای حل و فصل بسیاری از مسائل و مشكلات نیاز به زمان است.

 

 

از مقایسه كردن یكدیگر بپرهیزید

مطلقا همسرتان را با دیگران مقایسه نكنید. اگر در صدد بهبود اوضاع خود هستید، همسرتان را تشویق كنید و به او دلگرمی بدهید. انتقاد، دشمن صمیمیت است. به جای مقایسه كردن و انتقاد از او، از هر كار كوچكش تشكر و قدردانی كنید تا او نیز به شما عشق بورزد. توانایی‌های همسر خود را تایید كنید و به او بگویید كه شایسته‌ترین همسر دنیاست.

 

 

مثبت باشید تا رابطه‌تان انرژی بیشتری بگیرد

برای چیزهای خوب زندگی‌تان شكرگزار باشید. هر روز نقاط مثبت و ویژگی‌های خوب همسرتان را به خودتان یادآوری كنید و به خاطر بیاورید كه اولین بار چه ویژگی همسرتان شما را به او جذب كرد. به ویژگی‌های مثبت خود نیز فكر كرده و سعی كنید آنها را تقویت كنید. اگر واقعا درصدد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان هستید، بهترین كار شناسایی عوامل مخرب در زندگی است. گاهی اوقات این عوامل آنقدر دور از ذهن نیستند، ولی كمتر به آنها توجه می‌شود. عدم گفتگو در اثر كمبود وقت و یا بی‌توجهی زن و مرد نسبت به هم، از عوامل مخرب زندگی است. گاهی اوقات گفت‌وگو صورت می‌گیرد، ولی هیچ یك از طرفین به حرف‌های یكدیگر گوش نمی‌دهند.

 

 

برنامه نداشتن برای آینده

وقتی كه خانواده‌ای تشكیل می‌شود، به آن معنا نیست كه زندگی بدون در نظر گرفتن آینده فقط سپری شود. زن و شوهر باید به اتفاق آینده را بسازند و در مورد آن و برنامه‌هایی كه برای آینده در نظر دارند، با هم حرف بزنند. بی‌برنامه بودن و عدم آینده‌نگری باعث می‌شود كه بعد از گذشت مدتی شور و شوق زندگی از بین برود.

 

 

شك و بدگمانی‌های افراطی

از سین جیم كردن و حساسیت نشان دادن در مورد همسرتان بپرهیزید. زندگی مشترك بر پایه اعتماد بنا شده است. شك و بدگمانی‌های بیش از اندازه، همسرتان را به ستوه می‌آورد و ممكن است او را به همان سمتی كه می‌ترسید سوق دهد.

 

 

بی‌توجهی به ظاهر

بعد از ازدواج هیچ‌گاه از ظاهر خود غافل نشوید. از ژولیدگی و نامرتب بودن و گاه عدم رعایت مسائل بهداشتی پرهیز كنید. با رسیدگی به ظاهر خود به همسرتان نشان دهید كه او چقدر برای‌تان مهم است و همیشه می‌خواهید در كنارش خوب و زیبا باشید.

 

 

خود را غرق كار نكنید

هیچ‌گاه خود را آنقدر غرق كار و وقت گذراندن با دوستان و اطرافیان تان نكنید كه از خانواده خود غافل شوید. كار كردن زیاد و دیرتر به خانه برگشتن باعث ایجاد سردی در روابط زناشویی می‌شود. عدم مشورت با افراد كاردان و متخصص

 

اگر قادر به حل مساله و مشكلی در زندگی مشترك خود نیستید، بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت كنید و از آنها راهنمایی بخواهید؛ به این ترتیب شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، صميميت تعداد بازديد: 554 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز