Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:44

19
اردیبهشت
راز‌های ساده برای زندگی راحت

راز‌های ساده برای زندگی راحت

آيا شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد كه دوست داريد زندگي بي‌دغدغه و ...

آمنه چوپانی

 

 

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید كه دوست دارید زندگی بی‌دغدغه و آرامی داشته باشید؟

ما برای آرامش شما عزیزان مقاله‌ای  ارائه داده‌ایم تا با روش های دست‌یابی به زندگی ساده و آسان بیشتر آشنا شوید. امیدواریم با مطالعه این مطالب نیز مانند گذشته بتوانید مسیر زندگی‌تان را به سمت بهترین‌ها هدایت كنید.

مدت زمان كار خود را كاهش دهید:

اگر ساعات طولانی كار می‌كنید و پول كمی بابت آن می‌گیرید، وقت آن است كه كار خود را ارزیابی و در آن تجدید نظر كنید و از خود بپرسید در مقابل صداقت‌تان در كار چه چیزی دریافت می‌‌كنید؟

سعی كنید به صورت نیمه‌وقت كار كرده و با مدیریت امور مالی كسری آن را جبران كنید و در عوض، زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید. كار را فقط در محل كارتان انجام دهید و آن را به منزل نیاورید.

اگر كار روزانه شما در محیط كار تمام نمی‌شود، وقت آن است كار خود را ارزیابی و آن را اصلاح كنید.

میز خود را مرتب كنید: یك میز كاری به‌هم ریخته می‌تواند باعث آشفتگی و تنش شما شود. تمیز و مرتب كردن آن قبل از تعطیلی كار، بسیار مفید است.

 زمانی را به خود، تنهایی و خلوت اختصاص دهید

تنهایی برای انسان خوب است. در تنهایی می‌توانید به صدای درون خود گوش دهید و آرام بگیرید. این آرامش برای شما لازم است تا در آن مسائل مهم زندگی‌تان را بشناسید. 

تعاملات خود را ساده كنید. رعایت برخی اصول می‌توانند روابط را بسیار ساده كنند: 

یاد بگیرید به دیگران «نه» بگویید. اگر نتوانید این كار را انجام دهید، فردی خواهید بود كه دائماً در تلاش است تا مشكلات دیگران را رفع كند. آنچه را كه مهم و كافی است، تشخیص داده و بپذیرید و به بقیه موارد «نه» بگویید. 

سعی نكنید با غفلت از خودتان، دیگران را خشنود نگه دارید. 

از غرایز خود استفاده كنید و از آنها به سادگی نگذرید. اگر احساس می‌كنید چیزی اشتباه است، پس احتمالاً مشكلی وجود دارد.

امور مالی خود را ساده كنید

اصول اولـــیه زنــدگی و مدیریت آن مهم‌ترین مسأله است. برای ساده كردن امور مالی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده كنید: 

یك بودجه حداقل برای خود ایجاد كرده و بدون در نظر گرفتن درآمدتان خرج كردن پول را مدیریت و پول خود را برای آینده پس‌انداز كنید.

خریدهای‌تان را نقد انجام دهید و اگر پول ندارید، هیچ‌وقت به خرید نروید. 

در مورد چیزی كه می‌خرید فكر كنید؛ ممكن است اصلاً به آن نیاز نداشته باشید. 

در روزهای تعطیل كار نكنید 

حتی اگر كارتان را خیلی دوست دارید، آن را روزهای تعطیل كنار بگذارید، زیرا در زندگی شخصی‌تان عدم تعادل ایجاد می‌شود.

شاید الآن این مسأله را احساس نكنید، اما در نهایت به زندگی خانوادگی شما لطمه وارد خواهد كرد.

كارهای ساده، جواب می‌‌دهند: كارهای روزانه ما مجموعه‌ای ازز كارهای تمام نشدنی است.

اگر سعی كنید تمام كارهای روزانه را به دقت و سروقت خود انجام دهید. هرگز موفق به انجام آن نخواهید شد!

بهتر است كارها را اولویت‌بندی كرده و كارهای مهم و ضروری را انجام دهید و غیرضروری‌ها را حذف كنید. 

از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری و به یك ارتباط تلفنی اكتفا كنید. اوقات فراغت و تفریح داشته باشید: هر چقدر هم شغل‌تان را دوست داشته باشید.

استراحت، بخش اساسی زندگی و جوانی شماست. وقتی دیدن چیزهای جدید را كنار بگذارید، زندگی بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد شد.

زمانی كه بعد از یك استراحت كوتاه دوباره به كار باز می‌گردید، كار راحت تر شده است. زندگی آن‌لاین و اینترنتی خود را نیز ساده كنید: زندگی آن‌لاین می‌تواند به سرعت پیچیده و مشكل شود.

سایت‌هایی كه در آن عضو شده‌اید و حتی نام آنها در خاطرتان نیست و انبوه نامه‌هایی كه در میل شخصی‌تان وجود دارد و خوانده نشده است و ... همه اینها باعث می‌شوند كه به عنوان یك كاربر احساس پیچیدگی و گیجی كنید.

برای كنترل این آشفتگی‌ها راه‌حل‌های فنی وجود دارد؛ مثل: سعی كنید ایمیل خود را خالی نگه دارید و میل‌های جدید را جواب داده و حذف كنید.

شروع به پاكسازی كامپیوتر خود از اطلاعات به درد نخور و غیرضروری كنید.

تلویزیون، اینترنت، رادیو، مجلات، روزنامه‌ها و ... رسانه‌هایی هستند كه به سهولت در دسترس همگان قرار دارند. باید به گونه‌ای از آنها استفاده كنید كه بر زندگی شما تسلط نداشته باشند.

در بعضی روزهای تعطیل خود، به طور كل استفاده از وسایل الكترونیكی زمان تعیین كنید؛ زیرا اغلب آنقدر با آنها سرگرم می‌شوید كه گذر زمان را احساس نمی‌كنید.

اگر از این نظر مشكل دارید، حتماً از یك تایمر استفاده كنید. ارتباطات خود را ساده كنید: ارتباط با افراد دیگر بخش مهمی از زندگی است.

كه با یك ایمیل یا تلفن می‌توان آن را ساده كرد و از زمان آن برای رسیدگی به كارهای خود بهره برد.  چك كردن ایمیل‌ها را به ساعت مشخصی از روز موكول كرده و از چك كردن لحظه به لحظه آنها خودداری كنید.

بهتر است صدای كامپیوتر را كم كنید تا صدای رسیدن پیغام جدید شما را به خواندن آن وسوسه نكند. مدت زمانی از روز را به تلفن زدن اختصاص دهید و وقت و ساعت مشخصی برای آن در نظر بگیرید.   

نكته‌های مهم ساده‌انگاری

نگرانی و استرس را از خود دور كنید، این تغییرات به آرامی صورت می‌گیرد و در عوض انرژی زیادی در شما به وجود خواهد آمد.

همه چیز را نمی‌توان در مغز ثبت كرد، برای به خاطر داشتن مسائل می‌توانید از یك تقویم استفاده كنید. جمله «خودتان باشید» خیلی تكراری است، اما واقعاً اگر خودتان باشید و به نیازهای درونی‌تان فكر كنید،ساده زندگی خواهید كرد و كمتر دچار لغزش می‌شوید و شادتر خواهید بود.

«این شیوه‌ها اگرچه بسیار ساده‌اند، اما بسیار كاربردی‌ هستند» و تأثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی شما خواهند داشت.

 به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهید

رژیم غذایی مناسب داشته باشید و ورزش روزانه را فراموش نكنید. 

تعداد ضربان قلب و میزان فشار خون خود را درخانه چك و آن را به صورت یك مسابقه پزشكی ثبت كنید.

از مصرف سیگار،الكل، موادمخدر و رفتارهای پرخطر مثل پریدن و یا رانندگی پرسرعت بپرهیزید.

سعی كنید هر روز به ماساژ بروید.  تمركز و مدیتیشن (مراقبه) در درازمدت به شما كمك خواهدد كرد كه به آنچه می‌خواهید انجام دهید بیشتر دقت داشته باشید.

به طور منظم، به پزشك مراجعه كنید و از سلامت كامل بدن خود مطمئن شوید.  با افرادی كه دوستشان دارید، ارتباط برقرار كنید و برای آنها بیشتر وقت بگذارید.

همسر، دوست، فرزند، پدر، مادر، خانواده و یا هر كس دیگر با آنها صحبت كنید و صمیمی شوید.

برچسب ها: رژیم غذایی، مدیریت پول، تنهایی و خلوت، مدت زمان كار، روز تعطیل، ساده‌انگاری، تمركز و مدیتیشن تعداد بازديد: 897 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز