Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:15

13
آذر
فرزند دوّم هووی فرزند اوّل نیست

فرزند دوّم هووی فرزند اوّل نیست

اجازه دهید در زمان بارداری شكمتان را لمس كند و صدای قلب جنین را از طریق دستگاه مخصوص بشنود.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

او را برای ورود خواهر یا برادر دوم آماده كنید:

اجازه دهید در زمان بارداری شكمتان را لمس كند و صدای قلب جنین را از طریق دستگاه مخصوص بشنود. با او صحبت كنید، آلبوم عكس‌ های دوران نوزادی او را نشان دهید.به او بگویید زمانی هم او كوچك بود و مراقبت‌ های خاصی لازم داشت. او هم در زمان نوزادی شیشه شیر می خورد و پوشكش تعویض می‌ شد.

از او در چیدن وسایل اتاق نوزاد كمك بگیرید و نظرش را در مورد رنگ وسایل سوال كنید. بگذارید احساس مفید بودن پیدا كند.اگر تصمیم دارید او در اتاق خودش بخوابد حتماً یكی دو ماه قبل از تولد نوزاد این تصمیم را عملی كنید تا احساس نكند با آمدن نوزاد او را از اتاق خودتان بیرون كرده‌ اید.

او را برای غیبت خودتان در زمان زایمان آماده كنید. برایش توضیح دهید در غیاب شما چه كسی از او مراقبت خواهد كرد و شما چه زمانی باز می‌گردید. او را برای انتقال نوزاد به خانه، به بیمارستان ببرید تا خود را یكی از استقبال كنندگان بداند. از او به اتفاق نوزاد عكس بگیرید وبرای مثال، بگویید: «در این عكس یك نفر پسربزرگ خانه است و دیگری پسر كوچك خانه.»

اجازه دهید به وسایل نوزاد دست بزند و صدای جغ جغه را درآورد. او را با مسوولیت نگهداری از نوزاد درگیر كنید. ازاو بخواهید پوشك نوزاد را برایتان بیاورد.

وقتی شما در اتاق نیستید او را سرگرم كند. هنگامی‌كه نوزاد گریه می‌كند آرام به پشت نوزاد بزند و او را ساكت كند، اگر اصرار دارد نوزاد را در آغوش بگیرد با رعایت نكات ایمنی این اجازه را به او بدهید.

اوقات با مادر بودن را برایش فراهم كنید

این كه كودك 5 ساله به نوزاد حسادت كند امری طبیعی است. او مجبور است شرایط جدیدی را تحمّل كند. از این پس در هر آنچه داشته،باید با دیگری شریك باشد. احساس او را درك كنید. اوقاتی را به او اختصاص دهید. حتّی زمانی خیلی كوتاه او را در آغوش بگیرید. اگر عادت داشته روی زانوی شما بنشیند باز هم این امكان را در اختیارش قرار دهید.

خود را برای حملات او آماده كنید

همه كودكان حسادت می‌كنند. ممكن است نوزاد را به سختی در آغوش بفشارد این راهی است برای تخلیه احساس حسادت و ناراحتی. به او بگویید احساس او را درك می‌كنید ولی نباید كاری انجام دهد كه باعث صدمه زدن به نوزاد شود. هرگز او را تنبیه نكنید ولی می توانید بگویید تا وقتی به احساس خود مسلّط نشده به كودك نزدیك نشود.

سعی كنید این زمان كوتاه شود زیرا با این كار نشان داده اید به او اطمینان ندارید. نكات ایمنی را برایش توضیح دهید، وسایل تیز و برنده را از دسترس او دور كنید. از دور مراقب رفتارش باشید.

 

برچسب ها: اتاق نوزاد، فرزند دوم، بارداری، دوران نوزادی، قلب جنین، فرزند اول، رابطه فرزند اول و دوم تعداد بازديد: 822 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز