Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:57

20
شهریور
گل درمانی

گل درمانی

«گل درمانی» یكی از اعضای خانواده طب كل‌نگر است. گرچه این شیوه درمان در ایران چندان شناخته شده نیست، اما مزایای بسیاری برای افرادی كه از آن استفاده می‌كنند، دارد.

مهرنوش طبری؛ روانشناس

 

 

«گل درمانی» یكی از اعضای خانواده طب كل‌نگر است. گرچه این شیوه درمان در ایران چندان شناخته شده نیست، اما مزایای بسیاری برای افرادی كه از آن استفاده می‌كنند، دارد. این گل‌ها توسط یك پزشك انگلیسی به نام «باك» (Back) در سال 1930 كشف شدند. او 38 گل را كه دارای خواص قوی درمانی بودند، كشف كرد.

این فرآورده‌ها به شكل مایع درآمده و به صورت زیرزبانی استفاده می‌شوند. با گل درمانی می‌توان مجددا سلامت عاطفی فرد را به او بازگرداند و به این ترتیب از طریق درمان عاطفی، درمان جسمانی نیز صورت می‌پذیرد. این شیوه درمانی غالبا همراه با طب سوزنی فوق‌العاده خوب جواب می‌دهد.گل درمانی می‌تواند فرد را از استرس، غم، ناامیدی، احساس گناه و سرزنش، شك و تردید، عدم اعتماد به نفس، بی‌حوصلگی، حسادت و بدبینی نجات دهد.

این گل‌ها كاملا سالم و بدون عوارض بوده و در واقع یك معجزه الهی هستند كه با خود شعور الهی به همراه دارند.آنها می‌توانند افراد سختگیر و منتقد را به انسان‌هایی انعطاف‌پذیر و مهربان، انسان‌های خسته را به انسان‌های پرانرژی و افراد غمگین و مضطرب را به انسان‌هایی شاد و شجاع تبدیل كنند.

در زیر به معرفی چند نمونه از گل‌ها می‌پردازیم:

1- گل mimulus:

گلی است به رنگ زرد با گلبرگ‌های كوچك كه در موارد زیر به كار می‌رود:

 افراد خجالتی و كمرو

 افرادی كه ترس مشخصی دارند (مثل ترس از تنهایی، ترس از هواپیما، آسانسور، سخنرانی و...)

 افراد حساس به صدا و سرما

 افراد محتاط و وسواسی

این افراد بیشتر دچار كیست‌های تخمدانی یا سردرد می‌شوند.Mimulus برای كسانی كه در خواب می‌ترسند و ناگهان از خواب می‌پرند، بسیار مفید است.

2- گل Cerato:

گلی است بنفش متمایل به آبی كه اصل آن در هیمالیا و به صورت وحشی است. دوره رشد آن تابستان بوده و برای افرادی مفید است كه اطمینان به تصمیمات خود ندارند و دائم از دیگران نظرخواهی می‌كنند و همواره نیازمند به تایید دیگران هستند. آنها ظاهرا بسیار ساده و دارای هویت ضعیفی هستند و تمركز كمی دارند.

افراد بعد از استفاده از گل Cerato بسیار مشتاق به یادگیری و كنجكاوی می‌شوند و توانایی جمع‌آوری اطلاعات، سازماندهی و استفاده از آنها را به دست می‌آورند. همچنین خود را پذیرفته و به خویشتن اعتماد می‌كنند و در تصمیمات‌شان پایدار می‌مانند.

3- گل Pine:

برای افرادی به كار می‌رود كه اغلب احساس گناه و خود را سرزنش می‌كنند، درونگرا هستند، بیشتر به محدودیت‌ها توجه دارند تا توانایی‌های‌شان، همواره خود را با تصورات منفی تخریب می‌كنند و احساس بی‌ارزشی و زیر دست بودن دارند.

4- گل Holly:

برای افرادی مفید است كه احساس حسادت و نفرت و دشمنی در همه سطوح دارند، همیشه ناراضی و كلافه و شاكی هستند، منفی و مشكوك به همه چیز نگاه می‌كنند، دائم دیگران را درون خود تحقیر می‌كنند، همیشه عصبانی، بدخلق و بدخو هستند.

5- گل Beech:

برای افرادی مناسب است كه رفتار و روش منتقدانه، متكبرانه و خودبین دارند و نمی‌توانند نظر دیگران را تحمل كنند. آنها همیشه بر مسند قضاوت نسبت به دیگران نشسته و فقط خطاهای دیگران را می‌بینند و از دیدن نتایج مثبت ناتوانند. همچنین دارای اصول معین، ثابت و كوته‌نظرانه و رفتارهای خشك و جدی هستند، تمایل به انزوا دارند، طرز حرف زدن‌شان به صورت والد سختگیر است و حالت سخنرانی دارد و دوست دارند بر دیگران غالب و مسلط باشند.این افراد با استفاده از گل «Beech» توانایی درك الگوهای رفتاری و انفرادی دیگران را پیدا می‌كنند و افرادی صبور و شكیبا می‌شوند.

6- گل Red chestnut:

مخصوص افرادی است كه دائم ترس و نگرانی برای اشخاص دیگر دارند، نگران مشكلات دیگران هستند دائم از بقیه مراقبت و محافظت می‌كنند، بیش از حد فداكار و قربانی هستند و دائم فكر می‌كنند اگر دیر اقدام كنند، ممكن است اتفاق بدی برای یكی از افراد خانواده‌شان بیفتد.

آنها دائم اتفاقات وحشتناكی را كه ممكن است برای دیگران رخ دهد، تصور می‌كنند. به بچه‌ها مرتب هشدار می‌دهند كه مواظب باشند. اگر مادرند، مادرانی نگران و همیشه دلواپس فرزندان خود هستند و شخصیت بسیار وابسته‌ای دارند، این افراد بعد از استفاده گل Red chestnut توانایی‌های زیر را پیدا می‌كنند:

1- در شرایط دشوار توانایی ایجاد افكار مثبت، امنیت، تندرستی، سلامتی و شهامت در دیگران

2- توانایی هدایت و تاثیر مثبت برای دیگران از راه دور و نزدیك

3- حفظ خونسردی در موارد اضطراری و حفظ شرایط فیزیكی و فكری

 

برچسب ها: طب سنتی، گل درمانی، شیوه درمان، درمان جسمانی، افراد وسواس، افراد حساس، افراد محتاط تعداد بازديد: 707 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز