Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:34

14
دی
راه های صمیمیت با همسر - بخش اول

راه های صمیمیت با همسر - بخش اول

مردم دو دسته‌اند: دسته اول همیشه شكایت می‌كنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی كه دارند) و دسته دوم كسانی هستند كه از كوچك‌ترین و جزئی‌ترین چیزها نیز استفاده می‌كنند تا خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر باشند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

هرگز از چیزهایی كه ندارید، بیش از حد شكایت نكنید

مردم دو دسته‌اند: دسته اول همیشه شكایت می‌كنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی كه دارند) و دسته دوم كسانی هستند كه از كوچك‌ترین و جزئی‌ترین چیزها نیز استفاده می‌كنند تا خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر باشند. شما باید سعی كنید جزء دسته دوم باشید. مسلما كسی كه نگرش‌اش به زندگی اینگونه باشد، می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگاه دارد.

به او بگویید كه او بهترین زن یا مرد در تمام دنیاست

همسر شما ممكن است خیلی ثروتمند، تحصیلكرده و موفق نباشد، اما یك ویژگی مهم دارد و آن اینكه توانسته شما را مشتاق خودش كند. او تمام تلاشش را می‌كند كه در هر حالتی شما را حمایت نماید. اگر همسرتان با شكست و عدم موفقیت در كاری روبه‌رو شد و دچار ناراحتی و افسردگی گردید، به او بگویید كه شما بیش از آنچه توقعش را داشته‌اید، دریافت كرده‌اید و برای تمام تلاش‌هایش ارزش قائلید. این كار باعث خوشحالی او خواهد شد.

تعریف كردن از همسر خود را فراموش نكنید

گاهی اوقات همسرتان آنچنان درگیر زندگی می‌شود كه از ظاهر خود غافل شده و كمتر از قبل به آراستگی خود اهمیت می‌دهد؛ زیرا با تمام مسوولیت‌هایی كه بر عهده دارد، فرصت پرداختن به ظاهر خود را نمی‌یابد. اگر در چنین مواقعی از ظاهر او ایراد نگیرید و در عوض از او بیشتر از قبل تعریف كنید و به او بفهمانید كه با گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال زیباتر و جذاب‌تر شده است، باعث خوشحالی بسیار زیاد او خواهید شد و این خوشحالی به شما نیز سرایت خواهد كرد.

به او اجازه دهید تا لذت بیشتری از زندگی ببرد

همه ما انسان‌ها نیاز داریم كه روابط دوستانه‌مان را با دوستان قدیمی خود حفظ كنیم. اگر همسرتان اوقاتی را با دوستانش سپری كرد، به او سخت نگیرید. هر كسی نیاز دارد ساعاتی را فقط به خودش بپردازد. اگر تمام ذهن و انرژی خود را صرف مشغله‌های زندگی كنیم، لذتی از زندگی نخواهیم برد. داشتن كمی تنوع و تفریح به ما انرژی بیشتری برای انجام مسوولیت و مقابله با مشكلات می‌دهد.

هرگز از گفتن دوستت دارم به همسرتان خسته نشوید

همسر شما بیشتر اوقاتش را صرف مهیا كردن امكانات لازم برای آسایش خانواده‌اش می‌كند. و در مقابل انتظار عشق و محبت از جانب شما دارد. هرگز از گفتن دوستت دارم به او غافل نشوید و او را از شنیدن این جمله بسیار ساده محروم نكنید.

به خودتان توجه كنید

مراقبت از جسم و سلامتی خود، مراقبت از پوست و مو و زیبایی‌تان را فراموش نكنید. با این كار علاقه او كمرنگ نخواهد شد؛ برعكس توجهش به شما بیشتر شده و اینكار او را خوشحال‌تر و راضی‌تر می‌كند.

بردبار و صبور باشید

وقتی به تنهایی حركت می‌كنید، هر كجا بخواهید قدم می‌گذارید؛ ولی هنگامی كه با كس دیگری هستید، قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد. در طول مسیر، تجربه كسب خواهید كرد و می‌آموزید كه چگونه با یكدیگر حركت كنید. ازدواج یعنی ایجاد هماهنگی جسمی و روحی بین زن و شوهر. برای موفق شدن و رسیدن به این هماهنگی باید صبور و بردبار باشید. برای حل و فصل بسیاری از مسائل و مشكلات نیاز به زمان است.

به تفاوت‌های یكدیگر احترام بگذارید

تفاوت‌های افراد باعث جذب آنان به یكدیگر می‌شود. با افزایش درك و آگاهی می‌توان به تفاوت‌ها احترام گذاشت. وقتی كه زوج‌ها تفاوت‌های یكدیگر را بپذیرند و سعی در تغییر یكدیگر نداشته باشند، شباهت‌ها و همانندی‌های بسیاری را نیز در یكدیگر پیدا می‌كنند. گرچه هر كدام از ما منحصر به فرد هستیم، ولی در بیشتر جنبه‌ها به هم شباهت داریم.

شریك زندگی شما تركیبی از تفاوت‌ها و تشابهات مكمل است. زن و شوهرهایی كه واقعا به هم عشق می‌ورزند، مفهوم این تركیب را بسیار خوب می‌دانند. بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات و رفتار او را همانند ایده‌آل خود بسازند. انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یك رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی‌رسد و بالاخره این عدم تعادل در مواردی خود را نشان می‌دهد و در زندگی زناشویی تاثیر خود را خواهد گذاشت...

 

برای خواندن بخش دوم - راه های صمیمیت با همسر - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، ارتباط زوجین، زناشویی، صمیمیت زن و شوهر، ارتباط زن و شوهر تعداد بازديد: 1555 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز