Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:56

26
آبان
عجیب ترین اسرار هند

عجیب ترین اسرار هند

هندوستان را سرزمین شگفتی ها می نامند و دلایل بسیار زیادی برای این نامگذاری وجود دارد. پدیده های طبیعی منحصربفرد، بناها و نیایشگاه های باستانی و باشکوه، تنوع فرهنگ ها و … همگی در کنار هم هند شگفت انگیز را به وجود آورده اند.

در میان تمام این موارد، باز هم موضوعاتی وجود دارند که در خودِ هند هم اسرارآمیز و رمزآلود به حساب می آیند.

۱- کودینی، روستای دوقلوها

با هر معیار و مقیاسی که حساب کنیم احتمال دوقلو و سه قلوزایی بسیار نادر و کمیاب است. در حقیقت، به طور میانگین از هر ۱۰۰۰ بارداری موفق در جهان تنها ۱۶ مورد منجر به دوقلوزایی می شود. این آمار به طور کلی است و در کشور هند این میانگین از این هم پایین تر است و حدود ۹ مورد از هر ۱۰۰ تاست. یکی از عجیب ترین اسرار هند در روستایی به نام کودینی در ایالت کرالای هند وجود دارد. در این روستای عجیب، در بین حدود ۲۰۰۰ خانوار ۴۰۰ جفت دوقلو وجود دارند! یعنی در این روستا که راه بروید مدام با دوقلوهایی شبیه به هم مواجه خواهید شد!

دانشمندان و محققین ژنتیک مدت های مدیدی روی این پدیده نادر مطالعه و تحقیق کرده اند اما هنوز نتوانسته به جواب روشنی برسند و علت دقیق و مشخص این موضوع را شناسایی کنند. با این حالی که دانشمندان ژنتیک را علت احتمالی این موضوع می دانند، اما جالب این است که مردم این روستا فارغ از مذهب، نژاد و اصالتشان همگی در چند نسل گذشته شان چندین جفت دوقلو داشته اند. آمار دوقلوهای این روستا در حال افزایش است و سال به سال تعداد دوقلوهای بیشتری در این روستا متولد می شوند.

اسرار هند,عجیب ترین اسرار هند,روستای دوقلوها یکی از عجیب ترین اسرار هند در روستایی به نام کودینی در ایالت کرالای هند وجود دارد

۲- پراهلاد جانی، مردی که بیش از ۴۰ سال است بدون غذا زنده مانده است

کشور هند ماًمن مربیان و مرشدان و راهبان مذهبی است و در هر گوشه از این کشور می توانید این افراد مذهبی را پیدا کنید که به اعمال مذهبیشان مشغولند. با این حال، یکی از عجیب ترین اسرار هند وجود مردی به نام پراهلاد جانی (Prahlad Jani) است. این مرد که در سال ۱۹۲۹ به دنیا آمده ادعا می کند که بیش از ۴۰ سال است بدون آب و غذا زنده مانده است و بدنش نیازی به غذا ندارد!

در تمام این سال ها دانشمندان و منتقدان تلاش کرده اند تا دست او را رو کنند، اما ظاهرا نتوانسته اند و هیچ دلیلی مبنی بر رد این ادعا پیدا نکرده اند. در سال ۲۰۱۰، تیمی متشکل از ۳۵ محقق و دانشمند تصمیم گرفتند یکبار برای همیشه جانی را مورد آزمایش قرار بدهند و صحت ادعاهایش را بررسی کنند. آن ها پرهلاد جانی را به مدت ۱۵ روز زیر نظر قرار دادند، اما متوجه شدند که او بدون غذا و آب در صحت و سلامت کامل به سر می برد و هیچ مشکلی برایش پیش نیامده است. البته به دستور دولت هند، جزئیات این آزمایش هیچ گاه به طور رسمی منتشر نشده است. چگونگی زنده مانده جانی بدون آب و غذا هنوز هم یکی از عجیب ترین اسرار هند است که بدون پاسخ باقی مانده است.

۳- ستون آهنی اسرارآمیز دهلی: کرتی استامبا | Kirti Srambha

همه ما می دانیم که آهن هنگامی که در برابر رطوبت و آب قرار می گیرد دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود. خاصیت ضدزنگ بودن آهن در طول انقلاب صنعتی در تمدن های غربی کشف و مورد  استفاده قرار گرفت. با این حال، یکی از عجیب ترین اسرار هند وجود ستونی آهنی در دهلی هند است که بدون هیچ گونه روکش و فناوری خاص بیش از هزار سال است که بدون هیچ گونه زنگ زدگی و خوردگی، سالم باقی مانده است.

ستون پیروزی یا کرتی استامبا سازه ای با وزن ۶ تن است که در حدود قرن ۵ از جنس آهن ساخته شده است و بیش از هزار سال است که بدون هیچ گونه اثری از زنگ زدگی و خوردگی سالم و افراشته باقی مانده است. راز سالم ماندن این ستون توجه دانشمندان زیادی را به خود جلب کرده است اما هنوز هیچ جواب قطعی و مشخصی برای این موضوع پیدا نشده است. تنها فرضیه ای که می تواند فناناپذیری ستون آهنی دهلی را توجیه کند استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفته است که در آن زمان استفاده شده است. هرچند این موضوع در حد فرضیه است و شواهدی دال بر درست بودن آن کشف نشده است.

اسرار هند,عجیب ترین اسرار هند,ستون آهنی اسرارآمیز دهلی راز سالم ماندن ستونی آهنی در دهلی هند توجه دانشمندان زیادی را به خود جلب کرده است

۴- روستای بدون در و قفل: روستای شانی شینگناپور | Shani Shingnapur

در ایالت مهاراشترا هند روستایی کوچک و دورافتاده وجود دارد که به یکی از عجیب ترین اسرار هند تبدیل شده است. وقتی وارد این روستا می شوید بالافاصله متوجه می شوید که خانه های این روستا بدون قفل و بست هستند و حتی در هم ندارند! مردم روستا جواهرات، پول و وسایل گرانقیمتشان را بدون هیچ گونه حفاظ و دربی در خانه رها می کنند و به سراغ کار خود می روند. نکته غیرقابل باور این که با وجودی که این خانه ها هیچ دربی ندارند در طول ۳۰۰ سال گذشته هیچ گزارش دزدی و سرقتی مشاهده نشده است. طبق باورها و افسانه های محلی روستای شانی شینگناپور توسط یکی از خدایان هندو به نام شانی محافظت می شود و هر دزدی که بخواهد از این روستا و خانه هایش سرقت کند توسط این رب النوع مجازات می شود و کور می شود! این باورها آنقدر در مردم عمیق و ریشه دار است که هیچ بانکی در روستا وجود ندارد و ایستگاه های پلیس هم چیزی به اسم بازداشتگاه ندارند.

اسرار هند,عجیب ترین اسرار هند,روستای بدون در و قفل در هند در طول ۳۰۰ سال گذشته هیچ گزارش دزدی از روستای شانی شینگناپور مشاهده نشده است

۵- ستون معلق لپاکشی | Hanging Pillar of Lepakshi

در کشور پهناور هند بناها و نیایشگاه های مذهبی شگفت انگیز و بسیار تاریخی وجود دارند که از بسیاری جهات قابل توجه هستند.  این بناها علاوه بر جنبه مذهبی و اهمیتی که برای باورمندان دارند از لحاظ معماری و شکوه و عظمت ساختارشان هم بسیار قابل توجهند. در یکی از این بناها به نام آندرا پرادش یک ستون بسیار عجیب قرار دارد که به جرات یکی از عجیب ترین اسرار هند است.

این ستون اسرارآمیز معلق است! در بین بیش از ۶۰ ستونی که در این بنا وجود دارد یک ستون سنگی حکاکی شده زیبا وجود دارد که کاملا معلق است و انتهایش با کمی فاصله از زمین قرار گرفته است. ستون معلق لپاکشی چند سانتی متر از سطح زمین فاصله دارد و عملا روی هوا معلق مانده است! دانشمندان تحقیقات زیادی انجام داده اند تا راز معلق ماندن این ستون سنگی را کشف کنند اما هنوز هیچ پاسخی برای آن پیدا نکرده اند. ستون معلق لپاکشی یکی از معروف ترین و عجیب ترین اسرار هند است و سالانه هزاران گردشگر تنها برای دیدن این ستون عجیب به این منطقه سفر می کنند تا این پدیده غیرطبیعی را با چشمهای خودشان ببینند.

۶- گنج پنهان غارهای سون باندر | Son Bhandar Bhandar

غارهای سون باندر مجموعه سازه هایی سنگی هستند که در پای تپه های وایبار در دل کوه تراشیده شده اند و به زیبایی هرچه تمام تر فرهنگ و آئین های هندویان قدیم را به نمایش می گذارند. در این غارها راهبان بودایی و هندوی زیادی ساکن بوده اند و به عبادت و نیایش مشغول بوده اند. اما چیزی که این غارها را در زمره عجیب ترین اسرار هند قرار می دهد موضوع دیگریست.

گفته می شود که داخل این غارها گنجی عظیم مخفی شده است. طبق افسانه های محلی، غربی ترین غار محل دفن ثروت بی همتای شاه موریان بیمبیاساراست که در قرن ۶ قبل از میلاد حکومت می کرده است. داستان های زیادی در مورد ثروت افسانه ای این شاه بر سر زبان ها جاری است و گفته می شود که شاه برای آن ثروتش به پسرش که به زور بر تخت پادشاهی نشسته بود نرسد آن را در غارهای سون باندر مخفی کرده است. در طول سال ها گروه های زیادی سعی کرده اند این گنج پنهان را کشف کنند، اما هیچ کدام موفق نشده اند.

اسرار هند,عجیب ترین اسرار هند,گنج پنهان غارهای سون باندر غارهای سون باندر سازه هایی سنگی هستند که در پای تپه های وایبار در دل کوه تراشیده شده اند

 ۷- دریاچه اسکلت هند: روپکاند | Roopkund

آخرین مورد از عجیب ترین اسرار هند که به شما معرفی می کنیم دریاچه اسکلت است. دریاچه روپکاند در ایالت اوتارکاند هند قرار گرفته و به دلیل قرارگیری در رشته کوه های هیمالیا طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. با این حال، دلیل شهرت این دریاچه وجود اسکلت هایی در ته دریاچه است که به همین دلیل به آن نام دریاچه اسکلت داده اند. در کف این دریاچه بقایای بیش از ۲۰۰ اسکلت وجود دارد که سال ها ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. نظریه ها و تئوری های مختلفی در مورد منشا این اسکلت ها وجود داشت تا ایت که بعد از تحقیقات فراوان، مشخص شد که این اسکلت ها متعلق به افرادی بوده که در طول قرن نهم از این مسیر عبور می کرده اند و دچار طوفان شده اند. با تمام شدن زمستان که برف ها آب می شود این اسکلت ها از زیر آب نمایان می شوند و منظره ای ترسناک و عجیب به وجود می آورند.

 

منبع: eligasht.com

 

برچسب ها: گردشگری، هند، فرهنگ مردمان هند، کشور هند، ادیان هندی، عجایب کشور هند، آداب و رسوم هند، دیدنی های هند، جاذبه های گردشگری کشور هند تعداد بازديد: 499 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز