Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:51

8
آبان
دفاع زنان از انقلاب منحصر به دوران هشت ساله نیست

دفاع زنان از انقلاب منحصر به دوران هشت ساله نیست

حماسه آفرینی زنان یکی از مهمترین رموز پیروزی در دفاع مقدس است زیرا اگر صبر، مقاومت، ایثار و فداکاری زنان نبود، دفاع مقدس با این استحکام پیش نمی رفت.

 مینو اصلانی – رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور

 

حماسه آفرینی زنان یکی از مهمترین رموز پیروزی در دفاع مقدس است زیرا اگر صبر، مقاومت، ایثار و فداکاری زنان نبود، دفاع مقدس با این استحکام پیش نمی رفت.

طبیعی است که وقتی از زوایای مختلف به دفاع مقدس نگاه می کنیم حضور زنان را به صورت حضوری جدی، موثر و فعال می بینیم که از ابعاد مختلف قابل طرح و بررسی است که مهمترین رکن این حضور، پشتیبانی همه جانبه از دفاع مقدس است که به وسیله نثار مال و جان خودشان و عزیزانشان اتفاق افتاد.

این زنان صبور به این فداکاری ها به عنوان یک تکلیف الهی می نگریستند و عزیزانشان را که راهی جبهه ها می کردند، نه از سر لطف که از سر تکلیف این کارها را انجام می دادند و از انجام هیچ کاری که در توانشان و حتی گاهی فراتر از توانشان بود، دریغ نمی کردند.

به طور ذاتی عاطفه مادر به فرزند خود، قابل وصف نیست و حتی حاضر نیست که خاری به پای فرزندش برود اما وقتی موضوع تکلیف و رسالت الهی در جنگ تحمیلی پیش آمد، زنان تکلیف مدار نه تنها یک فرزند بلکه همه فرزندانشان را فدا کردند تا آرمان های بلند امام راحل(ره) که نشات گرفته از اسلام است، باقی بماند.

رزمندگان از پشت جبهه خیالشان راحت بود و می دانستند که خانواده پشتیبان آنان است و این آرامش خاطر که ناشی از مقاومت و ایستادگی زنان در پشت جبهه بود در واقع دوبالی بود که پرواز را به کشور ما هدیه داد، بال مبارزه و مقاومت و شهادت در جبهه و بال دیگر پشتیبانی، صبوری، ایثار و فداکاری زنان در پشت جبهه؛ واقعا اگر امروز شاهد این همه آرامش و امنیت در کشور هستیم، مرهون این حرکت زنان و مردان ایثارگر و مقاوم کشور است.

در دوران دفاع مقدس علاوه بر نقش بی بدیل زنان در پشتیبانی مادی و معنوی از جنگ، ما زنان مبارز و رزمنده ای را داشتیم که سال ها در خط مقدم جبهه ایستادگی و مقاومت کردند و نهایتا به شهادت رسیدند.

در مجموع هفت هزار زن شهید در کشور داریم که هر کدام یک اسطوره هستند و می توانند الگو و اسوه تمام عیاری برای حرکت های متعالی و مترقی دختران در جامعه امروز باشند.

این زنان الگوی سوم، «زن نه شرقی نه غربی» هستند که جریان فکری عمیقی را تحت عنوان الگوی سوم زن در دنیا رقم زدند که نه مانند زنان شرقی بی تاثیر در تاریخ باشند و نه مانند زنان غربی، صرفا ابزار و کالا باشند، این الگو در واقع حلقه گمشده زنان آزاداندیش است که خسته از بی هویتی و بی بند و باری اند.

البته دفاع مقدس در دفاع مقدس باقی نماند و زنان همچنان پای دفاع مقدس ایستاده اند و امروز که اقتضاء می کرد بار دیگر برای امنیت کشور و برای آرمان ها فرزندانشان را برای دفاع از حریم اهل بیت(س) اعزام کنند باز هم شاهدیم که این خط ادامه پیدا کرد.

در جنگ عمیق اقتصادی و فرهنگی هم شاهدیم که زنان به ندای ولی امر مسلمین پاسخ دادند و وارد عمل شدند و در عرصه اقتصاد مقاومتی حضور جدی و فعال دارند، همچنین در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن برنامه ریزی می کنند، در صحنه هستند.

سرکوب مردم در سراسر دنیا، سرکوب مردم مظلوم میانمار، به شهادت رساندن مردم یمن، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه ناشی از عصبانیت دشمن از انتقال پیام انقلاب اسلامی است، ناشی از سرخوردگی و سرگشتگی دشمن از این همه ایثار و مقاومت است. براساس آمار سازمان بسیج زنان، اکنون 9 میلیون بانوی بسیجی در کشور فعالیت دارند.

 

برچسب ها: حقوق زنان، نقش زنان در دفاع از انقلاب اسلامی، زنان در انقلاب اسلامی، رزمنده زن، زنان در انقلاب فرانسه، نقش زنان در انقلاب تعداد بازديد: 968 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز