Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:02

1
اسفند
ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی باید هر هفته انجام شود. چرا که اسکاچ‌ها درمعرض آلودگی‌های زیادی هستند.

اسکاچ ظرفشویی می‌تواند خیلی سریع میکروب‌های زیادی را به خود جذب کند. از آنجا که هر روز هم برای تمیز کردن استفاده می‌شود، آلودگی و چربی زیادی را به خود می‌گیرد. برای اینکه خیالتان راحت باشد، لازم نیست هربار یک اسفنج نو بخرید، بلکه باید حداقل هفته‌ای یکبار آن را تمیز و ضد عفونی کنید. برای ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی می‌توانید از مایکروویو، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، سرکه و یا سفید کننده استفاده کنید. در این مطلب این روش‌ها به خوبی شرح داده شده‌اند.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

*ضد عفونی کردن اسکاچ با مایکروویو

*ضد عفونی کردن اسکاچ با ماشین ظرفشویی

*ضد عفونی کردن اسکاچ با اجاق گاز

*ضد عفونی کردن اسکاچ با سرکه

*ضد عفونی کردن اسکاچ با سفید کننده

ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی با مایکروویو

اطمینان حاصل کنید که اسفنج شما در مایکروویو از بین نمی‌رود. هرگز یک اسفنج که اجزای فلزی دارد، درون مایکروویو نگذارید. فلز، اشعه‌های مایکروویو را بازتاب می‌دهد و موجب جرقه زدن، آتش و آسیب به مایکروویر می‌شود. اسکاچ را بشویید و آب آن را بگیرید. می‌توانید از کمی صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید، اما حتما خوب خشکش کنید.

اسکاچ را در یک محلول آب و عصاره لیمو بخیسانید. حدود یک دوم فنجان آب را با یک قاشق چای خوری لیمو ترکیب کنید و اسکاچ را در آن بخیسانید. عصاره لیمو کمک می‌کند که اسکاچ بعد از بیرون آمدن از مایکروویو تمیز و نو به نظر برسد و آب از سوختن آن جلوگیری می‌کند.

اسکاچ مرطوب را به مدت دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. دقت کنید که آن را زیر نظر داشته باشید تا هر نشانی از سوختگی را تشخیص دهید. مایکروویو بیش از ۹۰ درصد میکروب‌ها را از بین می‌برد و آن را ضد عفونی می‌کند. اسفنج را با یک گیره از مایکروویو خارج کنید و منتظر بمانید تا سرد شود.

ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی با ماشین ظرفشویی

اسکاچ را با استفاده از یک سنجاق یا گیره در قسمت بالایی ماشین آویزان کنید. می‌توانید آن را همزمان با ظرف‌های کثیف درون ماشین قرار دهید تا آب و برق هدر نرود. مطمئن شوید که تکه‌های غذا روی اسکاچ وجود ندارد و قبل از اینکار آن را تمیز کنید.

ماشین را روی حالت خشک و داغ تنظیم کنید تا به خوبی اسکاچ ضد عفونی شود. تنظیمات همیشگی را اعمال کنید و اجازه دهید یک دور کامل ظروف و اسکاچ را بشوید. تنها اطمینان حاصل کنید آب داغ است. از همان مواد شوینده‌ای که همیشه استفاده می‌کنید و ترجیحا نوع ضد باکتری درون ماشین بریزید.

این کار را به صورت هفتگی تکرار کنید. می‌توانید زمانی که ماشین از ظرف‌ها پر است اقدام به ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی کنید. ماشین ظرفشویی اسکاچ را تمیز و هم ضد عفونی می‌کند و ۹۹ درصد میکرب‌ها را از بین می‌برد.

ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی با اجاق گاز

مقداری آب سرد را در یک قابلمه بجوشانید. شعله را بالا بکشید تا زمانی که آب به نقطه‌ی جوش برسد. درب قابلمه را بگذارید تا آب زودتر بجوشد. اسکاچ را کاملا بشویید و آب اضافه را بگیرید. لازم است که هرگونه مواد چسبیده به اسکاچ را بزدایید تا هیچ چربی یا آلودگی وارد قابلمه نکنید. به سادگی با کمی صابون، آن را زیر آب بشویید و فشار دهید تا آب اضافه خارج شود.

به آرامی، اسکاچ را درون آب درحال جوش قرار دهید. مراقب دست‌هایتان باشید. می‌توانید از یک قاشق یا گیره برای جلوگیری از سوختگی استفاده کنید. اسکاچ باید کاملا درون آب قرار گرفته باشد. مراقب باشید که به ته قابلمه نچسبد چرا که ممکن است بسوزد؛ بنابراین بهتر است با یک گیره آن را درون آب نگه دارید.

به مدت ۵ دقیقه آن را در آب نگاه دارید و سپس بیرون بکشید. این مدت زمان برای از بین بردن هرگونه میکروب کافی است. اسکاچ در این زمان بسیار داغ است؛ بنابراین آن را روی سطح تمیزی قرار دهید و صبر کنید تا در هوای آزاد خشک شود.

 ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی با سرکه

اسکاچ را بشویید و هرگونه باقی مانده‌ی غذا و چربی را از آن بزدایید. آن را زیر آب داغ بگیرید و با کمی شوینده خوب تمیز کنید. یک کاسه را با مقدار کافی سرکه سفید پر کنید به گونه‌ای که تا روی اسکاچ بالا بیاید. اجازه دهید یک شب، اسکاچ درون سرکه بخیسد تا به خوبی ضد عفونی شود. هرچند تنها با ۵ دقیقه مقدار زیادی از میکروب‌ها از بین می‌روند.

اسکاچ را از سرکه خارج کنید و فشار دهید تا کاملا سرکه از آن خارج شود. نیازی نیست که اسکاچ را دوباره بشویید، چرا که به محض خشک شدن، هرگونه اثر و بویی از سرکه از بین می‌رود.

ضدعفونی کردن اسکاچ ظرفشویی با سفید کننده

مطمئن شوید که تکه‌های غذا روی اسکاچ وجود ندارد، به این منظور آن را زیر آب با شوینده خوب بشویید. یک لیوان آب را با سه قاشق غذاخوری سفیدکننده ترکیب کنید. سفیدکننده مایعی بسیار قویست بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید. استفاده از دستکش ضروریست چرا که تماس سفید کننده با پوست دست، پوست را می‌سوزاند و یا رنگ لباس را از بین می‌برد.

اسکاچ را به مدت ۵ دقیقه، درون این محلول قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که اسکاچ کاملا درون محلول قرار گرفته و همه‌ی قسمت‌ها خیس می‌شوند. ۵ دقیقه برای ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی کافی است. این ترکیب یکی از موثرترین روش‌ها برا کشتن میکروب‌هاست. اجازه دهید اسفنج در هوای آزاد کاملا خشک شود.

 

بیشتر بخوانید:

این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید!

کابردهای جالب جوش شیرین در خانه داری

برق انداختن سینک ظرفشویی با چند روش ساده!

آسان ترین روش پاک کردن جرم و رسوب شیرآلات!

برچسب ها: مایکروویو، لوازم منزل، میکروب، سرکه، مواد شوینده، ظرف شستن، اسکاچ، ماشین ظرفشویی، ضدعفونی کردن، اجاق گاز، اثرات سوختگی تعداد بازديد: 592 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز