Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 07:51

29
اردیبهشت
توصیه‌هایی برای خرید مبلمان و اثاثیه منزل

توصیه‌هایی برای خرید مبلمان و اثاثیه منزل

اثاثیه بزرگ منزل می‌توانند به راحتی فضای یك اتاق را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل مهم است که رنگی مناسب با فضای اتاق را برای این نوع اثاثیه‌ها انتخاب کنید.

آذین نعمتی؛ كارشناس معماری

 

 

اگر هنگامی‌که از اسباب و اثاثیه منزل خود استفاده می‌کنید، لق هستند و تکان می‌خورند، ممکن است آنها در برابر بازی کودکان دوام نیاورند. اثاثیه بزرگ مانند کمد و دراورها، باید در جای خود محکم بایستند حتی زمانیکه در آنها باز است. در اینصورت احتمال واژگون شدن آنها وجود نخواهد داشت. آیا با دوام است؟ به دنبال اثاثیه‌ای باشید که با رشد کودکان شما هماهنگ باشد.

مثلا آیا می‌توانید پس از مدتی آنها را رنگ بزنید و در عین حال ظاهر آنها خوب بماند؟  آیا کارایی لازم را دارند؟ گاه استفاده از کمدهای بزرگ و دسترسی به بالای آن‌ها دشوار است. اگر کمد کودکان متناسب با قد و اندازه آنها باشد، کودکان در تمیز کردن کمدشان و استقلال پیدا کردن موفق‌تر خواهند بود. 

 ایجاد فضا

در اتاق‌هایی که فضای آنها متفاوت است، مانند اتاق‌هایی که سقف یا دیوارهای زاویه‌دار و کج دارند، ساخت کمدهای متناسب با این نوع فضاها در ایجاد فضای بیشتر بسیار موثر است. ممکن است ساخت یك کمد از خرید کمدهای آماده هزینه بیشتری داشته باشد، اما توجه داشته باشید که این سرمایه‌گذاری بسیار با ارزش است، زیرا بدین وسیله شما می‌توانید یک فضای مرده را به فضایی قابل استفاده و کاربردی تبدیل کنید.

برای اتاق کودکان از جنس‌های ارزان‌تر مانند MDF استفاده کنید و آن را با رنگ‌هایی با پایه آب یا روغن رنگ کنید. این نوع کمدها، احتیاج به یک لایه رنگ پایه و 2 الی 3 لایه رنگ دارند تا ظاهری مناسب پیدا کنند. اگر در حال حاضر کمدی در خانه دارید، می‌توانید روی آن را کمی ‌سوهان بزنید و یا در آنها را تعویض کنید. اگر در مناسبی پیدا نکردید، از یک نجار بخواهید یک در مخصوص کمدتان برای شما بسازد. درها را رنگ بزنید و دستگیره‌های جدید بر روی آنها نصب کنید. به فضای داخل کمد نیز توجه داشته باشد. ممکن است لازم باشد جای طبقات کمد را عوض کنید و حتی یک کشو به آن بیفزایید.

مبلمان بزرگ منزل 

اثاثیه بزرگ منزل می‌توانند به راحتی فضای یك اتاق را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل مهم است که رنگی مناسب با فضای اتاق را برای این نوع اثاثیه‌ها انتخاب کنید. با این کار اثاثیه منزل کمتر مزاحم به نظر می‌رسند. همچنین درها را با چسباندن برچسب از سادگی درآورید. 

انتخاب تخت 

یک تخت محکم با یک تشک سفت به همان اندازه که برای کودکان مهم است، برای بزرگسالان نیز اهمیت دارد. به همین دلیل این مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که شما برای اتاق کودکتان می‌کنید. با توجه به اینکه کودکان زیر 7 سال باید روزی 12 ساعت بخوابند، تخت آنها علاوه بر اینکه باید از کمر آنها محافظت کند، باید به اندازه کافی بزرگ و پهن باشد تا کودکتان در آن راحت باشد. 

نکات زیر را همواره مد نظر داشته باشید 

 به دنبال یک تشک مناسب و استاندارد باشید که برای کمر شما ضرری نداشته باشد. اگر می‌خواهید برای تختی که از قبل داشته‌اید تشکی نو بخرید، حتما توجه داشته باشید که اندازه تشک کاملا منطبق با اندازه تخت باشد. همچنین به راهنمای استفاده از تخت نیز توجه داشته باشید. چارچوب تخت نباید لق بخورد. اگر تخت را خودتان نصب کرده‌اید، مراقب باشید که هیچیک از قسمت‌های آن تیز نباشد و به اندازه کافی محکم باشد که نتوان آنها را بدون ابزار مخصوص شل و باز کرد. 

پهنای متوسط تخت کودکان باید 75-90 سانتیمتر باشد. اگر برایتان ممکن است، تخت پهن‌تر را انتخاب کنید. همچنین به دنبال تخت‌هایی باشید که بتوان طول آنها را افزایش داد و قسمت پایینی آنها را حذف کرد، زیرا در اینصورت با رشد فرزندتان، احتیاجی به تعویض تخت نخواهد بود. 

به دنبال طرح‌هایی باشید که فضاهایی خاص برای نگهداری وسایلتان داشته باشد. بعضی تخت‌ها دارای کشوهایی هستند، اما اگر تختی انتخاب می‌کنید که زیر آن کشو ندارد، توجه داشته باشید که زیر آن به اندازه کافی فضا برای نگهداری تعدادی جعبه وجود داشته باشد، البته تخت‌هایی که ارتفاع زیادی دارند برای کودکان با سن پایین توصیه نمی‌شوند. 

تخت‌های مرتفع و کشودار 

تخت‌های مرتفع بهترین وسیله برای استفاده بهینه از فضا هستند، زیرا فضایی مناسب در زیر آنها برای نگهداری وسایل وجود دارد. در قسمت پایینی برخی از این تخت‌ها، میز تحریر نصب شده است و تخت کشویی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از آن تخت نیز استفاده کرد.

اگر شما 2 فرزند دارید که هر دو از یک اتاق استفاده می‌کنند، این نوع تخت‌ها بهترین گزینه هستند. تخت‌های مرتفع ممکن است در نور اتاق تاثیر گذار باشد مخصوصا اگر سقف اتاق کوتاه یا زاویه‌دار باشد. به همین دلیل سعی کنید جنس آن را از چوب استیل روشن انتخاب کنید. همچنین چیدمان اتاق را در نظر داشته باشید.

تخت‌های مرتفع باید حتما دسته محافظ داشته باشند و تشک آنها حداقل 10 سانتیمتر از چارچوب تخت پایین‌تر باشد تا خطر پرت شدن کودک از تخت وجود نداشته باشد. فاصله بین میله‌های تخت را کنترل کنید. این فاصله نباید بیشتر از 5/7 سانتیمتر باشد. نردبان نیز باید به تخت وصل شده باشد.

پهنای نردبان باید حداقل 30 سانتیمتر باشد و فاصله بین میله‌های آن باید حدود 20 سانتیمتر باشد.  ارتفاع تخت تا سقف باید به گونه‌ای باشد که کودک بتواند به راحتی بر روی تخت بنشیند بدون اینکه سر او به سقف بخورد. همچنین ارتفاع زیاد برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود.

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون منزل، دکوراسیون مدرن، خرید وسایل منزل، خرید تجهیزات خانه، خرید مبلمان، خرید وسایل، مبلمان و دکور تعداد بازديد: 1215 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز