Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:01

8
تیر
دكوراسیون ارزان ولی شیك

دكوراسیون ارزان ولی شیك

یکی از بهترین و جذاب‌ترین وسایل تزئینی، وسایلی هستند که از هویت و شخصیت شما برای مهمانان خانه تان چیزی بگویند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

با کمترین هزینه، بهترین دکوراسیون را داشته باشیم

اگر شما قصد نقل مکان به خانه دیگری را دارید و یا اینکه ‌‌می‌‌خواهید در دکوراسیون فعلی خانه خود تنوعی ایجاد کنید، لازم نیست حتما برای این‌کار هزینه هنگفتی در نظر بگیرید و شیرینی این تغییر را با تلخی خالی شدن حساب بانکی‌تان از بین ببرید. کافی است کمی با اصول دکوراسیون آشنا باشید و در عین حال قوه تخیل خود را به کار بیاندازید.

به وسایلی که در حال حاضر در خانه دارید به چشم خرت و پرت‌‌های بلا مصرف نگاه نکنید. هر یک از این وسایل، که احتمالا تنها ظاهر آنها کهنه شده است ولی هنوز سالم هستند، قابلیت‌‌ها و ظرفیت‌‌های زیادی دارند که لازم است شما به آنها توجه بیشتری نشان دهید.

از طرف دیگر، برای ایجاد تغییر و ظاهری نو در خانه، انجام کارهایی هرچند به ظاهر کوچک، ‌‌می‌‌تواند از لحاظ بصری بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام تصمیم گیری برای تغییر دکوراسیون، حتما به کاربری فضاهای مختلف خانه، از جمله اتاق خواب‌‌ها، اتاق پذیرایی، آشپزخانه و... توجه داشته باشید و سعی کنید انتخاب‌‌هایتان متناسب با استفاده ای که از این قسمت‌‌ها ‌‌می‌‌کنید، باشد.

از قدرت رنگ استفاده کنید

رنگ به صرفه است اما در عین حال این توانایی را دارد که در ظاهر خانه تغییراتی بنیادین ایجاد کند. در عین حال، رنگ زدن خانه، امروزه با وجود ابزارهای پیشرفته و رنگ‌‌های جدید، بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. شما ‌‌می‌‌توانید از رنگ برای رنگ کردن دیوارها و سایر وسایل خانه که به ظاهر کهنه شده اند استفاده کنید.

در برخی موارد، حتی ‌‌می‌‌توان از رنگ برای رنگ کردن زمین و تغییر ظاهر آن استفاده کرد. البته بهتر است رنگی که برای پوشش کف خانه انتخاب ‌‌می‌‌کنید تیره باشد. اما رنگ دیوارها ‌‌می‌‌تواند مطابق سلیقه شما باشد. از امتحان رنگ‌‌های جدید و شاد نترسید.

یک شاهکار خلق کنید

چرا به هنر خودتان ایمان ندارید؟ چرا حاضرید برای هنر دیگری، هرچند خیلی هم خاص یا حرفه ای نباشد، هزینه زیادی را پرداخت کنید اما اگر همان اثر، کار خود شما باشد برایتان ارزشی ندارد؟ چند بوم نقاشی در اندازه‌‌های مختلف خریداری کنید. پیش از خرید، در رابطه با جای هر یک تصمیم گیری کنید.

حال با استفاده از رنگ‌‌های مورد علاقه خود و رنگ‌‌هایی که با دکوراسیون خانه شما هماهنگی بیشتری دارند، طرح‌‌های ساده و مدرن بر روی بوم بکشید. لازم نیست کار شما نقاشی یک منظره یا پرتره باشد. ‌‌می‌‌توانید اشکال ساده هندسی را بر روی بوم بکشید و یا تنها رنگ‌‌ها را بر سطح کار بپاشید.

روکش مبل‌‌ها را عوض کنید

اگر مبل‌‌هایتان کهنه شده‌اند یا از آنها خسته شده‌اید، لازم نیست حتما مبلمان جدیدی خریداری کنید. این‌کار بسیار هزینه‌بر است. اگر اسکات مبل‌‌های فعلی‌تان سالم هستند، ‌‌می‌‌توانید با تعویض روکش، ظاهر آنها را مانند روز اول نو کنید. برای این‌کار پارچه‌ای زیبا و به رنگ دلخواه خود انتخاب کنید.

اگر ‌‌می‌‌خواهید ظاهر خانه‌تان شادتر شود، ‌‌می‌‌توانید برای هر مبل پارچه‌ای با رنگ متفاوت انتخاب کنید. همچنین اگر رنگ کوسن‌‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد، این نشاط در ظاهر خانه افزایش خواهد یافت. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر ‌‌می‌‌شود که رنگ دیوارها خنثی و ساده باشد. اگر دیوارهای شما طرح دار است، بهتر است رنگ مبل‌‌ها ساده‌تر باشد.

برای پوشاندن زمین، لازم نیست فرش‌‌های گران قیمت بخرید

بسیاری از ما تصور ‌‌می‌‌کنیم باید برای خرید فرش، هزینه زیادی کنیم. به همین دلیل هم یا ترجیح ‌‌می‌‌دهیم از فرش‌‌های کهنه خود سالیان سال استفاده کنیم و یا اینکه بخش‌‌هایی از کف خانه را خالی و بدون هرگونه پوششی بگذاریم. ما به شما راه حلی میانه را پیشنهاد ‌‌می‌‌کنیم. لازم نیست فرشی گران‌قیمت برای منزل‌تان خریداری کنید، خصوصا برای قسمت‌‌هایی نظیر اتاق خواب‌‌ها و آشپزخانه. این قسمت‌‌های خانه را ‌‌می‌‌توانید با فرش‌‌های فانتزی و رنگی بپوشانید. از جمله

مزایای این فرش‌‌ها، رنگ‌‌های متنوع و در عین حال قابلیت تعویض آنها هرچند سال یکبار است.

روش‌‌های گران و ارزان را با یکدیگر ترکیب کنید

اگر ‌‌می‌‌خواهید وسایل ریز و تزئینی خود را به نمایش بگذارید، ‌‌می‌‌توانید از چند تکه چوب ساده، قفسه ای بسازید و بر یکی از دیوارهای خانه نصب کنید. برای اینکه پشت قفسه از حالت ساده خارج شود، این قسمت را با یک کاغذ دیواری طرح دار اما با کیفیت بپوشانید. از طرف دیگر ‌‌می‌‌توانید یک صندلی چرم خیلی خوب و با رنگی متفاوت خریداری کنید. لازم نیست تعداد این صندلی‌‌ها زیاد باشد. حتی یک صندلی نیز کافی است.

حال این صندلی را با یک میز عسلی قدیمی که از قبل داشته‌اید ترکیب کنید. میز عسلی را رنگ کنید و بر روی آن یک لایه جلا بزنید تا ظاهری نو و جدید پیدا کند.یا ‌‌می‌‌توانید روی آن را با رومیزی که خودتان دوخته اید بپوشانید. اگر ‌‌می‌‌خواهید روی کوسن‌‌ها را تغییر دهید، برای قسمت روی آنها از پارچه‌‌های گران قیمت و شیک نظیر ابریشم استفاده کنید و پشت آنها را با پارچه‌‌های معمولی بپوشانید.

هویت شما باید در خانه‌تان دیده شود

یکی از بهترین و جذاب‌ترین وسایل تزئینی، وسایلی هستند که از هویت و شخصیت شما برای مهمانان خانه تان چیزی بگویند. به جای اینکه به دنبال تابلوها و مجسمه‌‌های گران‌قیمت باشید، از وسایلی که در سفرهای گوناگون خریداری کرده اید، یا عکس‌‌های خانوادگی، یا نقشه‌‌های فانتزی به نقاط مورد علاقه تان یا تصویری از شهری که آن را دوست دارید برای تزئین خانه خود استفاده کنید. شما حتی ‌‌می‌‌توانید برخی تقدیرنامه‌‌های مهمی که در زندگی خود دریافت کرده‌اید را قاب کنید و از آن‌‌ها به جای تابلو استفاده کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون خانه، روکش مبل‌‌ها، فرش‌‌های گران قیمت، مجسمه‌‌های گران‌قیمت، تابلو فرش ها تعداد بازديد: 949 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز