Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:20

28
شهریور
پيوند رنگ با زندگی

پيوند رنگ با زندگی

زرد پررنگ، نارنجی پررنگ، قرمز پررنگ، قرمز قهوه‌ای، سبز پررنگ و آبی پررنگ و ... را در كنار هم رنگ‌های پاییزی گویند. رنگ‌هایی كه گرم و پرشور و الهام‌گرفته از طبیعت شاداب خداوندی می‌باشند.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان


رنگ‌های بهاری
رنگ‌های روشن و شكوفه‌ها و گل‌های بهاری و جوانه‌های تازه برای تزئین اتاق شاد و سرشار از زندگی به كار می‌روند. این رنگ‌ها بسیار زنده و باطراوت هستند. رنگ‌های صورتی سرخابی، بنفش یاسی و بنفش روشن در كنار هم، شكوفه‌ها و گل‌های بنفشه را به یاد می‌آورند و زرد روشن در كنار سبز، زیبایی چمن‌های بهاری را و برگ‌های كوچك درختان گیلاس و آلبالو در فصل بهار را تداعی خواهند كرد. این رنگ‌ها زنده‌ترین رنگ‌مایه را در خود جای می‌دهند و استفاده از آنها نمای اتاق را بسیار دلنشین و زیبا می‌كند.

 

رنگ‌های مدرن، اسپورت
1-‌ سه رنگ سفید، سیاه و قرمز در كنار یكدیگر حالت مدرن و شیك بودن را به فضا می‌دهد. در عین حال فضا مخلوط از رنگ سرد (سفید) + رنگ گرم (قرمز) و رنگ خنثی (خاكستری) می‌باشد. 2-‌ برای ایجاد فضایی مدرن همچنین می‌شود دیوارهای خانه را به رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی كرد. با استفاده از سه رنگ مكمل یا رنگ‌های گرم و سرد در كنار یكدیگر.
3-‌ با استفاده از رنگ‌های مكمل در كنار یكدیگر مثلاً سبز در كنار قرمز، آبی در كنار نارنجی و یا رنگ‌های گرم در كنار رنگ‌های سرد، نه‌تنها فضای مدرن ایجاد می‌شود بلكه چشم در یك جا متوقف نمی‌شود و به دنبال یافتن رنگی نو در فضا، مرتب در حال حركت است. این همان انرژی ساكن، حاصل تضاد میان آنها است. 4-‌ استفاده از چند رنگ در طیفی به هم پیوسته و تكرار آنها در گوشه و كنار اتاق با علاوه بر اینكه تنوع بیشتر به فضا می‌بخشیم همچنین یكنواختی و عادی شدن وسایل و رنگ‌ها را دیرتر احساس خواهیم كرد. 
5-‌ طیف رنگ‌های رنگین‌كمان كه با سفید تركیب شده و روشن‌تر گردیده‌اند (لیمویی، بنفش كم‌رنگ، سبز كم‌رنگ و ...) در كنار هم روح تازه‌ای به فضا می‌دهند.

 

در پایان سعی كنید:
1-‌ در یك اتاق نشیمن ترجیحاً از رنگ‌های آرامش‌بخش و شادی‌آفرین و متناسب با روحیه و سلیقه افراد خانه استفاده نمایید. 2-‌ استفاده از رنگ‌های هم‌طیف همراه با نورپردازی از عوامل مهم طراحی یك اتاق نشیمن می‌باشد زیرا اتاق نشیمن محیطی كه تمام ساعات زیادی را برای صرف غذا، پذیرایی از میهمانان صمیمی و تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. 3-‌ انتخاب رنگ برای اتاق‌های پذیرایی و نشیمن مستقیماً با احساس درونی شما پیوند دارد كه می‌تواند بر میزان زیبایی خانه شما تاثیر بگذارد پس بدون هیچ ترسی رنگ اتاق‌ها را انتخاب نمایید. 4-‌ از رنگ‌های خنثی كه برای ایجاد یك طرف كوراتیو مدرن بهترین تركیب به حساب می‌آیند، استفاده نمایید. استفاده از رنگ‌هایی با مایه‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای برنزی، كاراملی و خاكستری مایل به قهوه‌ای به همراه طوسی نه‌تنها محیط را سرد نمی‌كند بلكه فضایی روشن و در عین حال صمیمی ایجاد خواهد كرد. 5-‌ رنگ كردن دیوار با دو رنگ متضاد روش خوبی برای جذاب‌تر كردن محیط است. 6-‌ از رنگ سبز دیوار در كنار نارنجی شدید مبل استفاده نكنید زیرا به ندرت با هم هماهنگی خواهند داشت البته فقط نباید از این دو رنگ به طور افراطی استفاده كرد بلكه استفاده از یك نارنجی ملایم در كنار یك دیوار سبز روشن فضایی بسیار زیبا ایجاد خواهد نمود.

 

رنگ‌های تابستانی
مجموعه‌ای از رنگ‌هایی می‌باشند كه گرما و آرامش را برای یك اتاق به ارمغان می‌آورند. زرد درخشان آفتابگردان و صورتی گل رز و سبز تند برگ‌ها و قرمز رنگ آلبالو و گیلاس در كنار آبی آسمان تابستان جزء رنگ‌های تابستانی محسوب می‌شوند. رنگ‌هایی كه درخشانند و حس شوق و جذابیت را به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این رنگ‌های درخشان تابستان، سایه‌رنگ‌ها و رنگ‌های ملایم و كمرنگ نیز جزء رنگ‌های تابستانی به حساب می‌آیند كه شاد و بی‌پیرایه‌اند و مناسب كسانی هستند كه وفادار به سنت‌ها می‌باشند.

 

رنگ‌های پاییزی
زرد پررنگ، نارنجی پررنگ، قرمز پررنگ، قرمز قهوه‌ای، سبز پررنگ و آبی پررنگ و ... را در كنار هم رنگ‌های پاییزی گویند. رنگ‌هایی كه گرم و پرشور و الهام‌گرفته از طبیعت شاداب خداوندی می‌باشند. فصل پاییز، فصل هنرمندان است. اتاق‌هایی كه با رنگ پاییزی آمیخته می‌شوند، شاد و زنده و حسی از گرما آمیختگی را القا می‌كنند. این رنگ‌ها برگرفته از برگ‌های زیبای پاییزی است.

 

رنگ‌های زمستانی
 مجموعه‌ای از رنگ‌های خنك، یخی و كم‌رنگ می‌باشند. این همنشینی رنگ‌ها، رمانتیك و زیبا است. این رنگ‌ها اگرچه سردند می‌توانند به صورت زیبایی در كنار رنگ‌های گرم تابستانی در یك دكوراسیون خانه استفاده شوند. یكی از رنگ‌های زمستانی، قهوه‌ای سوخته درختان كاج است. از دیگر رنگ‌های زمستانی می‌توان از آبی، آبی فیروزه‌ای، بنفش كمرنگ، بنفش یاسی با ته‌مایه صورتی كم‌رنگ در كنار سفید نام برد.

 

برچسب ها: دکوراسیون منزل، رنگ های و دکوراسیون، تزئین اتاق، دکوراسیون و فصل ها، دکوراسیون اتاق تعداد بازديد: 1251 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز