Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 08:19

26
دی
کلاه نوک تیز

کلاه نوک تیز

اگر می‌خواهید کوچولوی دلبندتان کلاهی بانمک برای گرم نگهداشتن سر خود در فصل سرما داشته باشد و در عین حال آنقدر به آن علاقه‌مند بوده که با خوشحالی از آن استفاده کند این مقاله را بخوانید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اگر می‌خواهید کوچولوی دلبندتان کلاهی بانمک برای گرم نگهداشتن سر خود در فصل سرما داشته باشد و در عین حال آنقدر به آن علاقه‌مند بوده که با خوشحالی از آن استفاده کند، این کلاه نوک تیز، که شبیه کلاه جادوگرهای قصه‌ها می‌ماند، ایده خوبی است.

در این مقاله روش دوخت آن توضیح داده شده است:

لوازم مورد نیاز

30 سانتی‌متر پارچه برای قسمت بیرونی کلاه و 30 سانتی‌متر آستر کلاه (برای آستر کلاه از پارچه‌ای که جنس آن گرم باشد، استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای رویه کلاه از جنس مخمل و آستر آن را پشمی انتخاب کنید.)

18 سانتی‌متر روبان

لوازم مخصوص خیاطی

روش کار

1-  ابتدا با اندازه‌گیری سر کودک‌تان شروع کنید. متر را از یک طرف شانه و کنار گردن او قرار داده و تا روی سر و طرف دیگر کنار گردن او روی شانه ببرید.

هر اندازه‌ای که به دست آوردید، 10 سانتی‌متر اضافه کنید و بدین ترتیب اندازه طولی را که باید روی پارچه برش بزنید، به دست می‌آورید. (تصویر 1).

سپس از شقیقه یک طرف سر تا طرف دیگر سر را هم اندازه‌گیری کرده و با 10 سانتی‌متر جمع کنید و عدد به دست آمده را تقسیم بر 2 کنید.

بدین ترتیب عرض (پهنای) کلاه مورد نظرتان نیز به دست می‌آید (تصویر 2) سپس از روی پارچه (هم پارچه رویی کلاه و هم آستر کلاه)، مستطیلی به طول و عرض به دست آمده‌تان برش بزنید (تصویر 3).

2-  اکنون مستطیل پارچه‌ای تان را از وسط تا زده به طوری که عرض‌های (لبه‌های کوتاه) پارچه به روی هم قرار بگیرند و سپس با گذاشتن 1/5 سانتی‌متر زاپاس (جای دوخت)، لبه‌های بلند (طول) پارچه را بدوزید (تصویر 4).

گوشه دوخته شده پارچه را برش زده و صاف کنید.

این قسمت، نوک تیز کلاه‌تان است که وقتی پارچه را برگردانید به خوبی خود را نشان می‌دهد (تصویر 5).

3- اکنون مرحله 2 را برای پارچه آستری کلاه نیز تکرار کنید. سپس لایه آستر را به رو برگردانده و درون لایه بیرونی کلاه قرار دهید و سپس با گذاشتن 1/5 سانتی‌متر زاپاس، لبه‌های جلویی کلاه را به هم بدوزید (تصویر 6).

4- اکنون کلاه را از طریق قسمت باز و دوخته نشده، به رو برگردانید و آستر را به درون بخش اصلی کلاه قرار دهید. سپس لبه جلویی کلاه را بدوزید (تصویر 7).

5- حالا کلاه آماده شده را به صورت تصویر 8 در آورده و لبه پایین آن را بدوزید.

6- لبه پایینی کلاه را یکبار 1/5 و بار دیگر 2/5 سانتی‌متر به طرف آستر پارچه، تا بزنید. بدین ترتیب یک لیفه، آماده می‌شود (تصویر 9).

7- اکنون روبان آماده‌تان را از درون این لیفه عبور دهید. سپس آن را بکشید تا پایین کلاه به دو سوم پهنای خودش برسد. می‌توانید اندازه طول روبان را به دلخواه، برش بزنید (تصویر 10).

کلاه نوک تیز فرزند دوست‌داشتنی‌تان آماده است.

 

برچسب ها: خیاطی کودک، کلاه کودک، آموزش خیاطی، دوخت کلاه کودک، کلاه کودکانه، آموزش دوخت کلاه، روش دوخت کلاه کودک، کلاه نوک تیز کودک تعداد بازديد: 1116 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز