Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:39

30
مرداد
روفرشی موشی

روفرشی موشی

اگر می‌خواهید کودک‌تان را تشویق کنید تا روفرشی‌های خود را پا کند، این روفرشی به شکل موش را برای او درست کنید. البته بهتر است در انجام دادن برخی از کارها کوچولوی‌تان را هم سهیم کنید.

تحریریه زندگی آنلاین - گروه کودک

 

معمولا کودکان از عروسک‌های خرگوش و موش استقبال می‌کنند و وقتی روفرشی زیبایی به شکل موش داشته باشند، بسیار لذت می‌برند.

اگر می‌خواهید کودک‌تان را تشویق کنید تا، روفرشی‌های خود را پا کند، این روفرشی به شکل موش را برای او درست کنید.

البته بهتر است در انجام دادن برخی از کارها، کوچولوی‌تان را هم سهیم کنید.

این کار باعث می‌شود، روفرشی‌اش را بیش از پیش دوست داشته باشد (تصاویر 1 و 2).

 

این روفرشی‌ها با استفاده از پارچه پشمی آماده می‌شوند.

کف روفرشی را هم باید با نوعی پارچه که لیز نباشد، درست کرد (تصویر 3).

لوازم مورد نیاز

فوم کاردستی با ضخامت 1/5 سانتی متر پارچه زبر که لیز نباشد، ترجیحا روی آن زوایدی دانه دانه داشته باشد -  مد یا پارچه پشمی - پارچه مناسب آستری - نخ گلدوزی و سوزن - چرخ خیاطی و لوازم اولیه خیاطی - پارچه‌های مربوط به روی کار و همچنین آستر، باید به اندازه درست کردن یک جفت روفرشی مناسب پاهای کودک تان باشد و معمولا چیزی حدود 25 سانتی متر از هر کدام از پارچه‌ها، کفایت می‌کند.

روش کار

1- ابتدا یکی از دمپایی‌های کودک‌تان را برداشته و روی کاغذی سفید قرار دهید و اندازه‌های کف آن و همچنین روی دمپایی را بگیرید و با استفاده از قیچی کاغذ، طرح‌هایی را که کشیده اید، از کاغذ جدا کنید.

فراموش نکنید که حتما حدود یک سانتی‌متر (برای دوخت) فضای اضافی بگذارید (البته به این فضای اضافه زاپاس می‌گویند) (تصاویر 4، 5 و 6).

2- این کار را برای هر دو لنگه روفرشی انجام دهید. البته مراقب باشید، طرح‌های پای راست و چپ را با هم یکجور نگیرید.

3- از پارچه نمدی، 8 تکه شبیه گوش موش، برش زده و از پارچه درآورید. برای اینکه گوش‌های روفرشی موشی، شق و رق بایستند، باید هر دو تکه را برای یک گوش استفاده کنید.

اکنون با استفاده از فوم‌های کاردستی دو عدد کف روفرشی - مربوط به پاهای راست و چپ – آماده کنید. به همین ترتیب، دو تکه هم از پارچه زبر کف روفرشی، برش بزنید.

البته فوم‌ها را بدون زاپاس برش بزنید. قسمت بالای روفرشی را نیز با نمد آماده کنید. تمام تکه‌های آماده‌تان، باید مانند تصویر 7 باشند.

4- اکنون با استفاده از نخ گلدوزی، دو لایه از گوش‌های نمدی را به روی هم گذاشته و با استفاده از طرح کوک شل، آنها را به هم بدوزید.

یک عدد از نمدهای مخصوص قسمت بالای روفرشی را برداشته و طرح صورت موش را روی آن پیاده کنید. با استفاده از نمد صورتی رنگ می‌توانید بینی موش را مشخص کنید (تصاویر 8 و 9).

5- لبه‌های قسمت پایین گوش‌ها را کمی تا زده و زیر چرخ خیاطی بدوزید و محکم کنید. این کار باعث می‌شود که گوش‌های روفرشی موشی، کمی به خود حجم بگیرند (تصویر 10).

6- گوش‌های آماده شده و آستر را مانند تصویر 11 به روی کار قرار داده و مانند خطوط‌هاشور زده تصویر 12، با چرخ خیاطی، یک ردیف دوخت بروید.

7- پس از اینکه دوخت را انجام دادید، آستر را به پشت کار برگردانید. بدین ترتیب گوش‌های موش به قسمت بالای روفرشی دوخته می‌شود (تصویر 13).

8- اکنون روی پارچه زبر کف روفرشی، آستری آماده شده را بدوزید و قسمت روی روفرشی که شبیه صورت موش شده است را به روفرشی با سوزن ته گرد، بچسبانید و پس از آن با استفاده از چرخ خیاطی آن را دوخته و محکم کنید.

اما پایین روفرشی را باز بگذارید تا بتوانید فوم آماده شده را داخل آن فرو کنید و پس از آن این قسمت را هم دوخته و کاملا ببندید (تصاویر 14 و 15).

9- روفرشی کودک دلبندتان آماده است (تصاویر 16 و 17).

 

 

برچسب ها: خیاطی کودک، هنر و خلاقیت، آموزش خیاطی، روفرشی کودک، دوخت روفرشی کودک، روفرشی موشی، دوخت کفش کودک تعداد بازديد: 3177 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز