Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:10

23
اسفند
تزئین تخم مرغ با برگ

تزئین تخم مرغ با برگ

تعدادی برگ از حیاط باغچه‌تان، پارک نزدیک به خانه و یا هر جای دیگری که دم دست‌تان است جمع کنید تا سر فرصت مناسب یک کار هنری جالب و زیبا برای سفره هفت سین عید درست کنید.

اعظم اسلامی مجد

 

تعدادی برگ از حیاط باغچه‌تان، پارک نزدیک به خانه و یا هر جای دیگری که دم دست‌تان است جمع کنید تا سر فرصت مناسب یک کار هنری جالب و زیبا برای سفره هفت سین عید درست کنید.

برگ‌های ریزتر روی تخم‌مرغ‌ها زیباتر می‌شوند.

تخم‌مرغ‌ها را با رنگ‌های معمولی غذا رنگ کنید و بعد برای جذابیت بیشتر آنها را با رنگ‌های پاستل رنگ کنید.

لوازم مورد نیاز

چند دسته برگ در سایز کوچک، تخم‌مرغ آبپز شده (تخم‌مرغ سایز درشت و یا تخم اردک بهتر است)، بند کشی، یک جفت جوراب (پارازین)، رنگ غذا، قیچی، فنجان و قاشق

مراحل کار

از برگ‌های تخت و کوچک استفاده کنید و آن را روی سطح تخم‌مرغ به صورت خوابیده قرار دهید. 

یک تکه از جوراب نازک را برش بزنید و آن را روی تمام سطح تخم‌مرغ قرار دهید تا برگ را روی تخم‌مرغ چفت و محکم کند.

قسمت‌های اضافی جوراب را بکشید و حسابی سفت کنید و بخش اضافی را با بند کشی محکم ببندید و بعد گره بزنید. اگر نیاز است آن را از چند ناحیه گره بزنید تا مطمئن شوید سفت و محکم است.

داخل یک فنجان آب بریزید و بعد به آن چند قطره رنگ غذا اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا رنگ در آب ترکیب شود.

از قسمت اضافی جوراب، تخم‌مرغ را نگاه دارید و خود تخم‌مرغ را داخل فنجان قرار دهید و کمی نگه دارید تا رنگی شود و بعد بگذارید 20 دقیقه بگذرد تا خشک شود.

وقتی که خشک شد، گره‌ها را باز کنید و بعد بند یا کش پلاستیکی را جدا کنید و بعد جوراب و در نهایت برگ را بردارید و دوباره بگذارید تا خشک شود.

نکته: اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌های امسال را برای سال آینده نیز نگه دارید، می‌توانید وقتی هنوز نپخته و خام است تخم‌مرغ‌ها را از یک نقطه (بالا و پایین) کمی سوراخ و مواد داخل آن را خالی کنید (از یک سوزن استفاده کنید و این کار را انجام دهید) و بعد زیر شیر آب بگیرید تا مواد داخل تخم‌مرغ‌ها کاملا پاک شود.

https://www.jennaburger.com/2014/04/dip-dyed-easter-eggs-using-food-coloring/

 

برچسب ها: تخم مرغ رنگی، هفت سین، رنگ آمیزی تخم مرغ، تزئین هفت سین، تزیین تخم مرغ، تخم مرغ رنگی عید، تخم مرغ نوروزی تعداد بازديد: 926 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز