Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 01:23

1
آذر
آموزش دوخت کلاه کودک

آموزش دوخت کلاه کودک

برای برش از الگوها استفاده کنید و الگو را با سوزن ته‌گرد روی هر دو قسمت کلاه سفت کنید و روی پارچه‌ها بکشید. دقت کنید که حالت لبه‌ها را خوب بکشید که در زیبایی کلاه بسیار موثر هستند.

اعظم اسلامی مجد/ مترجم

 

 

وسایل لازم

برای برش از الگوها استفاده کنید و الگو را با سوزن ته‌گرد روی هر دو قسمت کلاه (هم لایه بیرونی و هم لایه داخلی) سفت کنید و روی پارچه‌ها بکشید.

دقت کنید که حالت لبه‌ها را خوب بکشید که در زیبایی کلاه بسیار موثر هستند (عکس 1).

طرح الگو را روی لایه داخلی پارچه کلاه نیز پیاده کنید. کمی‌بزرگ‌تر پارچه را برش بزنید تا جای دوخت را نیز در نظر گرفته باشید (عکس 2).

هر دو طرف کلاه و هر دو لایه را طوری برش بزنید که پشت و رو بودن پارچه را مد نظر داشته‌اید. قرار است پشت‌های هر دو پارچه روی هم قرار بگیرند. پس در برش زدن دچار خطا نشوید.

یک مستطیل 30×9 سانتیمتری نیز برش بزنید، البته بسته به سن کودک می‌توانید این اندازه را تغییر دهید. روی هر دو پارچه این مستطیل را در بیاورید.

حالا نوبت لایه بیرونی و وصل کردن آنها به هم است. دو تکه را روی هم قرار دهید، طوری که روی پارچه‌ها به هم باشد نه پشت‌شان (یکی پارچه لایه بیرونی کلاه و یکی مستطیلی که از لایه بیرونی برش زده‌اید).

هر دو تکه را از قسمت طول مستطیل روی قسمت بلندتر کلاه قرار دهید و بعد با سوزن ته‌گرد لبه‌ها را روی هم قرار داده و محکم کنید و بعد شروع به دوختن کنید.

چون یک طرف حالت گرد دارد و با دوختن چروک شده و چین‌دار می‌شود. با نوک قیچی چند برش بسیار کوتاه به لبه‌ها زده و با این کار دوختن را راحت کنید. ابتدا بدوزید و بعد سوزن‌ها را درآورید (عکس 3 و 4).

از لبه‌ها به اندازه 3/0 سانتیمتر آزاد بگذارید،‌ یعنی دوخت را خیلی لبه نزنید و کمی فاصله داشته باشد.

با انگشت دست روی دوخت بکشید تا صاف و مرتب شود. دقیقا همین کار را با لایه داخلی کلاه تکرار کنید (عکس 5).

پارچه داخلی کلاه را روی پارچه ضخیم مستطیلی قرار دهید، طوری که روی پارچه‌ها روی هم باشند.

لبه بلندتر مستطیل (طول) را روی لبه کلاه مرتب کنید. سوزن بزنید تا سفت و محکم شود. بعد چند برش کوتاه به لبه‌ها بزنید تا دوخت آسان شود و با فاصله 0/3 سانتیمتری شروع به دوختن کنید (عکس 6).

وصل کردن لایه بیرونی به آستر ضخیم: همچنان روی پارچه ها روی هم قرار دارد.

پارچه بیرونی و آستری را روی هم قرار دهید (دقیقا آستر داخل لایه بیرونی قرار بگیرد) و بعد شروع به سوزن زدن کنید.

طوری سوزن بزنید که هر دو لایه به خوبی روی هم چفت شوند و حرکت نداشته باشند تا بتوانید دوخت بزنید (عکس 7).

شروع به دوختن لبه‌ها کنید. قسمت کوتاه (عرض مستطیل) از پشت کلاه باز بماند.

برای آنکه کلاه را به رو برگردانید بقیه قسمت‌ها را دوخت بزنید. بعد لبه‌های دوخته شده را لبه‌دوزی (زیگزاگ) بزنید تا مرتب شود.

کلاه را از فضایی که ندوخته بودید، به رو برگردانید. می‌توانید از یک مداد یا گچ مدادی استفاده کنید تا با کمک آن قسمت باریک و بلند بغل گوش‌ها را بیرون بکشید (عکس 8).

لبه دوخته نشده را نیز بدوزید.

این بخش را با نخ و  سوزن بدوزید و دوخت‌های ریز بزنید. سعی کنید مطابق شکل سوزن را وارد پارچه کنید تا کار از هر دو طرف تمیز و مرتب به نظر برسد.

به هنگام دوختن لبه هر دو پارچه را به اندازه 2 سانتیمتر تو بزنید و بعد بدوزید. (شکل‌های 9، 10، 11 و 12).

 

برچسب ها: خیاطی کودک، کلاه کودک، دوخت کلاه کودک، کلاه نوزاد، دوخت لباس بچگانه، دوخت کلاه بچگانه، دوخت کلاه نوزاد، دوخت لباس نوزاد تعداد بازديد: 1531 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز