Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:04

14
خرداد
زیرانداز حوله ای مخصوص کنار ساحل

زیرانداز حوله ای مخصوص کنار ساحل

باز هم با آموزش یک کار هنری دیگر با شما هستیم. زیراندازهای حوله‌ای برای استفاده در کنار دریا ایده‌آل هستند. اگر به دوخت چنین زیراندازی علاقه دارید، ادامه این مطلب را بخوانید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

لوازم کار

2.7 متر پارچه حوله ای    

حدود 5.5 متر نوار توری                                               

سوزن های ته گرد    

مداد یا گچ خیاطی                                                      

نخ همرنگ نوار توری

مرحله اول

پارچه حوله ای به طول و عرض 150 سانتی متر آماده کنید. سپس از وسط تا زده و پارچه تا زده شده را دوباره یک تای دیگر از وسط آن بزنید.

اگر از پارچه های طرحدار استفاده می کنید، مراقب باشید، پشت پارچه رو به روی شما قرار بگیرد. پس از تا زدن تمام لبه ها باید کاملا روی هم قرار بگیرند (تصویر 1)

مرحله 2

برای اینکه بتوانید پارچه مربعی شکل تان را به صورت دایره ای بی نقص درآورید، باید برش منحنی وار تان را کاملا نزدیک لبه های باز پارچه انجام دهید.

پیش از برش خط منحنی مورد نظر را روی پارچه با مداد یا گچ خیاطی مشخص کنید (تصویر 2).

البته برای اینکه هنگام برش، پارچه جا به جا نشود، می توانید لایه های تا شده پارچه را با کوک زدن و یا سوزن ته گرد ثابت کنید.

پس از برش، وقتی تای پارچه را باز کنید، پارچه ای به شکل دایره خواهید داشت (تصویر 3).

مرحله 3

دورتادور پارچه را ابتدا با چرخ مخصوص، زیگزاگ زده و سپس لبه دوزی کنید. اگر دوخت زیگزاگ را با دقت انجام دهید، به طوری که لبه های پارچه حوله ای تان ریش ریش نشود، مجبور به لبه دوزی نیستید.

اما برای تمیز و مطمئن بودن کار، بهتر است لبه دوزی را انجام دهید (تصویر 4).

مرحله 4

اکنون زمان نوار دوزی زیرانداز رسیده است. پارچه تان را روی میز پهن کرده، به طوری که روی پارچه رو به روی تان قرار داشته باشد.

سپس نوار توری مناسب رنگ پارچه انتخاب کرده و آن را با استفاده از سوزن ته گرد روی پارچه قرار داده و ثابت نگهدارید. اکنون، لبه را زیر چرخ خیاطی گرفته و با نخ همرنگ کار، نوار توری را روی کار محکم و ثابت کنید (تصاویر 5 ،6 و 7).

نکته

برخی از افراد از رنگ کردن پارچه و یا نوار طبق دلخواه خود لذت می برند. اگر شما هم دوست دارید، نوار مورد استفاده برای لبه دوزی، رنگ دلخواه تان را داشته باشد.

می توانید یک قوطی رنگ مخصوص رنگ کردن پارچه خریداری کنید و با انتخاب نواری از جنس پارچه نخی، آن را رنگ کنید. سپس دورادور زیرانداز حوله ای تان را نوار دوزی کنید (تصویر 8).

زیرانداز آماده است و می توانید وقتی کنار ساحل می روید، از آن استفاده کنید (تصویر 9).

 

برچسب ها: کار هنری، هنر در منزل، هنر و خلاقیت، کار دستی، آموزش خیاطی، زیرانداز حوله ای، دوخت زیر انداز تعداد بازديد: 2342 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز