Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:40

5
خرداد
دوخت دستگیره ساده | آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه مخصوص فر

دوخت دستگیره ساده | آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه مخصوص فر

در اینجا به شما علاقه‌مندان به کارهای هنری و خیاطی، روش دوخت ساده دستگیره آشپزخانه مخصوص فر را آموزش داده‌ایم. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 دوخت دستگیره ساده | آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه مخصوص فر

هیچ چیز بدتر از این نیست که غذای خوشمزه و یا دسر شیرین تان را در فر بگذارید و وقتی صدای زنگ هشدار فر درآمد و شما باید حداقل با دو تا دستگیره مخصوص ظروف داغ، ظرف غذای تان را دربیاورید، اما فقط یک دستگیره بینید و حتی بدتر از آن، یک دستگیره هم پیدا نکنید!

سپس از آنجایی که می دانید اگر غذا را زود از فر درنیاورید چه بلایی سرش خواهد آمد با ناامیدی به دنبال پارچه یا دستمالی در آشپزخانه می گردید و به وسیله آن با عجله ظرف را درمی آورید که در این میان ممکن است، دست تان را هم حسابی بسوزانید.

اما یک راه حل خوب وجود دارد و آن هم دوختن یک دستگیره مخصوص فر است که دو جیب برای قرار گرفتن دست ها درون آن داشته باشد و دفعه بعد که صدای زنگ فر را شنیدید، فقط کافی است دست تان را درون دو جیب دستگیره کنید و ظرف غذا را درآورید. (تصویر 1) 

کل دستگیره را با پارچه نخی می دوزیم تا به راحتی قابل شستشو باشند. البته می توانید کوتاه یا بلند بودن دستگیره را بنا به سلیقه خود و یا نسبت به ظرف هایی که در فر می گذارید تعیین کنید (تصویر 2). 

سعی کنید برای دوخت این دستگیره از پارچه های روشن استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز دوخت دستگیره

با آماده کردن لوازم زیر، می توانید کار دوخت دستگیره را شروع کنید:

- پارچه 100 درصد نخی برای قسمت رویه دستگیره

- پنبه نسوز 100 درصد طبیعی (گاهی اوقات به پنبه نسوز، پشم شیشه هم گفته می شود)

- نوار اریب 3 سانتی دولا و 100 درصد نخی

- نخ 100 درصد نخی

روش دوخت

کار را با دو تکه پارچه و همچنین دو تکه پنبه نسوز به اندازه 20 در 60 سانتی متر شروع کنید. این پارچه ها مخصوص دوخت قسمت اصلی دستگیره است.

سپس برای دوخت قسمت جیب های این دستگیره، 4 تکه از پارچه نخی و 2 تکه از پنبه نسوز در اندازه ای کوچکتر، یعنی 16 در 20 سانتی متر، برش بزنید (تصویر 3). 

اکنون تمام گوشه های چهار تکه پارچه بزرگتر را و دو گوشه پایین دو تکه پارچه کوچکتر را به صورت گرد برش بزنید (تصویر 4). 

برای اینگه گوشه ها را کاملا گرد درآورید می توانید از یک لیوان و یا کاسه استفاده کنید. لیوان را مانند تصویر 5 و 6 روی گوشه پارچه گذاشته و برش بزنید. 

اکنون دو تکه از پارچه بزرگتر و پنبه های نسوز هم اندازه آن را برداشته و آنها را به گونه ای روی هم قرار دهید تا پنبه های نسوز لای دو تکه پارچه قرار بگیرند (تصویر 7). 

ابتدا تمام لایه ها را با سوزن کاملا محکم کنید، سپس از بالای کار تا انتها به صورت موازی و با فاصله 3.5 سانت از یکدیگر چند سری دوخت انجام بدهید (تصویر 8). 

ممکن است حتی با تمام محکم کاری ها، لایه ها کمی جابه جا شده باشند، بنابراین در انتهای کار، بخش های اضافی را قیچی کنید (تصویر 9). 

اکنون برای دوخت قسمت جیب و جای دست دستگیره، دو تکه از پارچه های کوچکتر را برداشته و یک لایه از پنبه نسوز را لای آن قرار دهید (تصویر 10). 

وقتی هر سه لایه را روی هم گذاشتید، دور را دور جیب را با فاصله نیم سانتی متر وسپس در قسمت صاف بالای جیب، نوار اریب بدوزید. همین کار را برای جیب دوم نیز انجام دهید (تصویر 11). 

اکنون هر دو جیب را روی دو طرف بخش اصلی دستگیره قرار داده و گوشه های گرد را کاملا روی هم بگذارید (تصویر 12). 

سپس با فاصله نیم سانتی متر جیب را به بخش اصلی دستگیره بدوزید (تصویر 13). 

در آخر دورتا دور کار را نوار اریب بدوزید. اکنون دستگیره زیبای شما آماده است (تصویر 14).

 

برچسب ها: آموزش هنر، هنر و خلاقیت، هنر در خانه، آموزش خیاطی، آموزش دستگیره فر، روش دوخت دستگیره، دستگیره آشپزخانه، دوخت دستگیره ساده تعداد بازديد: 7172 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز