Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:59

24
شهریور
روميزی گل مرواريد

روميزی گل مرواريد

اموزش گام به گام روميزی گل مرواريد

روميزی گل مرواريد

 

 

مرواریدها و منجوق‌ها از جمله مهمترین و بهترین وسایل تزئینی برای درست كردن رومیزی‌ها در انواع متفاوت شكل و طرح، محسوب می‌شوند. آنها توجه بسیاری را به خود جلب می‌كنند و معمولا اگر به خوبی و با دقت زیاد درست شده باشند، همیشه تحسین مهمان‌ها را برمی‌انگیزند و گاه مهمانان سر میز غذا، مدت زمان طولانی راجع به آنها حرف می‌زنند. در اینجا از انواع مرواریدهای گلبهی و كرم استفاده شده است و در كنار آنها از پارچه ابریشمی كرم‌رنگ كه مناسب جشن‌ها است، استفاده شده است. مهره‌های شیشه‌ای با رنگ‌های بسیار فاخر و نفیس برای مهمانی‌ها بسیار شیك و تجملاتی و البته خاص به نظر می‌رسند.

 

وسایل مورد نیاز

 

مداد

سنجاق یا گیره

سوزن دوخت و دوز

نخ (پنبه‌ای)

منگوله (2 عدد)

سوزن ته گرد

انبردست (دم‌باریك)

 

مهره‌ها

 

برای هر 5 سانتیمتر از لبه‌ها شما به این مهره‌ها نیاز دارید:

 یك مروارید تخم‌مرغی شكل پهن 9×12 میلی‌متری

 6 عدد مروارید تخم‌مرغی شكل پهن در اندازه 5×6 میلی‌متر

 منجوق‌های بسیار ریز با سوراخ وسط در اندازه 6 به تعداد 10 عدد

 برای هر 5 سانتی‌متر از كار ساده لبه‌ها نیز به این منجوق‌ها نیاز دارید:

 1 عدد مروارید تخم‌مرغی شكل پهن 9×12 میلی‌متری

 منجوق‌های ریز صورتی با سوراخ وسط‌شان در اندازه 6 به تعداد 18 عدد و یا اگر از منجوق معمولی سایز 6  استفاده می‌كنید 15 عدد نیز كافی است.

 برای منگوله نیز به این وسایل احتیاج دارید:

 4 عدد مروارید قطره‌ای شكل در اندازه 9

 2 عدد مروارید تخم‌مرغی شكل پهن در اندازه 9×12 میلی‌متر

 2 عدد مروارید قطره‌ای شكل در اندازه 4 

 

مراحل انجام كار

1- طرح و الگوی موردنظر را با استفاده از سوزن ته‌گرد روی پارچه رومیزی محكم كنید و طرح را روی آن پیاده كنید. برای انجام اینكار از یك مداد نوك تیز استفاده كنید و با آن روی خطوط و طرح‌ها را بكشید.

2- تمام مروارید‌های تخم‌مرغی شكل درشت را در جاهای مخصوص‌شان قرار داده و شروع به دوختن آنها كنید هر كدام را دوبار بدوزید تا سر جایشان سفت و محكم شوند. سپس نخ را بكشید تا محكم شود و بعد آن را گره بزنید.

3- گلبرگ‌های گل‌ها را به دور مرواریدهای تخم‌مرغی شكل بدوزید. هر گل، 6 گلبرگ دارد. از یك طرف شروع كنید و دقیقاً در مقابل‌شان گلبرگ‌های طرف دیگر را بدوزید.

بعد از تمام شدن هر گل سراغ گل‌های بعدی بروید.

4- وقتی كه به گوشه‌های پارچه رومیزی رسیدید، دو عدد گلبرگ دیگر نیز به گل‌های گوشه‌ای اضافه كنید.

5- وقتی كه دوختن تمام گلبرگ‌ها تمام شد، شروع به وصل كردن آنها به یكدیگر با كمك منجوق‌های بسیار ریز كه وسط‌شان سوراخ دارد، كنید. سوزن را از قسمت بالای گلبرگ از زیر پارچه‌ بالا بیاورید بعد ده عدد منجوق ریز از آن عبور دهید. حالا سوزن را از قسمت بالایی گلبرگ بعدی وارد پارچه رومیزی كنید. به هنگام عبور دادن منجوق‌های ریز به سوزن خود حركت موجی بدهید تا به صورت بالا و پائینی در آیند و همگی در یك راستا نباشند، به این كار ادامه دهید تا گل‌ها از طریق ساقه‌ها به هم وصل شوند.

6- برای قسمت‌های لبه‌دوزی ساده،‌ ابتدا مروارید‌های درشت تخم‌مرغی شكل را در فواصل مشخص شده بدوزید و سر جایشان محكم كنید. مروارید‌های به كار رفته برای این بخش همان‌هایی هستند كه برای وسط گلبرگ‌ها استفاده شده بود. رنگ‌ها را به صورت مشخص از قبل معین كنید و در قسمت‌های مورد نظر بدوزید. حالا وقت آن رسیده است كه این مروارید‌های درشت را با منجوق‌های ریز به صورت رشته‌ای به هم وصل كنید. این‌بار برای رشته‌های منجوق‌های ریز از 18 عدد منجوق برای هر رشته استفاده كنید تا كمی بلندتر شوند.

7- به اینكار ادامه دهید. مرواریدها و منجوق‌های ریز به پارچه رومیزی وصل می‌شوند. در میان كار با عبور دادن هر 3-2 منجوق ریز از سوزن یكبار سوزن را داخل پارچه فرو ببرید و دوباره درآورید و منجوق‌های بعدی را عبور دهید تا كارتان محكم‌تر و ثابت‌تر باشد.

8- منگوله موردنظر را با چند مروارید، تزئین كنید. از مروارید قطره‌ای شكل شماره 9 استفاده كنید و آن را با یك سوزن ته‌گرد و با كمك گرفتن از انبردست دم باریك روی منگوله سوار كنید و بعد قسمت اضافی سوزن ته‌گرد را كوتاه كنید تا به این صورت یك شكل حلقه‌ای ایجاد شود. حلقه را در قسمت بالای منگوله‌ها جای دهید. مروارید بعدی را نیز به همین صورت و با درست كردن حلقه روی منگوله جای دهید. 9- مروارید تخم‌‌مرغی شكل را در قسمت بالای منگوله بدوزید و بعد منگوله را به قسمت گوشه‌ پارچه رومیزی بدوزید. از مروارید قطره‌ای سایز 4 استفاده كنید و آن را در فضای بین منگوله و پارچه همانگونه كه در شكل نشان داده شده، بدوزید. مراحل 8 و 9 را برای قسمت‌های دیگر (گوشه‌ها) تكرار كنید تا منگوله دوم نیز به رومیزی وصل شود و كار به اتمام برسد.

برچسب ها: زندگی آنلاین، روميزی گل مرواريد تعداد بازديد: 908 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز