Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:20

13
مرداد
رزهای كاغذی مواج

رزهای كاغذی مواج

یك ظرف مكعب مستطیل كم‌عرض و بلند به رنگ روشن مانند تصویر انتخاب كنید. یك قطعه اسفنج گل‌آرائی كه ابعاد آن حدود یكی دو سانتیمتر از ابعاد داخلی ظرف بزرگ‌تر و طول آن نصف ارتفاع ظرف باشد انتخاب کنید.

مهندس حسن بنی‌هاشمی

 

 

تصویر 1- یك ظرف مكعب مستطیل كم‌عرض و بلند به رنگ روشن مانند تصویر انتخاب كنید. یك قطعه اسفنج گل‌آرائی كه ابعاد آن حدود یكی دو سانتیمتر از ابعاد داخلی ظرف بزرگ‌تر و طول آن نصف ارتفاع ظرف باشد انتخاب و پس از خیساندن، آن را به آرامی و كمی فشار درون ظرف جای دهید. این ارتفاع برای استقرار گل‌ها و آب‌دهی به آن‌ها مناسب می‌باشد.

تصویر 2- كلیه برگ‌ها و خارهای روی ساقه رزها را بچینید و همچنین ته ساقه گل‌ها را بطور مورب ببرید به اندازه‌ای كه خیلی كوتاه نشود. از تصویر الهام بگیرید.

تصویر 3- برای هر ساقه یك نوار كاغذ كادوی گلدار ببرید كه پهنای هر نوار حدود 5 – 6 سانتیمتر و طول كاغذها نیز كمی بلندتر از ساقه گل‌ها باشد. روی كاغذ چهار یا پنج شكاف باریك ایجاد كنید و ساقه گل‌ها را از این شكاف‌ها عبور دهید و در آخر كاغذها را بصورت موج‌دار بیارائید و آنها را با فواصل معین در اسفنج بنشانید.

سخن پایانی: این گل‌آرائی زیبا، با سلیقه و چشمگیر، با استفاده از كاغذ كادوئی و رزهای بلند به رنگ لیموئی خوش‌رنگ، طرح یك طرفه بوده و بسیار مناسب برای لبه طاقچه و روی شومینه می‌باشد. چنانچه رنگ رزها را نمی‌پسندید می‌توانید از رزهائی با رنگ‌های دیگر نیز برای اجرای این طرح استفاده نمائید. ولی این نكته را در نظر داشته باشید كه رنگ كاغذ كادو با رنگ گل‌ها هماهنگی داشته باشد و نباید از چند رنگ گل در این طرح استفاده كنید.

 

 

برچسب ها: رزهای كاغذی مواج، آموزش رزهای کاغذی، رزهای کاغذی، روش تهیه رزهای کاغذی، مواد لازم رزهای کاغذی، رز با کاغذ تعداد بازديد: 1000 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز