Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:07

7
خرداد
جا‌جورابی برای كودك + فیلم

جا‌جورابی برای كودك + فیلم

این جاجورابی زیبا با پارچه‌های شاد و جیب‌های رنگی‌اش محفظه‌ای ایده‌آل برای نگهداری از تمام وسایل ریزی است که برای راحتی و سلامت کودکان ضروری است...

جا‌جورابی برای كودك

 

 

این جاجورابی زیبا با پارچه‌های شاد و جیب‌های رنگی‌اش محفظه‌ای ایده‌آل برای نگهداری از تمام وسایل ریزی است که برای راحتی و سلامت کودکان ضروری است. این جاجورابی را در محل و ارتفاع مناسب نصب کنید تا هنگامیکه نشسته و در حال شیر دادن به فرزندتان هستید، در دسترس شما باشد‌‌‌‌‌.

 

لوازم مورد نیاز

 مداد و کاغذ پوستی

 وسایل خیاطی و چرخ خیاطی

 30 سانتی متر پارچه ساده در 4 رنگ

 5/1 متر پارچه خال خال

 اتوی بخار

 50 سانتی متر کش 6 میلیمتری

 2 عدد میله چوبی 12 میلیمتری با طول 1 متر

 اره

 طناب به طول 3 متر

 نکته: برای الگوها و پارچه‌ها باید  5/1 سانتی متر برای دوخت بیشتر در نظر گرفته شود.

 

روش كار

1– الگوی ارائه شده را بر روی کاغذ پوستی بکشید. سپس به میزان مورد نیاز الگو را بزرگ کنید. حال پارچه‌ها را به این ترتیب برش دهید:

 2 جیب از هر 4 پارچه ساده

 2 عدد پارچه خال خال به ابعاد 55 در 85 سانتی‌متر برای پشت و روی جاجورابی

 یک مستطیل از پارچه خال خال در ابعاد 27 در 85 سانتی‌متر برای جیب‌های بالایی

 یک نوار 27 سانتی متری از پارچه خال خال برای جیب‌های پایینی

 یک عدد نوار 10 در 85 سانتی‌متری برای عبور میله چوبی در پایین جاجورابی

 پنج عدد مستطیل از پارچه خال خال در ابعاد 15 در 8 سانتی‌متر برای حلقه‌های آویز

2– کناره‌های پارچه‌های رنگی ساده را به صورت جفتی به یکدیگر بدوزید، گوشه‌های آن را با قیچی مرتب کنید و سپس آن را به رو برگردانید و اتو کنید. لبه هر دو جیب را به اندازه 2 سانتی‌متر تا کرده و بدوزید. لبه پایینی جیب کوتاه تررا نیز به اندازه یک سانتی‌متر تا کرده، بدوزید و اتو کنید.

3–پارچه‌های رنگی ساده را در یک ردیف و در حالیکه گوشه آنها به سمت بالاست کنار هم بچینید. حال لبه دوخته شده جیب کوتاه تر را بر قسمت بالا و دوخته نشده جیب‌ها قرار دهید تا آنها را بپوشاند. جیب‌ها را به نوار بدوزید. پارچه‌های ساده رنگی به سمت پایین تا می‌شوند تا لبه دوخته نشده جیب را بپوشانند. حال جیب را به همراه پارچه‌هایی که بر آن دوخته شده است بر مستطیل بزرگ و اصلی قرار دهید. توجه داشته باشید که بالای جیب باید به اندازه 5 سانتی‌متر از بالای مستطیل بزرگ فاصله داشته باشد. حال تقسیمات جیب را به صورت عمودی بدوزید.

4– جیب دیگر را به 4 قسمت تقسیم کنید و با یک سنجاق تقسیم‌بندی را علامت‌گذاری کنید. با استفاده از یک سنجاق قفلی که به سر کش وصل کرده اید، کش را از لبه جیب که قبلا دوخته‌اید عبور دهید. کش را کاملا بکشید تا دو جیب مرکزی کاملا جمع شوند. میزان این جمع شدگی باید با عرض دو قسمت میانی جیب هماهنگ باشند. حال کش را با دست در جای خود بدوزید تا ثابت بماند. جیب را از پشت به پارچه اصلی بدوزید و کناره‌های آن را تا کنید تا اندازه آن با پارچه اصلی و زمینه هماهنگ شود. تقسیمات جیب را مانند مرحله 3 با چرخ خیاطی بدوزید.

5– اطراف جا جورابی را دو بار تا کنید و بدوزید. نوار باریک باقی مانده را به رو به قسمت پایینی جاجورابی بدوزید. اطراف نوار را جمع کنید و نوار را تا کنید به گونه ای که نسبت به قسمت پایینی جاجورابی حلقه مانند شود. حال این قسمت را به پارچه اصلی بدوزید. با استفاده از اره، میله چوبی را در اندازه مناسب برش دهید و از پارچه عبور دهید.

6– حلقه آویزها را در حالیکه به پشت هستند به طول و از وسط تا کنید و لبه بلند آنها را با در نظر گرفتن  5/1سانتی متر اضافی به یکدیگر بدوزید. حال آنها را به رو برگردانید و اتو بزنید. نوارهای باریک حاصله را از وسط تا کنید و لبه‌های کوچک و دوخته نشده را به یکدیگر و به پشت جاجورابی بدوزید. میله چوبی را از حلقه‌ها مانند تصویر عبور دهید و طناب را به دو طرف میله گره دهید تا یک آویز ایجاد شود.

برچسب ها: زندگی آنلاین، جا‌جورابی برای كودك تعداد بازديد: 722 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز