Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:20

21
فروردین
جعبه‌های روبان‌دار زیبا

جعبه‌های روبان‌دار زیبا

این جعبه‌های خیره كننده و جذاب در مراسم‌ عروسی، تركیب بسیار شیكی را ایجاد می‌كنند.

تحریریه دنیای زنان

 

 

 

مواد لازم

-  مقوای ضخیم سفید

-  قیچی

- خط‌كشی فلزی

- برش‌گیر (صفحه‌ یا تخته كه كارِ برش زدن را روی آن انجام می‌دهید)

- چاقوی صنعتی (مخصوص كارهای دستی)

- چسب ماتیكی

- چند از روبان‌های رنگی و سایر وسایل تزئینی به دلخواه

مراحل انجام كار

 1- از روی الگو كپی‌برداری كنید و شكل هندسی مورد نظر برای جعبه را مطابق شكل و دقیقاً به همان صورت روی مقوای سفید ضخیم بكشید. قسمت‌های نواری شكل و باریك لبه‌ها را هاشور زده تا به صورت سایه روشن در آیند و اینكار را نیز مطابق الگو انجام دهید حالا الگوی كشیده را با قیچی درآورید.

2- مقوا را روی برش‌گیر و یا صفحه مورد نظر قرار دهید و بعد با چاقوی مخصوص كارهای هنری و خط‌كش آهنی تمام خطوطی كه به صورت نقطه‌چین مشخص شده‌اند را با كمی فشار حالت بدهید.

3- تمام خطوط نقطه‌چین شده و خطوط هاشور خورده را به آرامی تا بزنید و تاخوردگی‌ها به سمت بدنه جعبه باشد به‌طوری كه اگر جمع شوند، بدنه جعبه ایجاد شود.

4- برای تزئین نمودن جعبه كوچك موردنظر از روبان 26 سانتی‌‌متری (طول) استفاده كنید. یك طرف روبان را چسب ماتیكی بزنید. روبان‌های دیگر را نیز به همین شكل چسب بزنید و با اندكی فشار آنها را در هر جایی كه دوست دارید روی جعبه بچسبانید. قسمت سروته روبان‌ها را در قسمت زیر جعبه نگه دارید تا ظاهر كارتان شیك شود.

شما می‌‌‌توانید به راحتی هر جعبه‌‌ای كه می‌خواهید در اندازه‌های دلخواه در خانه درست كنید. درست كردن جعبه وقتی كه الگویی برای كپی كردن داشته باشید، بسیار راحت‌تر هم می‌شود.

این جعبه‌های خیره كننده و جذاب در مراسم‌ عروسی، تركیب بسیار شیكی را ایجاد می‌كنند. جعبه‌ها به راحتی ساخته می‌شوند و لازم نیست زمان زیادی را صرف ساختن آنها كنید و بعد از آماده شدن می‌توانید داخل آنها را با هر هدیه‌ای كه دوست دارید پر كنید مثلا می‌توانید شكلات و آب‌نبات‌ها را داخل آنها قرار دهید و یا حتی برای قرار دادن شیرینی‌ها از آنها استفاده كنید.

در انتهای كار و برای تزئینات بیشتر از روبان‌های رنگی و شاد استفاده می‌شود تا هم لبه‌های كار و هم بخش‌های دیگر تمیزتر و آراسته‌تر به نظر برسد.

 

برچسب ها: جعبه‌های روبان‌دار زیبا، آموزش جعبه، جعبه های روبان دار، جعبه با روبان، روش تهیه جعبه، جعبه های فانتزی تعداد بازديد: 743 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز