Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:12

24
شهریور
كارت پستال كودكانه با طرح فيل

كارت پستال كودكانه با طرح فيل

با حرارت دادن سطح یک تکه فوم می‌توانید طرح‌هایی زیبا بر سطوح مختلف ایجاد...

كارت پستال كودكانه با طرح فيل

 

 

با حرارت دادن سطح یک تکه فوم می‌توانید طرح‌هایی زیبا بر سطوح مختلف ایجاد کنید. نتیجه کار بسیار زیبا و در عین حال برجسته است. به همین دلیل این کارت‌ها برای کودکان یا برای کسانیکه دچار ضعف در بینایی هستند بسیار مناسب است. در اینجا برای تزئین زمینه این کارت از تعدادی مربع با دوخت‌های تزئینی استفاده شده است. اگر از اولین کار خود راضی نبودید، می‌توانید فوم را مجددا حرارت داده تا به شکل اولیه خود بازگردد و طرحی جدید با آن ایجاد کنید.

 

 

ابزار مورد نیازش

  

 یک مهر با طرح فیل

 جوهر به رنگ بنفش

 فوم نرم و نازک به رنگ یاسی یا بنفش

 کاغذهای گلدار

 كاغذ صورتی رنگ

 كاغذ سفید رنگ

 یک مقوای سفید رنگ تا شده و مربع با ضلع 5/12 سانتی‌متر

 پانچ (وسیله‌ای برای سوراخ کردن کاغذ) مربع و بزرگ

 خودکار ژله‌ای سفید

 4 عدد مهره به رنگ صورتی کمرنگ

 

 

مراحل انجام کار

 

 به کمک قیچی، فوم را به اندازه‌ای ببرید که بتوانید طرح فیل را در آن ایجاد کنید. سپس به تدریج کمی حرارت به فوم دهید تا زمانیکه به آرامی کمی قوس پیدا کند. سپس مهری که طرح فیل بر روی آن است را محکم بر فوم فشار دهید. چند ثانیه مهر را به همانگونه نگهدارید سپس آن را از روی سطح بردارید. توجه داشته باشید که باید طرحی یکنواخت بر فوم ایجاد شده باشد.

 با استفاده از اسفنج، جوهر بنفش را بر فیل بزنید. پس از اینکه جوهر کاملا بر سطح فوم پخش شد، متوجه خواهید شد که اطراف فیل که کمی فرو رفته است بیشتر نمایان می‌شود. دور فیل را ببرید به گونه‌ای که کمی فوم اطراف فرورفتگی باقی بماند.

 پنج مربع از کاغذ طرح‌دار و چهار مربع از کاغذ صورتی درآورید. به کمک خودكار سفید، اطراف کاغذ صورتی خط دوخت ایجاد کنید. مربع‌ها را به گونه‌ای کنار هم بچینید که یک مربع بزرگ تشکیل دهد. حال کاغذ سفید را کمی بزرگتر از این مربع ببرید. مربع را بر روی کاغذ سفید بچسبانید.

 کارت تا شده را با کاغذ رنگی بپوشانید. به کمک پانج، در هر گوشه مربعی که قبلا درست کرده بودید، یک سوراخ ایجاد کنید. مهره‌ها را از این سوراخ‌ها رد کنید. سپس مربع را بر روی مقوای سفید تاشده بچسبانید. در نهایت فیل را به کمک یک چسب قوی وسط مربع بچسبانید.

برچسب ها: کاردستی، زندگی آنلاین، كارت پستال كودكانه با طرح فيل تعداد بازديد: 2204 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز