Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:55

30
مرداد
خرگوش بازیگوش

خرگوش بازیگوش

کارت هنری که قرار است این ماه خدمت شما تقدیم کنیم، شامل برش تصاویر ...

خرگوش بازیگوش

 

 

کارت هنری که قرار است این ماه خدمت شما تقدیم کنیم، شامل برش تصاویر چاپ شده و چسباندن آنها به سطحی صاف است؛ با این کار، جذّابیت تصاویر مُهری شما، دو چندان خواهد شد. با انتخاب و بُرش تنها بخشی از یک تصویر یا لایه لایه کردن تصاویر بُرش خورده برای ایجاد تصویری سه بُعدی، به نتایج فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت. برای آنکه بتوانید تصاویر را درست و دقیق بُرش بزنید، حتماً از یک قیچی کوچک و تیز استفاده کنید.

 

 

وسایل مورد نیاز

 

 مُهرهای مختلف (شامل: خرگوش‌های بزرگ و کوچک، سبد، یک ردیف تخم مرغ، و تعدادی گُل کوچک)

 قالب اکریلیک شفاف

 استامپ سیاه براق

 روان نویس مشکی (برای دورگیری)

 قلم مو

 کارت نرم سفید

 مقواهای طرح‌‌دار زرد و سبز

 کارت سفید بافت‌‌دار (cm 11×16)

 ابزار بُرش دهنده قالب

 یک عدد میخ پهن سبز 

 

 

مراحل انجام کار

 با استفاده از استامپ سیاه براق، سه عدد خرگوش بزرگ، یک سبد، یک ردیف تخم مرغ، و یک خرگوش کوچک را بر روی کارت نرم سفید، مُهر زده و ایجاد کنید. از آنجا که استامپ‌‌های مورد استفاده، شفاف هستند، می‌‌توانید تمام تصاویر را به صورت جداگانه یا کنار یکدیگر کِشیده و در قالب اکریلیک قرار دهید. می‌‌توانید تمامی تصاویر را یک مرتبه بر روی کارت، استامپ کنید.  قلم مو را بر روی یک دریچه ی پلاستیکی، حرکت دهید. حال، قلم مو را در ظرفی از آب تمیز غوطه‌ور سازید و سپس شروع به رنگ کردن کنید. برای آنکه به تصویر عمق دهید، با خطی به رنگ آبی روشن، بخش‌‌های مختلف بدن خرگوش‌‌های بزرگ و سرِ خرگوش کوچک را دورگیری نمایید. 

با استفاده از یک قیچی کوچک و تیز، تصاویر را بُرش دهید. سعی کنید با دقّت زیاد این کار را انجام دهید تا تصاویر به درستی از کاغذ بیرون بیاید. از یک کاتر برای بُرش بخش داخلی سبد استفاده کنید- با دقّت و ظرافت کامل. 

یکی از خرگوش‌‌های بزرگ را دست نخورده نگه دارید؛ پا و پنجه ی عقبی خرگوش دوم را بُرش دهید، و از خرگوش سوم تنها سر و دست جلویی را نگه دارید. تخم مرغ‌‌ها را نیز مطابق با تصویر برش دهید.  برای آنکه حس لایه‌‌ای بودن را به خرگوش بازیگوش خود دهید، از لایه‌‌های فومی چسب‌‌دار استفاده کنید؛ بدین طریق، خرگوشی برجسته خواهید داشت. لایه‌‌ها را به ترتیب بچسبانید- همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که بزرگ‌‌ترین بخش را در پایین و کوچک‌‌ترین بخش را در بالای تصویر قرار دهید.

پس خرگوش کامل در زیر قرار می‌‌گیرد و به همین ترتیب کار را ادامه می‌‌دهیم.  یک نوار پهن و بزرگ را مطابق با تصویر، از مقوای زرد جدا کرده و بُرش دهید. گُل‌‌های کوچک را کِشیده و در قالب اکریلیک، قرار دهید. با استفاده از استامپ، گُل‌‌ها را تصادفی در بخش‌‌های مختلف این نوار مُهر بزنید. می‌‌توانید از بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید.  با استفاده از قلم مو، گُل‌‌ها را رنگ کنید. نواری باریک نیز مطابق با تصویر، از کاغذ سبز تهیه نمایید، لبه‌‌ها را بُرش داده و به پایین نوار پهن زرد بچسبانید. چند خط نقطه‌‌ای را با روان نویس مشکی در چند جای این نوار سبز بِکشید. 

یک نوار سبز باریک با عرض 2 سانتی متر را از مقوای سبز جدا کرده و بُرش دهید. نوار را از وسط و به یک سمت، تا بزنید و بر سوراخ ایجاد شده در نوار پهن زرد رنگ، بچسبانید. دو تخم مرغ را نیز به پشت سبد بچسبانید. به پشت سبد چسب زده و آن را میان پنجه‌‌ها و روی پای پشتی خرگوش قرار داده، محکم فشار دهید تا خوب چسبیده و حرکت نکند. با استفاده از انبرک، تخم مرغ باقیمانده را میان دست‌‌های خرگوش قرار دهید. از لایه‌‌های فومی چسبان برای حجیم کردن خرگوش کوچک استفاده کنید.  حال این نوار پهن زرد رنگ را بر روی کارت سفید بافت‌‌دار بچسبانید. یک ردیف گُل را نیز در پایین کارت اصلی استامپ کنید. گُل‌‌ها را با قلم مو رنگ کنید؛ نقطه‌‌های میانی نیز فراموش نشود. سوراخی را با قطر 4 میلی متر، هم بر روی کارت و هم بر روی نوار باریک، ایجاد کنید. ابتدا نوار پهن، و سپس نوار باریک را بر روی کارت قرار دهید؛ فراموش نکنید که سوراخ‌‌ها را با هم، تراز کنید. حال میخ را از سوراخ‌‌ها رد کنید. کارت شما آماده است؛ این کارت را به هر که دوست دارید، هدیه دهید.

 

برچسب ها: کاردستی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 646 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز