Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:10

23
خرداد
ساك دستی بـا طرح يك حرف

ساك دستی بـا طرح يك حرف

با كمي تزئينات و ابتكار مي‌توانيد يك ساك حمل زيبا درست كنيد و يا اينكه ساك...

ساك دستی بـا طرح يك حرف

 

 

با كمی تزئینات و ابتكار می‌توانید یك ساك حمل زیبا درست كنید و یا اینكه ساك قدیمی و ساده خود را جدید و زیبا كنید و برای خرید مورد استفاده قرار دهید. اگر خودتان اقدام به دوختن ساك كنید می‌توانید، از آن به عنوان یك هدیه خوب و مناسب برای كسانی كه دوست‌شان دارید نیز استفاده كنید.

 

وسایل مورد نیاز

 

- پارچه كرباس به اندازه یك ساك 35× 45 سانتیمتر

- دستمال سفره كاغذی (ما در اینجا از مدل گرد با طرح w استفاده كرده‌ایم)

- چسب اسپری

- رنگ پارچه (ما از رنگ مشكی استفاده كرده‌ایم)

- قلم‌موی كوچك

- یك تكه صفحه مقوایی

- چاقو یا كاتر

- اتو

- كاغذ كالك

 

مراحل كار

 

مرحله اول:   برای ایجاد طرح روی ساك (ساكی كه قبلاً آن را دوخته‌اید) دستمال سفره گرد را كمی چسب بمالید و بر روی پارچه ساك بچسبانید تا در حین كار پارچه و دستمال تكان نخورند. طرح را روی گوشه پایینی ساك ایجاد كنید. حدود دو‌چهارم از دستمال را روی پارچه بچسبانید و یك‌چهارم آن روی پارچه قرار نگیرد.

با استفاده از قلم‌مو، رنگ پارچه را روی لبه‌های بیرونی طرح دستمال بكشید و سعی كنید كه رنگ اصلاً از طرح خارج نشود.

 

مرحله دوم: در حالی كه هنوز رنگ روی پارچه خشك نشده است، دستمال سفره را از روی پارچه ساك جدا كنید از لبه پایینی كیف شروع كنید. اگر در حین كار، دستمال كاغذی پاره شد، از یك جای دیگر شروع كنید به جدا كردن. بعد از آنكه دستمال سفره را كاملاً از روی پارچه ساك جدا كردید بگذارید رنگ كاملاً خشك شود.

 

مرحله سوم: برای ایجاد طرح وسط (حرف w) از كامپیوتر استفاده كنید و فرم حرف را با فونت مورد نظرتان انتخاب كنید (طوری كه این حرف فضای خالی داخل طرح را به یك اندازه پر كند از حرفی كه انتخاب كرده‌اید، پرینت بگیرید و آن را روی كاغذ كالك بگذارید و طرح w را روی كاغذ كالك ایجاد كنید. كاغذ پرینت گرفته شده را دور بیندازید و كاغذ كالك را روی صفحه مقوایی قرار دهید و با استفاده از چاقوی نوك تیز و یا كاتر دور تا دور طرح را در آورید. حالا حرف را نیز دور بیندازید چرا كه شما فقط استنسیل به وجود آمده را لازم دارید. استنسیل را روی ساك درست در وسط طرح دایره‌ای شكل بگذارید حالا اتو را به یكباره روی آن قرار دهید و آن را روی طرح استنسیل فشار دهید. اتو را عقب و جلو نكشید. حرارت اتو به آرامی رنگ پلاستیكی كاغذ كالك را ذوب می‌كند و آن را روی پارچه كیف می‌چسباند. حالا می‌توانید با قلم‌مو و رنگ حرف w را پر كنید. كمی صبر كنید تا رنگ خشك شود، سپس كاغذ كالك را جدا كنید (از روی سطح پارچه ساك بردارید).

 

مرحله چهار: یكبار دیگر در مرحله پایانی كار، اتو را از بالا روی پارچه فشار دهید. 30-20 ثانیه ثبت كنید تا رنگ حرف w كاملاً روی پارچه تثبیت شود. به این ترتیب اگر زمانی هم كیف یا ساك را بشوئید، طرح آن پاك نخواهد شد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، ساك دستی تعداد بازديد: 573 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز