Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 19:08

23
بهمن
مُهرهای سايه‌ای

مُهرهای سايه‌ای

مهرهاي سايه‌اي شامل شكل‌هاي هندسي، هنري و برخي عكس‌هاي زمينه‌اي است...

مُهرهای سايه‌ای

 

 

مهرهای سایه‌ای شامل شكل‌های هندسی، هنری و برخی عكس‌های زمینه‌ای است. با درست كردن این مهرها می‌توانید تصاویر و زمینه‌های زیبایی را بسازید. رنگ‌های جوهری ملایم در این گونه مواقع كاربرد بیشتری دارند.

 

وسایل مورد نیاز 

 مهر با طرح گل و طرح چهار مربع

 جوهر بنفش

 پانچ گرد كن و پانچ سوراخ كن

 مقوای بافت‌دار نارنجی (cm 19 × 14)

 كاتر، قیچی و یا چاقوی تیز

 مربع تا خورده از جنس كاغذ بافت دار (cm 5/7)  كاغذ رنگی نارنجی

 پاكت كوچك

 روبان نارنجی رنگ

 ماژیك نارنجی و روان نویس مشكی

 چسب

 

 

مراحل كار

 

1- طرح فوق را درست مطابق الگوی بالا بكشید و با قیچی آن‌را در آورید. سوراخ‌ها را با مداد مشخص كنید. با استفاده از خط‌كش فلزی و كاتر طرح را در آورید. اگر از مقوای ضخیم استفاده می‌كنید، محل‌های مشخص شده را با پانچ، سوراخ كنید.

2- گوشه‌های طرح را با پانچ گِردكن به صورت گرد در آورید.

3- كارت را برگردانید، روی سطح صاف مقوا با هر وسیله‌ای كه سرگرد و گلوله‌ای شكل است، روی خطوطی كه باید تا بخورند، بكشید (از خط‌كش استفاده كنید). خطوط باید به اندازه كافی عمیق باشند تا راحت تا بخورند.

4- دوباره كارت را به سمت بافت‌دار آن برگردانید. با پد جوهر نارنجی رنگ سه خط كلفت نارنجی روی هر ضلع پاكت باز به دلخواه بزنید. یك خط روی در پاكت، یكی در قسمت پائین پاكت و آخری پشت پاكت باشد. خطوطی كه قبلاً مشخص كرده‌اید، در انجام این‌كار به شما كمك می‌كنند.

5- حالا از مهر طرح گل استفاده كرده و آن را به جوهر بنفش آغشته و روی پنِل اصلی دو عدد گل پیاده كنید و روی دو پنل دیگر، یك گل. وقتی كه طرح جوهری روی كارت ایجاد می‌شود، بافت‌های مقوایی كه استفاده كرده‌اید، كاملاً پدیدار می‌شود. بگذارید همه رنگ‌ها خشك شوند.

6- با استفاده از یك روان‌نویس یا ماژیك نارنجی وسط هر گل را پر رنگ‌تر كنید و چند دقیقه صبر كنید تا خشك شود. با روان‌نویس سیاه نیز درست درمركز یك نقطه بگذارید.

7- درست از روی خطوطی كه مشخص كرده‌اید، پاكت را تا كنید و گوشه‌ها و لبه‌ها را با چسب به یكدیگر بچسبانید و چند دقیقه به آن دست نزنید تا كاملاً خشك و ثابت شود.

8- با مهر مربعی شكل كه به شكل چهار مربع كنار هم است، به جوهر نارنجی آغشته كنید و آن را روی مقوای كوچك تا خورده كه قرار است داخل پاكت باشد، فشار دهید. برای هر یك از خانه‌ها از مهرهای گل و جوهر بنفش استفاده كنید و همان كارهایی را كه در مرحله 6 انجام داده‌اید، دوباره روی گل‌ها پیاده كنید. كارت را داخل یك پاكت نارنجی رنگ دیگر كه مطابق شكل طرح ساده آن‌را در آورده‌اید و لبه‌هایش را به هم چسبانده‌اید، قرار دهید. و در نهایت پاكت نارنجی رنگ را داخل پاكت با مقوای بافت‌دار بگذارید. بعد روبان نارنجی را از سوراخ‌هایی كه قبلاً ایجاد كرده بودید، رد كنید و گره بزنید تا با باز كردن این گره، كارت دعوت یا كارت تبریك تولد و سال نو از آن خارج شود.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 610 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز