Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:45

23
بهمن
كارت كيك تولد (برجسته)

كارت كيك تولد (برجسته)

اين كارت برجسته به سادگي در سه مرحله درست مي‌شود. با استفاده از مُهر، طرح...

كارت كيك تولد (برجسته)

 

 

این كارت برجسته به سادگی در سه مرحله درست می‌شود. با استفاده از مُهر، طرح مورد نظرتان را روی كارت ایجاد كنید و بعد آن‌را با پودر برجسته سازی بپوشانید و به آن گرما دهید. وقتی كه پودر ذوب شد، یك نوع پوست پلاستیكی ایجاد می‌شود كه سطح شكل مورد نظرتان را پوشانده است. فراموش نكنید كه پودر را روی صفحه مرطوب بریزید؛ وگرنه به سطح مورد نظرتان نمی‌چسبد.

 

ابزار مورد نیاز

 

 مهر مخصوص تولد

 پد جوهری چند رنگ

 پودر برجسته‌سازی

 كارت نرم سفید (cm 8 × 11)

 كارت یاسی، زرد و لیمویی

 كارت سفید (cm 5/11 × 17)

 مهر گل و ستاره كوچك

 روبان بنفش

 خمیر دور گیر سفید

 چسب

 

 

مراحل كار

با استفاده از پد جوهری مهرتان را رنگی كنید. بهتر است بالای طرح‌تان رنگ‌های گرم و پایین آن رنگ‌های سرد به كار برید. مهر را درست و صاف روی پد جوهری بگذارید تا یك دست رنگ بگیرد. (به این ترتیب رنگ‌ها نیز در هم ادغام نمی‌شوند)؛ سپس آن را روی كارت نرم سفید بزنید.

یك لایه پودر برجسته سازی را روی سطح كیك تولد و درست روی طرح مورد نظرتان بپاشید. جوهر كم‌كم جذب كاغذ می‌شود؛ به‌خصوص اگر جنس كارت به‌گونه‌ای باشد كه جوهر بیشتری را جذب كند و یا اینكه محیط اطراف كار بسیار گرم باشد.

بعد از پاشیدن پودر، كارت را كمی از صفحه بلند كنید و اضافی پودر را جای دیگر بریزید. كارت را كمی جابه‌جا كنید تا پودر به‌طور یك دست‌تری روی طرح مورد نظر پخش شود. شما می‌توانید با استفاده از این تكنیك كارت‌های بسیار زیبا، درخشان و برجسته‌ای تهیه كرده و به دلخواه از هر رنگی كه دوست دارید استفاده كنید.

بعد از پاشیدن پودر روی طرح مورد نظر سشوار را با حرارت ملایم و به فاصله 5/2 سانتی‌متر از كاغذ روی آن بگیرید تا جوهر استامپ زودتر خشك شود. وقتی كه پودر یك قسمت كاملاً جذب رنگ و كاغذ شد، سراغ قسمت دیگر بروید. از حرارت دادن زیاد بپرهیزید.

از خمیر دورگیر سفید استفاده كرده و فاصله بین لایه‌های كیك را پر كنید. خمیر را به آرامی فشار دهید و نوك آن‌را درست روی بخش‌های مورد نظر بگیرید.

اجازه دهید تا خمیر سفت و خشك شود. می‌توانید از سشوار نیز استفاده كنید؛ ولی در انجام این‌كار زیاده‌روی نكنید.

یك روبان به بالای كارت بچسبانید. چند عدد گل و ستاره كوچك نیز به رنگ های یاسی، لیمیویی و زرد روی آن به‌طور پراكنده بچسبانید.

3 سانتی‌متر آن طرف‌تر از كارت تا خورده را با مداد مشخص كنید و یك خط از بالا به پایین در سمت راست كارت بكشید و این خط را تا پایین برش بزنید.

یك كاغذ رنگی راه راه را به عرض 5/9 سانتی‌متر درست در وسط كارتی كه تا خورده است، بچسبانید.

كارت تزئین شده را به دقت روی كارت تا خورده (یاسی رنگ) بچسبانید. رنگ سفید این كارت روی رنگ یاسی كارت تا خورده كه كمی بزرگ‌تر از كارت سفید است تركیب زیبایی ایجاد می‌كند.

 به‌عنوان پایه كارت می‌توانید از فوم‌های رنگی استفاده و كارت مورد نظرتان را روی آنها سوار كنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، كارت كيك تولد، برجسته تعداد بازديد: 661 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز