Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:16

23
بهمن
كاردستی های کوچولوها

كاردستی های کوچولوها

هر خانواده نماد يك جامعه است و كودك ثمره آن مي‌باشد. هر كودك صندوقچه‌اي از ...

كاردستی های کوچولوها

 

 

هر خانواده نماد یك جامعه است و كودك ثمره آن می‌باشد. هر كودك صندوقچه‌ای از خاطرات را با خود تا بزرگسالی همراه دارد. برای ساختن خاطرات رنگین و ماندگار برای او لازم است با استفاده از خلاقیت و صرف كمی وقت عشق و علاقه خود را به او هدیه كنید. ما در این شماره آموزش‌های قالب‌های حروف انگلیسی، كارت كیك تولد، مهرهای سایه‌ای را برای شما آماده كردیم تا بتوانیم شما را در این زمینه یاری كنیم، باشد كه خاطرات رنگین را برای فرزندتان ماندگار سازید.

 

 

قالب‌های حروف انگلیسی

 

ابزار لازم

 

 کاموا پنبه‌ای

 

 برای تهیه قالب A

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ زرد 

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ سبزروشن

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ آبی

 

 برای تهیه قالب B

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ زرد

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ صورتی روشن

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ سبز تیره

 

 برای تهیه قالب C

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ قرمز

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ آبی

نصف کلاف 50 گرمی به رنگ سبز

 

 بافت:

20 دانه در28 رج ( مربع 4 در 10 سانتیمتر)

 

 میل بافتنی:

یک جفت میل 4 MM 

 

 دیگر ابزارها:

می توانید از پارچه پولیشی به رنگ‌های متنوع استفاده کنید توجه داشته باشید که رنگ‌ها باید کاملاً نسبت به یکدیگر متضاد باشند مثل زرد و آبی و قرمز(برای تهیه حروف)

سنجاق ته گرد برای متصل کردن بافت‌ها بر روی فوم

3 عدد فوم ضد آتش به شکل مکعب در ابعاد 10×10 سانتی‌متر  اگر فوم شما در ابعاد بزرگ است بهتر است بعد از بافت مربع‌ها فوم را برش دهید تا در انتهای کار دوباره مجبور نباشید اندازه مکعب و یا بافت را تغییر دهید.

 سوزن خیاطی

 

قالب‌های A,B,C

 

قالب‌های حروف انگلیسی بسیار جالب و زیبا هستند و علاوه بر آموزش کودکان یک وسیله سرگرم‌کننده نیز خواهند بود. پایه و ابزار اصلی برای ساخت این قالب‌ها فوم است. تهیه آنها درست به سادگی یادگیری  A,B,Cاست. می‌توانید آنها را به تعداد زیاد درست کنید و بدین ترتیب نام کودک و اشیا پیرامونش را به او آموزش دهید.

 

 

مراحل كار

 

مربع‌ها

20 دانه سر بیاندازید و به صورت کشباف و یا ساده (یک رج زیر و یک رج رو) ببافید تا یک مربع 10×10سانتی‌متر بافته شود و سپس دانه‌ها را کور کنید. برای ساخت هر مکعب 6 مربع درست کنید که در 3 رنگ باشند بدین معنی که هر جفت مربع یک رنگ باشند.

 

الگوی فوم

مطابق الگوهایی که از حروف انگلیسی در تصاویر مشاهده می‌کنید آنها را برش دهید و روی کاغذ رنگی و یا پولیش  قرار داده و برش بزنید. می‌توانید برای اینکه برش دقیق‌تری داشته باشید الگوی حروف را سوزن و یا سنجاق ته گرد روی پارچه پولیشی ثابت کرده و سپس پارچه را برش دهید. خیلی نگران سایز‌ها نباشید و از آنجایی که قرار است مربع‌های بافته شده بر روی فوم‌های مکعبی شکل قرار بگیرند  می‌توانید اندازه مکعب‌ها را با توجه به بافت‌ها تغییر دهید و یا بالعکس. فقط کافی است قسمت‌های اضافی فوم را برش دهید و یا قسمت‌های اضافی بافته شده را بشکافید.

 

روش سرهم بندی

مربع‌های بافته شده را بر روی یک مکعب فومی سنجاق بزنید و با یک سوزن و نخ لحاف دوزی آنها را به یکدیگر کوک بزنید و با یک نخ هم رنگ حروف پولیشی را بر روی یک سمت مکعب بدوزید.(به تضاد رنگ‌ها دقت کنید)

 

نکته

برای اینکه این مکعب‌ها نظر کودک را بیشتر به خود جلب کند می‌توانید قبل از قراردادن بافت‌ها بر روی مکعب  درون آنها را سوراخ کنید و یک زنگ و یا اسباب بازی صدادار را درون آن قرار دهید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، كاردستی تعداد بازديد: 896 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز