Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:34

1
شهریور
جلیقه‌های مدل پرنده و ماهی

جلیقه‌های مدل پرنده و ماهی

اغلب پدر و مادرها در ماه‌های سرد سال، ترجیح می‌دهند حتماً برای كودك خود یك جلیقه تهیه كنند؛ زیرا هم به راحتی پوشیده می‌شود و هم با هر نوع لباس هماهنگ شده و ظاهر شیكی به آنها می‌دهد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

اغلب پدر و مادرها در ماه‌های سرد سال، ترجیح می‌دهند حتماً برای كودك خود یك جلیقه تهیه كنند؛ زیرا هم به راحتی پوشیده می‌شود و هم با هر نوع لباس هماهنگ شده و ظاهر شیكی به آنها می‌دهد.

جلیقه مدل پرنده

 وسایل مورد نیاز برای تهیه جلیقه پرنده:

یك عدد جلیقه. قسمت پایینی را به اندازه یك حاشیه كلفت تا و دوخته شده است و دور یقه و آستین‌ها نوار دوزی شده است.

پارچه كافی برای تهیه پرنده

30 سانتی‌متر روبان ساتن برای پاها و نوك پرنده

135 سانتی‌متر روبان ساتن در سه رنگ مختلف برای تاج پرنده

دو عدد دكمه یا مهره برای چشم‌ها

چرخ خیاطی

نخ و سوزن

مراحل كار تاج پرنده

مقداری روبان در سه رنگ تهیه كرده. سر آنها را با هم به یكدیگر بدوزید.

بدن پرنده

قسمت مركزی جلیقه را از روبه‌رو مشخص كنید. پشت پرنده را به سمت روی جلیقه سوزن بزنید و دور تا دور پرنده را با چرخ روی جلیقه بدوزید. فقط از قسمت بالای سر پرنده، 1/25 سانتی‌متر باز بگذارید. انتهای دسته روبان‌ها را از درز سَر پرنده وارد كنید و این درز را نیز با چرخ بدوزید.

برای درست كردن پاهای پرنده، یك روبان ساتن به طول 10 سانت را مطابق شكل به پنج قسمت تقسیم كنید. دو بخش ابتدایی و انتهایی باید دو سانتی و سه بخش میانی 1/25 سانتی باشند. از روی نخستین خط شروع به كوك زدن كنید. بعد نخ را محكم بكشید تا روبان در آن قسمت جمع شود. نخ را چند بار دور روبان بپیچید و آن‌ را پشت روبان گره بزنید. (نخ را نبُرید). برای خط بعدی هم همین كار  را تكرار كنید.

دو خط بعدی را نیز به ترتیب كوك زده و نخ را محكم بكشید. در انتها نخ را پشت روبان گِره بزنید. روبان‌ها را به شكل پا به پشت پرنده بدوزید تا بخشی از آن آویزان باشد. برای قرار دادن درست روبان‌ها به جای پای پرنده می‌توانید از شكل كمك بگیرید. از یك روبان با طول 7/5 و عرض 1/5 سانت استفاده كنید.

از قسمت وسط خط پایینی روبان، دو خط مورب به سمت بالا بكشید و آن خطوط را تا كنید. قسمت‌های اضافی بگیرید و منقار را روی پارچه بدوزید. با یك تكه ساتن باریك‌تر كه آن‌را از وسط تا كرده‌اید، بخش بالایی منقار پرنده را درست كنید. برای قرار دادن چشم‌ها می‌توانید از منجوق، مهره، دانه تسبیح، دكمه و یا هر چیز دیگر استفاده نمایید. دو عدد منجوق یا مهره یك‌شكل و یك اندازه را درست بالای منقار بدوزید.

جلیقه مدل ماهی

وسایل مورد نیاز برای جلیقه مدل ماهی:

جلیقه ساده كه قسمت پایینی تا زده و دوخته شده و دور تا دور یقه و آستین‌ها نوار خورده است.

مقداری پارچه برای بدن ماهی و لب‌های آن

حدود 140 سانتی‌متر روبان برای باله‌ها با عرض كمتر از 0/5 سانتی‌متر

یك عدد دكمه مشكی براق برای چشم

چرخ خیاطی

نخ و سوزن

دستمال كاغذی

مراحل انجام كار بدن ماهی و باله‌ها

طرح ماهی را روی پارچه پشمی پیاده كنید و آن‌را با قیچی بِبُرید، دور تا دور بدن ماهی را با فاصله حدود نیم سانتی‌متر چرخ كنید. لبه‌های ماهی را با یك تكه كوچك از پارچه پشمی بع رنگ دیگر درست كنید. یك دایره روی پارچه كشیده و با قیچی آن ‌را جدا كنید.

دایره را از وسط دو نیم كرده و با یك نخ و سوزن نیم‌دایره را به دو بخش نامساوی تقسیم كنید (بخش بالایی بزرگ‌تر از بخش پایینی باشد). بخش مورد نظر را كوك بزنید و بعد نخ را بكشید و چند بار هم نخ را دور آن بپیچید تا محكم شود. نخ را گره بزنید، اما آن را پاره نكنید؛ چرا كه باید لبه‌ها را به قسمت جلویی ماهی بدوزید.

باله‌های بالایی ماهی

یك دستمال كاغذی را از وسط تا بزنید تا به شكل مستطیل درآید. دو عدد روبان به‌ طول 85 سانتی‌متر در دو رنگ نزدیك به هم انتخاب كنید و دور انگشتان دست خود بپیچید. دستمال كاغذی تاخورده را خیلی آرام از میان آنها رد كنید و اطراف‌شان با سوزن ته‌گرد ببندید.

روبان‌ها به‌طور منظمی دور كاغذ پخش می‌شوند. با چرخ خیاطی از قسمت پایین دستمال یك دوخت بزنید تا ته روبان‌ها نیز محكم دوخته شوند و در همان حالت بمانند. سوزن‌ها را از اطراف دستمال كاغذی در آورید. قسمت بالای روبان‌ها را با قیچی برش بزنید تا باله‌های ماهی شكل بسیار زیباتری پیدا كنند.

برای باله‌های پهلویی مطابق قسمت قبلی (كاری كه برای تاج پرنده انجام دادید) روبان‌ها را چند دسته كرده و سر آنها را بین انگشتان خود بگیرید و در حالی‌كه روی هم قرار دارند، بدوزید و بعد به قسمت پهلویی ماهی بدوزید. برای چشم ماهی نیز می‌توانید از یك عدد تسبیح یا مهره استفاده كنید.

 

 

برچسب ها: جلیقه، آموزش جلیقه، روش تهیه جلیقه، جلیقه مدل ماهی، جلیقه مدل پرنده، لوازم جلیقه ماهی تعداد بازديد: 956 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز