Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:43

26
مهر
آداب غذا خوردن (1)

آداب غذا خوردن (1)

یکی از جنبه های معاشرت صحیح، آگاهی از آداب درست غذا خوردن است. در زیر به نکات مهمی درباره نحوه عمل در هنگام غذا خوردن، به ویژه در مجالس رسمی اشاره می شود.

 سالاد

برای خوردن سالاد بهتر است از یک بشقاب دیگر استفاده شود. سالاد را به طور معمول با چنگال می خورند و برای خوردن آن از کارد استفاده نمی کنند.

 چیپس

تنها چیپس را می توان سر میز غذا با دست برداشت و خورد. البته به آرامی، دانه به دانه و فقط با دو سر انگشت!

 غذاهای خمیری

غذاهایی مثل ماکارونی که با خمیر درست می شوند، فقط با چنگال خورده می شوند. مگر اینکه خمیر برشته شده باشد که در این صورت بکارگیری کارد لازم است. مانند پیتزا.

 دستمال سفره بر سر سفره

اگر به جای دستمال پارچه ای از دستمال کاغذی استفاده می کنید با آن فقط دست و دهانتان را پاک کنید نه بینی تان را.

 جوجه کباب

جوجه کباب با استخوان را می توان با کمک دست و انگشتان خورد. باید با انگشت ها گوشه آن را گرفت و به آهستگی قسمت کوچکی از جوجه را گاز زد.

 خلال کردن دندان

می توانید برای خلال کردن دندان های خود بعد از غذا به دستشویی بروید. اگر خیال می کنید با گرفتن دست جلوی دهان این عمل را در خفا انجام داده اید، اشتباه می کنید.

 سوپ

فرانسوی ها سوپ را از نوک قاشق می خورند و انگلیسی ها از پهلوی قاشق! در هر حال نباید قاشق سوپ را در دهان برد، بلکه باید از لبه آن بدون هورت کشیدن سوپ را صرف کرد.

 میزان غذا

بشقاب تان را پر از سالاد و پیش غذاهای دیگر نکنید و برای غذای اصلی هم جا بگذارید. زیرا به هر حال بیشتر از یک معده ندارید.

 دست ها در سر میز

سر میز غذا، آرنج هایتان باید همیشه به پهلو چسبیده باشند. چه موقع صرف غذا و چه موقع نوشیدن، هرگز تا پایان غذا آرنج هایتان را روی میز نگذارید.

 قاشق یا چنگال

فرانسوی ها می گویند: «پرخور قبرش را با چنگال می کند!» سر سفره هیچ چیز زننده تر از این نیست که خانم یا آقایی برای جا دادن قاشق پر در دهان، آن را تا آخرین حد باز کرده، سپس با گونه هایی برآمده شروع به جویدن کند. شاید بهتر باشد غذا را با چنگال صرف کند تا لقمه ها کوچکتر باشند.

 محیط آرام

پزشکان توصیه می کنند برای این که صورت تان جوش نزند، نفخ نکنید و راحت بخوابید، در محیط آرام غذا صرف کنید. برای رعایت این وضعیت، بهتر است هنگام خوردن غذا، درباره گرفتاری ها، گله گذاری ها و مسائل ناجور زندگی حرف نزنید.

 خمیر نان

پس از صرف غذا با خمیر نان بازی نکنید. این مجسمه سازی را به عهده هنرمندان بگذارید.

 نمکدان

سر سفره بهتر است از دیگران بخواهید که نمکدان، آب و .. را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازویتان را جلوی صورت و بینی اطرافیان تان دراز کنید.

 اخم بر سر سفره

اخم بزرگترین دشمن و لبخند بهترین گنج است. اگر غذایی را که به شما تعارف می کنند دوست ندارید، با اخم و چهره ای گرفته نگویید: «دوست ندارم». بلکه بهتر است با یک جمله تشکرآمیز و با لبخند بگویید: «ترجیح می دهم آن را نخورم».

 حرف های اشتها برانگیز

بر سر سفره ناامید و خسته کننده نباشید تا چند دقیقه مصاحبت شما اشتهای دیگران را کور نکند. حرفهای اشتها برانگیز زیادی وجود دارد که می توان بر سر سفره غذا گفت و شنید.

 سفره سفید

اگر میهمان سفره شما را لک کرد یا غذا و نوشابه اش را روی آن ریخت، ماجرا را بی اهمیت جلوه دهید. این مساله واقعا بی اهمیت است، زیرا امروز مواد پاک کننده زیادی وجود دارد.

 سفره کدبانو

برای یک کدبانو، سفره ای که آماده می کند، لذت زیادی دارد. ظرف نان، پارچ آب، نمکدان، قاشق و چنگال اضافه برای برداشتن خورش و خوراک و… جزو لوازم واجب سر سفره است.

 در صورت تمایل ادامه نکات آداب غذا خوردن را هم بخوانید.

برچسب ها: میز غذا، آداب غذا خوردان، رعایت آداب صرف غذا تعداد بازديد: 383 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز