Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 15:48

سلامت روان

بازدید: 53614

  • اختلالات شخصیتی که ممکن است منجر به طلاق شوند!

    اختلالات شخصیتی که ممکن است منجر به طلاق شوند!

    در نگاه اول و در اوایل رابطه این افراد به نحوی باور نکردنی جذاب، قابل اعتماد، حمایتگر و اهل زندگی به نظر می‌رسند که طرف مقابل اغلب فاکتورها را در او می‌بیند اما در طول رابطه و زمان، حتی مدت‌ها

  • تفاوت حمله پانیک با حمله اضطراب چیست؟

    تفاوت حمله پانیک با حمله اضطراب چیست؟

    شما ممکن است دیده باشید که مردم درباره‌ی حملات پانیک و حملات اضطراب طوری صحبت می‌‌کنند که به نظر می‌آید هر دوی آن‌ها یکی هستند. در حالی که این دو رویداد با یکدیگر تفاوت دارند.

  • آشنایی با خود شفقتی و تمرینات آن

    آشنایی با خود شفقتی و تمرینات آن

    اما چنانچه هر یک از این مشکلات برای خود شما پیش بیاید، دیگر با این رویکرد با خودتان برخورد نمی‌کنید؛ بلکه شروع می‌کنید به قضاوت بی‌رحمانه‌ی خودتان و رفتارتان، اینکه کجای مسیر اشتباه کردید.

  • تفاوت روانشناسی علمی و زرد

    تفاوت روانشناسی علمی و زرد

    پدیده روانشناسی زرد با استفاده روز افزون از شبکه های اجتماعی در بسیاری از کشورها از جمله ایران در حال افزایش است، متاسفانه افرادی که گاه حتی تحصیلات علمی و آکادمیک ندارند با تهیه ویدیوها و متن های جذاب و اغوا کننده

  • ۹ نشانه دوست سمی و روش برخورد با او

    ۹ نشانه دوست سمی و روش برخورد با او

    گرچه نباید رفتارهای سمی را در درازمدت تحمل کنید و باید هرچه زودتر این رابطه دوستانه مسموم را تمام کنید، فکرکردن به عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای دوست سمی ممکن است بسیار مفید باشد.

  • اختلال روان تنی یا اختلال سایکوسوماتیک چیست ؟

    اختلال روان تنی یا اختلال سایکوسوماتیک چیست ؟

    با دو واژه «روان» و «تن»، دردهای اختلال روان تنی به علائم فیزیکی واقعی گفته می شوند که با ذهن ایجاد می شوند. برخلاف هیپوکندریا یا خودبیمار انگاری که بیمار مبتلا به آن دچار ترس مزمن از بیماری است.

  • شناخت اختلال شخصیت مرزی

    شناخت اختلال شخصیت مرزی

    اختلال شخصیت مرزی یا BPD یک بیماری روانی و یکی از انواع اختلالات شخصیتی است که با مشکل در کنترل احساسات و تکانه ها، نوسانات خلقی و همچنین مشکلات مربوط به دیدگاه فرد نسبت

  • ۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

    ۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

    آرامش درونی رویایی است که به نظر بیشتر مردم دست‌نیافتنی است. به‌ویژه اینکه دنیای این روزهای ما پر از آشفتگی و اخبار پراسترس است و آرامش را از ما دور می‌کند. اما تکنیک‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانیم به آرامش درونی دست یابیم.

  • ۱۱ روش برای کمک به بیمار دوقطبی

    ۱۱ روش برای کمک به بیمار دوقطبی

    حتی کارهای ساده و روزمره هم برای یک فرد مبتلا به اختلال دوقطبی سخت به نظر می رسد. از او بپرسید که چطور می توانید به او کمک کنید. اگر برای خودتان غذا می پزید، برای او هم غذا بپزید و به خانه اش ببرید.

  • من همینم! بدبین و شکاک!

    من همینم! بدبین و شکاک!

    نگاهی روان شناختی به اختلال شخصیت پارانویید یا بدبینانه در افراد مبتلا ، ویژگی های رفتاری ، خصوصیات بالینی ، میزان شیوع ، رابطه با سایر بیماری ها، نمونه شرح حال یک پسر جوان، روش های تشخیصی و درمانی.

  • علائم سرطان پانکراس را بشناسید

    علائم سرطان پانکراس را بشناسید

    سرطان پانکراس، سرطانی است که از هر نقطه‌ای از پانکراس شروع شود. برخی از علائم سرطان پانکراس، علائم شایعی هستند و می‌توانند ناشی از شرایط دیگری باشند.

  • روان درمانی اختلالات انطباقی

    روان درمانی اختلالات انطباقی

    اختلالات انطباق، واکنشهای غیرانطباقی کوتاه مدت نسبت به موضوعاتی هستند که شخص عادی آن را یک مصیبت شخصی و روانپزشک آن را یک استرس زای روانی- اجتماعی می داند.

فیلم روز
تصویر روز