Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:21

18
خرداد
رژیم‌های لاغری موضعی

رژیم‌های لاغری موضعی

باید اشاره نمود که وقتی فردی شروع به چاق شدن می‌کند، در ابتدا مقداری به شکم و پهلوی او اضافه می‌شود. بعد از آن در ناحیه ران‌ها و سپس در مناطق بالاتنه یعنی سینه‌ها و بازوها تجمع چربی را خواهد داشت و در نهایت صورت گرد و غبغب بزرگ می‌شود.

دکتر پیام فرح‌بخش؛ متخصص تغذیه در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی آنلاین» در خصوص رژیم‌های لاغری موضعی گفت: «بسیاری از افراد سوال می‌کنند آیا با خوردن مواد غذایی خاص می‌توان وزن کم کرد؟ و آیا ماده غذایی وجود دارد که بر روی موضع خاصی تاثیر بگذارد؟

باید اشاره نمود که وقتی فردی شروع به چاق شدن می‌کند، در ابتدا مقداری به شکم و پهلوی او اضافه می‌شود. بعد از آن در ناحیه ران‌ها و سپس در مناطق بالاتنه یعنی سینه‌ها و بازوها تجمع چربی را خواهد داشت و در نهایت صورت گرد و غبغب بزرگ می‌شود».

وی افزود: «برای آغاز کردن روند کاهش وزن، قطعا آخرین نقطه‌ای که چربی آورده، اولین جایی است که چربی خود را از دست خواهد داد، لذا افرادی که چاقی بسیار زیادی دارند، اول در ناحیه صورت مقداری لاغری اتفاق می‌افتد و سپس در بازوها، سینه‌ها، ران‌ها و در نهایت، شکم و پهلو».

این متخصص تغذیه عنوان نمود: «اگر به محدوده طبیعی وزن خود بر اساس شاخص BMI یا شاخص توده بدنی (عبارت است از میزان کیلوگرم وزن بر مجذور قد، که باید بین 18/5 تا 25 باشد) نگاهی بیندازید، در صورتی که در محدوده 24-25 یعنی در حداکثر نرمال قرار داشته باشید، مقداری شکم و پهلو وجود خواهد داشت. با شروع کردن به رژیم گرفتن، در نهایت، همین قسمت است که چربی خود را از دست می‌دهد».

وی در پایان اظهار داشت: «باید اشاره نمود که ماده غذایی خاصی وجود ندارد که باعث آب شدن پهلوها، لاغر شدن صورت و یا اضافه شدن چربی صورت یا گرد شدن آن شود.

پس رژیم غذایی باید به‌صورت متناسب (یعنی بر اساس الگوهای درست خوردن، «مثل بشقاب من») باشد و در نهایت باید از رژیم‌های غیر استاندارد و غیر علمی که ممکن است فرد را فریب دهند (که مثلا مختص لاغر شدن شکم یا پهلو می‌باشند)، پرهیز نمود و باید دانست که این رژیم‌ها در عمل وجود ندارند و هیچ‌کدام استاندارد علمی ندارند.

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر پیام فرح‌بخش، در مورد رژیم‌های لاغری موضعی، اینجا کلیک کنید.

  

برچسب ها: تغذیه و چاقی، تناسب اندام، رژیم کاهش وزن، BMI، بشقاب من، روش های لاغری، چاقی موضعی، چاق شدن صورت، شاخص توده بدنی تعداد بازديد: 1367 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز