Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:10

9
خرداد
10 توصيه كليدی افزايش سوخت و ساز بدن (2)

10 توصيه كليدی افزايش سوخت و ساز بدن (2)

اثر غذاها و نوشیدنی‌های مختلف بر متابولیسم در مقایسه با آن چیزی که شما برای حفظ کاهش وزن نیاز دارید کوچک و ضعیف است.

5- نوشیدنی‌های انرژی‌زا 

برخی ترکیبات در نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند موجب افزایش متابولیسم بدن شوند. این مواد سرشار از کافئین بوده و مقدار استفاده انرژی در بدن را افزایش می‌دهند. این نوشیدنی‌ها برخی مواقع حاوی تورین، یک نوع اسید آمینه از واحدهای تشکیل دهنده پروتئین‌ها، می‌باشند. تورین می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد و چربی‌ها را بسوزاند.

اما استفاده از این نوشیدنی‌ها می‌تواند موجب مشکلاتی مانند افزایش فشارخون، اضطراب و اختلال‌های خواب در برخی افراد شود. آکادمی ‌اطفال آمریکا استفاده از این نوشیدنی‌ها را برای اطفال و نوجوانان توصیه نمی‌کند.

6- بمب متابولیسم: قهوه سیاه

اگر شما یک قهوه‌خور حرفه‌ای هستید، احتمالاً افزایش انرژی و تمرکزی را که به دنبال صرف قهوه پیش می‌آید تجربه كرده‌اید. در دریافت متعادل قهوه، یکی از فایده‌های این ماده غذایی افزایش کوتاه مدت در میزان متابولیسم شما می‌باشد. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که نوشیدن سه فنجان قهوه کافئینه متابولیسم را به میزان 10 درصد افزایش می‌دهد.

7-  با چای سبز دوباره تازه شوید

نوشیدن چای سبز و یا چای اولانگ فایده‌های ترکیبی کافئین و کاتچین را دارد، ترکیباتی که متابولیسم را برای ساعاتی بالا می‌برند. تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که نوشیدن 2 فنجان از این چای‌ها می‌تواند اندكی بدن را به سوزاندن کالری بیشتر در طول یک ورزش نسبتاً شدید برای یک دوره کوتاه مدت سوق دهد.

8- میان وعده‌های بی‌تقصیر! 

به واقع تکرر بیشتر غذا خوردن می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. پس تکرر مصرف داشته باشید. زمانی که شما وعده‌های بزرگ را در فواصل زمانی طولانی مصرف می‌کنید، متابولیسم بدن شما بین وعده‌های غذایی کند می‌شود.

داشتن وعده‌ها و میان وعده‌های کوچک هر 3 تا 4 ساعت موجب کارکرد بهتر  متابولیسم بدن می‌شود، بنابراین کالری بیشتری از شما را در روز می‌سوزانند. مطالعات مختلف نشان داده‌اند  افرادی که میان وعده‌های منظمی ‌را دریافت می‌کنند، در وعده‌های غذای خود غذایی کمتری می‌خورند.

9- از رژیم‌های غذایی اشتباه و بسیار كم‌كالری خودداری کنید 

رژیم‌های اشتباه- رژیم‌هایی که فرد کمتر از 1000 كیلوکالری در روز دریافت می‌کند- برای آنهایی که امید دارند متابولیسم خود را افزایش دهند، خطرناک است. اگرچه این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند که وزن خود را کاهش دهید، درصد بالایی از این کاهش، حاصل از دست دادن عضلات می‌باشد.

توده عضلانی کمتر شما موجب کند‌تر شدن متابولیسم شما می‌شود. نتیجه نهایی آن، این است که کالری کمتری (و افزایش وزن سریع‌تری) را نسبت به قبل از دریافت این رژیم‌های غذایی می‌سوزانید.

10- از ادویه‌ها در غذاهای خود استفاده کنید 

غذاهای ادویه‌دار دارای ترکیباتی شیمیایی هستند که می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند. خوردن یک قاشق غذاخوری تکه‌های فلفل قرمز و سبز می‌تواند میزان متابولیسم شما را افزایش دهد.گرچه اثر آن موقتی می‌باشد، اما اگر شما غالباً غذاهای ادویه‌دار مصرف می‌کنید، فواید آن افزایش می‌یابد. برای یک افزایش سریع در متابولیسم، به عنوان مثال ماکارونی خود را ادویه‌دار کنید و آن را با تکه‌های فلفل قرمز بپزید.

اطمینان بهتر

اثر غذاها و نوشیدنی‌های مختلف بر متابولیسم در مقایسه با آن چیزی که شما برای حفظ کاهش وزن نیاز دارید کوچک و ضعیف است. بهترین شرایط مطمئن برای بوجود آوردن یک ماشین سوزاننده کالری این است که عضله سازی کنید و همیشه فعال بمانید. اگر در طول روز تحرک بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می‌سوزانید. 

و نکته آخر اینکه، بدن شما به تنها چیزی که نیاز ندارد مکمل‌ها یا داروهایی با نام افزایش دهنده‌های متابولیسم است. پولی که می‌خواهید برای این داروها بدهید را صرف عضویت در باشگاه‌های ورزشی یا خرید وزنه‌های کوچک برای استفاده در خانه کنید؛ و بهترین راه برای افزایش متابولیسم بدن این است که همیشه فعال باشید و رژیم غذایی مناسب را كه بیش از سه‌چهارم نقش را در لاغری دارد؛ از یاد نبرید. 
 

 برای خواندن بخش اول - 10 توصيه كليدی افزايش سوخت و ساز بدن - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ورزش های هوازی، رژیم کم کالری، سوخت و ساز بدن، غذای انرژی زا، نقش ادویه در غذا تعداد بازديد: 1002 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز