Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:35

3
اردیبهشت
نسخه جدید فشارخون: مصرف منظم آلو

نسخه جدید فشارخون: مصرف منظم آلو

آلو سرشار از فیبر است. فیبر موجود در آلو به افزایش حجم مدفوع و پیشگیری و درمان یبوست کمک می‌کند. پس اگر شما هم به مشکل یبوست مبتلا هستید آلو را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

دکتر لادن گیاهی؛ متخصص تغذیه

 

در طب سنتی چینی از آب آلو  گرم یا ولرم به عنوان اكسیری فرح بخش برای سم زدایی بدن از مواد زائد خصوصا به هنگام صبح استفاده می‌شود.

ژاپنی‌ها معتقدند مصرف آلو به انسان زیبایی می‌بخشد. در غرب هم قرن‌ها است كه مصرف آلو و آب آلو برای درمان یبوست توصیه می‌شود.

فواید خاص آلو

آلو و یبوست

 آلوی تازه، خشك و نیمه‌خشک با افزودن سرعت حركت مدفوع در روده بزرگ به پیشگیری و درمان یبوست كمك می‌كنند.

این اثر مربوط به فیبر موجود در آلو است.

فیبر منبع غذایی خوبی برای باكتری‌های روده بزرگ محسوب می‌شود و این باكتری‌ها با تخمیر فیبر باعث افزودن حجم مدفوع می‌شوند و در نتیجه عضلات دیواره روده حجم مدفوع بیشتری را به حركت در می‌آورند و  نهایتا مواد دفعی را با سرعت و قدرت بیشتری به سمت بیرون دفع می‌کنند. 

همچنین آلو و آب آلو حاوی ماده ملینی به نام هیدروكسی فنیل ایساتین هستند كه عضلات صاف دیواره روده را مستقیماً تحریك می‌كنند.

این تحریك نیز مجددا باعث افزایش سرعت حركت مدفوع می‌شود. بعلاوه 100 گرم آلوبخارا حاوی 10 گرم سوربیتول است كه خاصیت ملینی دارد.

آلو و كم خونی ناشی از فقر آهن

 از آنجایی كه هر 100 گرم آلو بخارا تامین کننده 3 میلی‌گرم آهن غیر هم است، مصرف منظم آن برای افرادی كه فاقد ذخایر كافی آهن هستند، خصوصا گیاهخواران و افرادی كه به مقدار كافی گوشت مصرف نمی‌كنند توصیه می‌شود.

کمبود آهن میتواند نهایتاً به کم خونی بیانجامد که با علائمی چون خستگی شدید و عدم تمرکز همراه است.

آلو و فشار خون بالا

مصرف منظم آلو به حفظ سطح طبیعی فشار خون کمک می‌کند. زیرا آلو برقانی منبع غنی پتاسیم است و به تامین 3500 میلی‌گرم پتاسیم مورد نیاز روزانه کمک می‌کند.

دریافت مقدار مناسب پتاسیم به حفظ تعادل مایعات در بدن نیز کمک می‌کند.

آلو و مشکل اضافه وزن

می‌توان از پوره آلو به جای بخشی از کره یا مارگارین مورد نیاز در تهیه برخی کیک‌ها و شیرینی‌های میوه‌ای، کیک هویج و غیره استفاده نمود.

در این صورت افرادی که باید از رژیم‌های کم چربی استفاده کنند و در عین حال تمایل به مصرف شیرینی هم دارند می‌توانند از این نوع شیرینی‌ها که با پوره آلو تهیه می‌شوند، استفاده کنند.

 

برچسب ها: خواص آلو، تغذیه و یبوست، تغذیه و فشار خون بالا، تغذیه و کم خونی، فواید آلو، آلو و یبوست، آلو و كم خونی، آلو و فشار خون بالا، آلو و کنترل وزن تعداد بازديد: 2445 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز