Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:58

23
تیر
آشنایی با خواص درمانی انگور

آشنایی با خواص درمانی انگور

انگور یکی از منابع آنتی اکسیدان ها است که مصرف آن در پیشگیری از سرطان، نارسایی‌های قلبی، اختلال اعصاب، مشکلات شبکیه، فشار خون، یبوست، آلرژی و ... مفید است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

روش های مصرف انگور بسیار متنوع هستند. از آب انگور گرفته تا مربا، ژله و دیگر استفاده های انگور می توان برشمرد.

کشت و استفاده از این میوه بی نظیر به 8000 سال قبل برمی گردد و از خاورمیانه شروع شده است.

حمل آسان، شکل و بافت و همچنین تنوع انگورها، این میوه را میان مردم کشورهای سراسر دنیا بسیار محبوب کرده است. البته تنها ویژگی انگور ظاهر و طعم لذیذ آن نیست، بلکه فواید بسیاری در سلامتی انسان دارد.

از این میوه می توان برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، نارسایی های قلبی، فشارخون و یا یبوست استفاده کرد.

درضمن کلیه قسمت های درخت انگور مانند، برگ ها، دم خوشه انگور، غوره و خود انگور استفاده دارویی دارند. در این مبحث به فواید و خواص بسیار با ارزش انگور صحبت شده است.

1- انگور و پیشگیری از سرطان

از آنجایی که انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول می باشد، می تواند از بروز انواع سرطان جلوگیری کرده و یا منجر به کند شدن روند رشد سلول های سرطانی شود.

2- انگور و درمان نارسایی های قلبی

فاوونوید کوارسیتین، نوعی ماده طبیعی ضد التهاب موجود در انگور، می تواند از تصلب شریان پیشگیری کرده و با کم کردن کلسترول بد خون، بدن را در برابر خطرات مربوط به آن محفوظ نگه می دارد.

کوارسیتین خواص ضدسرطانی نیز دارد. از آنجایی که پلی فنول های موجود در انگور فشار خون را پایین آورده و اثرات ضدالتهابی دارند، می توانند جلوی بیماری های قلبی-عروقی را بگیرند.

فیبر و پتاسیم موجود در انگور، در سالم نگهداشتن قلب موثر است.

3- انگور و کنترل فشار خون

همان طور که در بالا اشاره شد، پتاسیم برای بدن پرفایده است. در واقع، کمبود پتاسیم در رژیم غذایی روزانه منجر به بروز فشار خون بالا در افراد خواهد شد.

به همین دلیل، به افراد با فشار خون بالا توصیه می شود که در رژیم غذایی خود مصرف انگور را بگنجانند.

4- انگور و درمان یبوست

مصرف غذاهای پر آبی همانند انگور، هندوانه و یا طالبی، به شما کمک می کند تا آب مورد نیاز بدن تان را حفظ کرده و حرکات روده خود را به صورت منظم حفظ کنید. در ضمن، فیبر موجود در انگور یبوست را به میزان زیادی کاهش می دهد.

5- انگور و آلرژی

به دلیل خواص ضد التهاب کوارسیتین، مصرف انگور در کم کردن علائم حساسیتی مثل آبریزش بینی، چشم های اشک آلود و کهیر تاثیر بسیاری دارد.. البته هنوز در این زمینه، بر روی انسان مطالعات علمی دقیقی صورت نگرفته است.

6- انگور و پیشگیری از دیابت

برخی از محققان پس از آزمایش های انجام شده، معتقدند که خود میوه انگور، نه آب آن، احتمال دارد از خطر بروز بیماری دیابت نوع 2 در بزرگسالان بکاهد. البته صحت این گفته، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

7- انگور و پیشگیری از اختلالات اعصاب و شبکیه

بررسی های اخیر نشان داده است که انگور حاوی ماده رسوراترول است و این ماده می تواند از بدن در برابر اختلالات عصبی و مشکلات شبکیه چشم ناشی از دیابت، محافظت کند.

همچنین از این ماده می توان برای درمان بیماری های آلزایمر، گر گرفتگی و تغییر خلق و خوی پی در پی  ناشی از یائسگی و همچنین کنترل بهترگلوکز خون استفاده کرد.

 

برچسب ها: خواص میوه ها، تغذیه و دیابت، تغذیه و فشار خون، منابع آنتی اکسیدان، خواص انگور، فواید انگور، تغذیه و بیماری ها تعداد بازديد: 894 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز