Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:28

21
فروردین
خواص روغن آووكادو

خواص روغن آووكادو

این روغن میزان بالایی استرولین دارد و لكه‌های پیری را كاهش می‌دهد.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

آووكادو

با اینكه آووكادو واقعاً گیاه نیست، اما جزء گیاهان به شمار می‌آید. روغن آووكادو نیز در رده روغن‌های گیاهی طبقه‌بندی می‌شود؛ اما آووكادو واقعاً یك میوه هسته‌دار است و از آن روغن غنی و نافذی تولید می‌گردد كه سرشار از ویتامین‌های D,A و E، لسیتین، بتاكاروتن و بیش از 20 درصد اسیدهای چرب غیراشباع ضروری است. اسیدهای چرب آووكادو شامل اسید پالمیتیك، اسید پالمیتولئیك، اسید استئاریك، اسید اولئیك، اسید لینولئیك و اسید لینولینك می‌باشد.

خواص روغن آووكادو

این روغن میزان بالایی استرولین دارد و لكه‌های پیری را كاهش می‌دهد. همچنین به درمان آسیب‌های ناشی از خورشید و جای زخم‌ها كمك می‌كند. استرولین موجود در روغن آووكادو (كه به آن استروئید گیاهی نیز گفته می‌شود) موجب نرم شدن پوست می‌شود و خاصیت مرطوب كنندگی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، این روغن مغذی برای پوست‌های آسیب دیده ناشی از خشكی، نور آفتاب یا آب و هوا بسیار مناسب است و در بازسازی و طراوت پوست نقش دارد.

در مطالعه‌ای كه سال 1991 صورت گرفت، مشخص شد كه روغن آووكادو به‌طور موثری میزان كلاژن پوست را كه با بالا رفتن سن كاهش می‌یابد، افزایش می‌دهد. روغن آووكادو به آسانی توسط بافت‌های عمقی‌تر جذب می‌گردد و به دلیل خواص تسكین دهنده شگفت‌انگیزش برای پوست‌های جا افتاده مناسب است.

همچنین به برطرف شدن خشكی پوست و خارش ناشی از بیماری صدف پوست و اگزما كمك می‌كند. روغن آووكادو غالباً برای افراد با پوست‌های خشك یا جا افتاده (میان ران) یا كسانی كه از اگزما یا بیماری صدف رنج می‌برند، استفاده می‌شود و در درمان پوستی كه توسط آفتاب یا در اثر آب و هوا آسیب دیده و خشك و عاری از مواد مغذی شده بسیار مفید خواهد بود.

 

آووكادو كه به‌عنوان گلابی سوسماری نیز شناخته می‌شود در اصل از نواحی جنوبی مكزیك آمده است. درخت آووكادو از درختان همیشه سبز است كه گاهی تا ارتفاع 80 پا نیز رشد می‌كند. گل‌های آن كوچك و به رنگ زرد و سبز هستند. این گیاه با تمام قوا در نواحی با آب و هوای ملایم، مانند فلوریدا، كالیفرنیا و هاوایی رشد می‌كند. آووكادو به‌طور عمده در محصولات غنی از مواد معدنی استفاده می‌شود؛

زیرا تامین كننده منبع غنی ویتامین D,B,A و E است. شاید بسیاری از افراد ندانند كه آووكادو بیشتر از موز پتاسیم دارد (تقریبا 60 درصد بیشتر)؛ به همین دلیل محصولات پوستی حاوی آووكادو راحت‌تر و سریع‌تر داخل پوست نفوذ كرده و پوست را صاف و مرطوب می‌كنند. خوردن منظم آووكادو كلسترول و فسفولیپید بدن را كاهش داده و میزان آنها را در حد طبیعی نگه می‌دارد.

اگر در آشپزخانه خود آووكادو داشته باشید، می‌توانید یك روز عادی را به روزی سرشار از مواد معدنی تبدیل كنید. خیلی ساده یك آووكادو را در ظرفی به صورت خمیر (پوره) در آورید و به موها، صورت، پشت، لب‌ها، دست‌ها و پاها بمالید. آووكادو یك روش درمانی ایده‌آل برای اگزما، پوست قرمز (برافروخته)، پوست پیر و پوست حساس است.

 

برچسب ها: خواص سبزیجات، خواص میوه و سبزیجات، خواص آووكادو، خواص دارویی، روغن آووكادو، آووكادو و پیری، خواص روغن آووكادو تعداد بازديد: 1124 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز