Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:37

18
بهمن
با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! (1)

با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! (1)

با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک وخراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

نکات جالب در مورد هویج

یک فنجان کامل آب هویج حاوی مقادير زيادي ویتامین A میباشدکه بسیار شگفت انگیز است.یکعدد هویج هرچند مقدار کمتری ویتامین دارد اما باز هم مقدار زیادی ویتامین A را تامین می‌‌کند.بتاکاروتنی که از هویج حاصل می‌‌شودطبیعی است و رسوبات سمی ندارد وتبدیل به ویتامین A می‌‌شود. شیرینی خاص هویج باعث شده است که ازآن در انواع کیک‌ها ودسرها استفاده شود.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان هویج در جهان چین می‌‌باشد که در سال 2011،  45درصد نیاز جهان را برآورده کرده بود. چین سرآمد تولید هویج در جهان می‌‌باشد. در حالی که روسیه و آمریکا بترتیب مقام دوم وسوم را داراهستند. هویج جزو 10محصول اقتصادی در جهان نیز می‌‌باشد.

چنانچه می‌‌خواهید دچار آب مروارید نشده یا وقوع آن را به تاخیر بیندازید از سبزیجات برگدار و میوه‌‌ها بیشتر استفاده نمایید بخصوص افرادی که در شب دچار کم بینی می‌‌شوند. اما در کنار خوردن میوه‌‌ها و سبزیجات باید بدانید یکی از عواملی که براي چشم شما زیان آور است مطالعه با نور کم است.

فواید روغن بذر هویج

رومی‌‌ها و یونانی‌‌ها از روغن بذر هویج و ترکیب ان با روغن لیمو دارویی ساخته بودندکه جهت بهبود بیماریهای پوستی و مشکلات گوارشی استفاده می‌‌کردند. روغن بذر هویج جهت رایحه درمانی تاثیر بسیار قوی دارد که جهت بیماریهای مختلف استفاده می‌‌شود. رایحه درمانی برای آرامش، تجدید قوا مفید می‌‌باشد و جزو درمانهای مکمل می‌‌باشد. هرچند استفاده از روغن بذر هویج بسیار سودمند است اما مانند بسیاری از روغن‌‌ها برای خانم‌های شیرده و باردار مضر می‌‌باشد.

مصرف هویج وتاثیر آن برپوست بدن

هویج بدلیل داشتن مقدارزیادی ویتامین آ وآنتی اکسیدانت برای پوست بدن و استحکام آن بسیار مفید است.

هویج وپوستی براق

خوردن هویج بعلت محتوای ویتامین C آن برای پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. به این صورت که مقداری هویج رنده شده را باعسل مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود گذاشته تا تاثیر آن در شفافیت پوست را تجربه کنید.

درمان لک پوست با هویج

با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک وخراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است (باقیمانده پس از آبگیری هویج)

هویج ضد پیری

بعلت دارا بودن کولاژن باعث سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌‌کند.

رفع خشکی پوست

کمبود پتاسیم دربدن موجب خشکی پوست می‌‌شود. از آن جایی که هویج پتاسیم زیادی دارد مانع خشکی پوست خواهد شد.

هویج وبیماریهای پوستی

هویج مانع بروز بیماریهای پوستی نظیر آکنه،حساسیت، کورک می‌شود اما نباید در خوردن آن افراط نمود چون باعث زرد شدن پوست می‌‌شود. جوشانده برگ هویج به صورت شستشو در درمان سرمازدگی و ترک خراش‌های پوست موثر است. لوسیون حاصل ازشیره هویج برای تامین طراوت پوست صورت و گردن می‌تواند شبیه اثر خیار و کاهو و توت فرنگی مورد استفاده قرار گرفته که موجب تامین طراوت و سلامت پوست می‌گردد.

ضدآفتابی قوی

نوشیدن آب هویج در تابستان بعلت دارابودن ویتامین A همانند ضدآفتاب عمل کرده و برای پوست مفیداست.هویج موثرترین ماده غذایی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است. اشعه‌‌های ماورای بنفش آسیب زده و گاهی التهاب ایجاد می‌‌کنند. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌‌های ماورای بنفش محافظت می‌‌کند.

مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌‌شود.برای اینکه پوستتان را برای قرار گرفتن در معرض آفتاب آماده کنید از چند هفته قبل به طور مرتب آب هویج میل کنید. البته کرم ضدآفتابتان را هیچ وقت فراموش نکنید چون هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند جای کرم را بگیرد.

 

برای خواندن بخش دوم - با خواندن این مطلب حتما هویج می خورید! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: هویج، آب هویج، خواص هویج، مصرف روزانه هویج، هویج و طب سنتی تعداد بازديد: 1414 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز