Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:09

9
اردیبهشت
کدو حلوایی؛ ضد چین و چروك

کدو حلوایی؛ ضد چین و چروك

كدو حلوایی علاوه بر آنتی‌اكسیدان، حاوی ویتامین C نیز می‌باشد و این ویتامین خود آنتی‌اكسیدانی است كه می‌تواند با رادیكال‌های آزاد كه به بافت كلاژن آسیب می‌رسانند، مبارزه كند.

منیره نوری فرد

 

 

 

كدو حلوایی، میوه یك گیاه علفی است كه دارای ساقه های بلند و خزنده و برگ های پهن است. گل های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است.

قسمت های مورد استفاده كدو حلوایی عبارتند از: میوه، پوست، تخم میوه، گل كدو حلوایی را به صورت پخته، ترشی، مربا، تهیه روغن، مورد استفاده قرار می دهند.

رنگ نارنجی كدوحلوایی نشان‌دهنده آن است كه حاوی بتاكاروتن می‌باشد. بتاكاروتن آنتی‌اكسیدانی قوی و یكی از كاروتینوئیدهای گیاهی است كه در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

ویتامین A مانند یك آنتی‌اكسیدان عمل كرده و رادیكال‌های آزاد را كه برای بدن مضر بوده و سبب چین و چروك پوست نیز می‌گردند از بین می‌برد و در نتیجه به جلوگیری از بروز چین و چروك در پوست داشتن پوستی جوان و شاداب كمك می‌كند. كمبود ویتامین A در بدن موجب خشكی و شكنندگی پوست می‌شود.

بتاكاروتن و زیبایی

یكی دیگر از خواص بتاكاروتن مبارزه با پیری در سایر اندام‌های بدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه یك رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی حاوی بتاكاروتن می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از قبیل سرطان را كاهش داده و همچنین بدن را در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌كند. تركیبات موجود در كدو حلوایی به تشكیل كلاژن و در نتیجه سفتی و شادابی كمك كرده و از شُل شدن پوست و ایجاد چین و چروك جلوگیری می‌نماید.

ویتامین C و كدو حلوایی

كدو حلوایی علاوه بر آنتی‌اكسیدان، حاوی ویتامین C نیز می‌باشد و این ویتامین خود آنتی‌اكسیدانی است كه می‌تواند با رادیكال‌های آزاد كه به بافت كلاژن آسیب می‌رسانند، مبارزه كند.

از آن‌جایی كه رادیكال‌های آزاد به طور طبیعی در بافت سلولی پوست وجود دارند و ویتامین C نیز در بدن ذخیره نمی‌شود، بنابراین لازم است رژیم غذای روزانه خود را طوری تنظیم كنید كه مقادیر لازم ویتامین C هر روز به بدن برسد و بدن بتواند با رادیكال‌های آزاد مبارزه كند.

 

برچسب ها: بتاکاروتن، كدو حلوایی، خواص کدو حلویی، كاروتینوئیدها، كلاژن، آنتی‌اكسیدان، ویتامین های کدو حلوایی تعداد بازديد: 720 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز