Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:19

16
اردیبهشت
راهكارهای ایجاد انگیزه بیشتر جهت كاهش وزن و رعایت رژیم لاغری

راهكارهای ایجاد انگیزه بیشتر جهت كاهش وزن و رعایت رژیم لاغری

افراد در رابطه با انگیزه کاهش وزن، سه دسته می‌باشند. به این سه گروه توجه کنید و ببینید در کدام دسته قرار می‌گیرید. سپس با انگیزه کامل، تصمیم یه کاهش وزن بگیرید.

دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه

 

 

قبل از هر تفكر و برنامه‌ریزی و اقدام به رژیم لاغری، اول تعیین فرمایید متعلق به كدام یك از گروه‌های سه‌گانه زیر می‌باشید

1- به افرادی كه به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند.

2- به افرادی كه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

3- به افرادی كه نه به سلامتی و نه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

1- افرادی كه به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

در مورد این افراد، یادآوری روزهایی از زندگی كه سالم و شاداب به فعالیت‌های گوناگون مشغول بوده‌اند، ممكن است عامل ایجاد انگیزه برای اقدام به كاهش وزن و تداوم رژیم لاغری خود باشد.

شما نیز روزهایی را به خاطر بیاورید كه چگونه با اندامی متناسب، سرحال و سرزنده، بدون درد زانو یا كمر و یا ناتوانی از این سوی شهر به آن سوی شهر می‌رفتید تا مثلا به انجام یك فعالیت گروهی بپردازید.

دیدن تصاویری از آن روزها كمك بسیاری به شما می‌كند.

اگر چنین تصویری از خودتان ندارید، در میان اقوام، دوستان و آشنایان افرادی را الگوی خود قرار بدهید كه در سنین بالا هستند و با اندامی متناسب هنوز سرپایند و به فعالیت مشغولند.

2- افرادی كه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند

در مورد این افراد، یادآوری مقاطعی از عمرشان كه از اندامی متناسب برخوردار بوده‌اند و همواره مورد توجه و تحسین قرار داده می‌شوند، بسیار مفید است.

شما نیز یكی از عكس‌های مربوط به دورهای كه از تناسب اندام برخوردار بوده‌اید را انتخاب كنید و آن را جایی كه در معرض دید روزانه‌تان قرار دارد، نصب نمایید. و هر روز عزمتان را جزم كنید كه خود را به آن دوره نزدیك‌تر كنید تا در رژیم لاغری خود مصمم تر بمانید.

3- افرادی كه نه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند و نه سلامتی‌شان برای‌شان ارزش دارد و همواره به دنبال لذت آنی بوده و در حال حاضر هیچ فكر و اندیشه‌ای كه آنها را به عاقبت اندیشی وادارد و از ابتلای آنها به حسرت دایمی پیشگیری نماید ندارند

در مورد این افراد، سایر اعضای خانواده می‌توانند بزرگترین نقش را ایفا كنند.

افراد خانواده هر یك به سهم خود، با تشویق و ابراز توجه صمیمانه به فرد چاق، می‌توانند انگیزه لاغر شدن را در وی به وجود آورده و تداوم بخشند.

مثلا زن یا شوهر هر یك می‌توانند اظهار كنند كه دوست دارند كه همسرشان با دستیابی به وزن طبیعی، شادابی و سلامتی گذشته را بازیابد و در این راه حاضر هستند با او همكاری صمیمانه‌ای را آغاز كنند.

سایر افراد خانواده نیز به همین ترتیب می‌توانند راه‌هایی را برای همكاری بیابند مثلا از خوردن و تعارف شیرینی خودداری نموده و به جای آن میوه و سبزیجات را در برنامه پذیرایی خود بگنجانند.

برای كلیه عزیزانی كه میانسال بوده و اضافه‌وزن دارند و یا چاق می‌باشند، توصیه اكید می‌شود هر چه زودتر تصمیم بگیرند قبل از اینكه وزنشان از حد قابل كنترل فراتر رود و با تغذیه نامطلوب و كم تحركی دیگر نتوانند به سادگی از روش‌های كاهش وزن استفاده كنند، اقدام به كاهش وزن و شروع رژیم لاغری نمایند.

این نكته را نیز نباید از نظر دور داشت كه در صورت دستیابی به ایجاد انگیزه كاهش وزن بدن، مسأله بعدی حفظ این انگیزه است چه بسیار افرادی كه در مراحل اولیه توانسته‌اند وزن خود را كاهش دهند اما پس از مدتی انگیزه خود را از دست داده‌اند!

 

برچسب ها: تغذیه و لاغری، تغذیه و چاقی، لاغری، رژیم لاغری، کنترل وزن، مدیریت وزن، کاهش وزن، تغذیه و کاهش وزن، تناسب اندام، کاهش وزن سالم، انگیزه کاهش وزن تعداد بازديد: 1376 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز