Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:24

22
تیر
بدن انسان چگونه کالری می سوزاند (2)

بدن انسان چگونه کالری می سوزاند (2)

در این مقاله با راه‌های سوزاندن بیشتر کالری آشنا می‌شوید. اگر شما هم به دنبال کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

فعالیت بدنی و متابولیسم از دیدگاهی ساده تر

در حالی که افراد کنترل زیادی بر سرعت متابولیسم پایه خود ندارند، اما می‌‌توانند مقدار کالری دریافتی را از طریق سطح فعالیت‌‌های فیزیکی کنترل کنند.

بعبارت ساده‌تر: هرچه افراد فعال تر باشند، کالری بیشتری می‌‌سوزانند. در واقع شاید بتوان گفت که برخی از افرادی که گفته می‌‌شود متابولیسم بالاتری دارند احتمالا فقط زندگی خیلی فعال‌تر - و شاید بی قراری بیشتری – نسبت به دیگران دارند.

افراد می‌‌توانند کالری بیشتری را از طرق زیر بسوزانند

ورزش‌‌های هوازی منظم: ورزش‌‌های هوازی کارآمد ترین راه برای سوزاندن کالری بوده، شامل فعالیت‌‌هایی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و شناست.

به عنوان یک هدف کلی: افراد باید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود جای دهند. اگر هدف کاهش وزن و یا رسیدن به تناسب اندام باشد، مدت زمان بیشتر (60 تا 90 دقیقه) را باید به فعالیت‌‌های فیزیکی اختصاص داد.

اگر نمی‌توانید برای یک تمرین دیگر زمان جدا اختصاص دهید، سعی کنید تکه‌‌های 10 دقیقه‌ای از فعالیت‌‌های روزانه را داشته باشید.

تمرینات قدرتی: تمرین‌‌های قدرت، مانند وزنه برداری، مهم است زیرا با از دست رفتن عضلات مرتبط با افزایش سن مقابله می‌‌کند و حتی باعث افزایش میزان عضلات بدن نیز می‌‌شود و از آنجایی که بافت عضلانی کالری بیشتری نسبت به بافت چربی می‌‌سوزاند، توده عضلانی یک عامل کلیدی در کاهش وزن است.

فعالیت‌‌های شیوه زندگی: هر حرکت اضافی به سوزاندن کالری کمک می‌‌کند. به دنبال پیاده‌روی و قدم زدن در اطراف چند دقیقه بیشتر از روز قبل، استفاده بیشتر از پله بجای آسانسور و پارکینگ دورتر در فروشگاه، راه‌‌هایی ساده برای سوزاندن کالری بیشتر است.

حتی فعالیت‌‌هایی مانند باغبانی، شستن ماشین و کارهای خانه به سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک می‌‌کند.

این جمله را باید به خاطر سپرد: "هیچ وسیله و روش جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد". یک باور رایج و اشتباه این است که مکمل‌‌های غذایی بعنوان مواد افزایش دهنده متابولیسم، سوزانندۀ کالری و یا کاهش دهندۀ وزن بیشتر در نظر گرفته می‌‌شود.

محصولات تجاری که ادعا می‌‌کنند سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌‌دهند، اغلب بیشتر از مقداری که کمک کننده باشد تبلیغات اغراق آمیزی پشت آنهاست و حتی برخی از آنها ممکن است عوارض جانبی نامطلوب یا حتی خطرناکی داشته باشند.

تولید کنندگان مکملهای غذایی نیازی به تائیدیه اداره غذا و دارو (FDA) برای اثبات ایمن و موثر بودن محصولاتشان ندارند، بنابراین باید به این محصولات با احتیاط و تردید نگاه کرد، و همیشه با اجازه متخصص تغذیه، پزشک و زیر نظر آنها مصرف شوند.

در پایان متذکر می‌‌شویم که اطلاعات علمی در مورد کاهش وزن، مکانیسم‌‌های تاثیر گذار بر اشتها، انتخاب غذاهای مختلفی که احتمالاً باعث افزایش یا کاهش متابولیسم بدن می‌‌شوند، چگونگی فرآیندهای بدن و سوختن غذاها، درحال افزایش است و تلاش محققین در این زمینه روز به روز در حال افزایش بوده است.

متخصصین امر همچنان بدنبال کشف مداخلاتی برای کمک به کاهش وزن می‌‌باشند، اما با وجود همه موارد گفته شده یادآور می‌‌شویم که هیچ راه آسانی برای کاهش وزن وجود نداشته، هنوز هم پایه و اساس کاهش وزن مداوم مبتنی بر رژیم غذایی و فعالیت بدنی است.

 

 

برای خواندن بخش اول -بدن انسان چگونه کالری می سوزاند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، لاغری، تناسب اندام، راه های کاهش وزن، متابولیسم بدن، سوخت و ساز بدن، سوزاندن کالری تعداد بازديد: 1075 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز