Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:23

19
تیر
اضطراب و اضافه وزن (2)

اضطراب و اضافه وزن (2)

به عادت‌‌های غذایی تان توجه کنید و هروقت دچار اضطراب شدید، اندکی تامل کرده و به رفتار خود در آن لحظه بیندیشید. مثلا 5 دقیقه به خودتان فرصت فکر کردن بدهید تا مناسب ترین اقدام را اتخاذ کنید.

روش‌‌های مقابله با اضافه وزن ناشی از اضطراب

موارد اضطراب آور را شناسایی کنید

بررسی کنید که چه موضوعاتی شما را مضطرب می‌‌کند. مثلا ممکن است در برخورد با مشکلات مالی دچار اضطراب شوید و یا بیماری یکی از عزیزان تان نگران تان کند.

هزاران دلیل وجود دارد که می‌‌تواند فردی را به اضطراب‌‌های حاد و یا مزمن دچار کند. بنابراین اگر بدانید منشاء اضطراب تان چیست، آن را بهتر می‌‌توانید کنترل کنید.

روش‌‌های مناسبی برای کنترل اضطراب تان بیابید

پیش از هرچیز باید به خودتان بقبولانید که با خوردن نمی توانید اضطراب تان را به درستی کنترل کنید و باید به دنبال راه حل‌‌های بهتری باشید.

مثلا، اگر به دلیل تنهایی و یا افسردگی مضطرب شدید، با کسی که می‌‌دانید حال تان را بهتر می‌‌کند تماس بگیرید و یا به عکس‌‌های خانوادگی و خاطره انگیزتان نگاه کنید.

برای آرام کردن خود می‌‌توانید از پیاده روی طولانی، تمرین یوگا، خواندن کتابی جذاب، گوش دادن به موسیقی ملایم و از این موارد که فکرتان را به سمت دیگری منحرف می‌‌کند بهره جویید.

گاهی اوقات هم خستگی بیش از حد، شما را گرفتار اضطراب می‌‌کند، بنابراین با اندکی استراحت می‌‌توانید آرامش خود را بازیابید.

خوردن آگاهانه

به عادت‌‌های غذایی تان توجه کنید و هروقت دچار اضطراب شدید، اندکی تامل کرده  و به رفتار خود در آن لحظه بیندیشید. مثلا 5 دقیقه به خودتان فرصت فکر کردن بدهید تا مناسب ترین اقدام را اتخاذ کنید.

این روش کمک می‌‌کند که به سرعت به سراغ غذا خوردن نروید. همچنین هنگام خرید مواد غذایی و غذا خوردن آگاهانه عمل کنید و غذاهایی مصرف کنید که علاوه بر شاد کردن شما، برای سلامت بدن تان نیز مفید باشد.

خودتان را به مصرف غذاهای سرشار از مواد مغذی و همچنین حاوی سبزیجات که به طور طبیعی مملو از آنتی اکسیدان هستند عادت دهید.

 

 

برای خواندن بخش اول -اضطراب و اضافه وزن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کنترل اشتها، تناسب اندام، علل اضافه وزن، اضطراب و اضافه وزن، اضافه وزن ناشی از اضطراب، خوردن آگاهانه، مقابله با اضطراب تعداد بازديد: 814 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز