Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:35

31
خرداد
کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی (2)

کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی (2)

این میوه شیرین گرمسیری، ماده ای عالی برای درست کردن اسموتی و آب میوه در فصل تابستان است. آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین است که به هضم پروتئین و تشکیل لخته خون کمک می کند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

میوه و سبزی های عالی برای لاغری

آناناس

این میوه شیرین گرمسیری، ماده ای عالی برای درست کردن اسموتی و آب میوه در فصل تابستان است. آناناس حاوی  یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین است که به هضم پروتئین و تشکیل لخته خون کمک می کند.

از آنجایی که این میوه ضد التهاب است، از تورم بدن کاسته و کمک می کند تا شکم تان صاف تر شود.

فلفل دلمه ای

در این روزها فلفل دلمه ای از رنگ های مختلف (سبز، زرد و نارنجی) به وفور دردسترس است. این نوع فلفل بهترین گزینه برای رژیم های لاغری است، چرا که حاوی کپسایسین، ماده ای شیمیایی که سوخت و ساز بدن را بالا می برد، است.

با افزودن این فلفل به سس سالسای تابستانی، سسی خوش طعم و در عین حال لاغرکننده آماده کنید. همچنین می توانید آنها را تازه و در کنار غذایتان بخورید و یا همراه با گوشت، کباب کرده و از طعم آن لذت ببرید.

سس سالسا نیز نوعی سس مکزیکی است که با استفاده از گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، سیر، نمک و فلفل قرمز تهیه می شود.

ذرت

ذرت، یکی از غلات بسیار مهمی است که فواید بسیاری دارد. ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و منبع خوبی از فیبر محسوب می شود و سرشار از کالری است.

این ماده غذایی با افزایش سیستم ایمنی بدن و کنترل سطح مناسب قند خون و همچنین احساس سیری، به لاغر شدن کمک می کند و مناسب رژیم های غذایی است.

نخود فرنگی و لوبیا سبز

نخود بیش از بسیاری از سبزیجات، سر شار از پروتئین و آهن است و علاوه بر اینکه از مواد مغذی پر می باشد، به فرد احساس سیری می دهد و او را از پرخوری بازمی دارد.

لوبیا سبز کم کالری و چربی بوده و با وجود فیبر و آهن فراوان بهترین گزینه برای رژیم های غذایی لاغری محسوب می شود. هنگام رفتن به پیک نیک، به جای سالاد سیب زمینی می توانید سالاد لوبیا درست کنید.

انگور

انگور حاوی ویتامین سی و فیتوکمیکال، مواد شیمیایی گیاهی، با خواص آنتی اکسیدان و ضدتورم است. این میوه خوش طعم تابستانی فرد را در برابر دیابت نوع دو، محافظت می کند.

انگور همچنین کم کالری و سرشار از آب است و مصرف آن، احساس سیری می دهد و در رژیم های غذایی لاغری، بهترین گزینه محسوب می شوند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبعی غنی از فیبرهای رژیمی است که به کم شدن قند خون کمک می کند و در لاغر شدن و کوچک شدن شکم، بسیار موثر است.

برای اینکه کالری کمتری به بدن تان برسانید، بهتر است به جای سیب زمینی معمولی در سالاد و همچنین سرخ کردنی ها، از سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

کلم

کلم، علاوه بر مغذی بودن، کم کالری و سرشار از فیبر است. این سبزی منبعی عالی از سولفور، ماده ای معدنی که برای تولید کراتین طبیعی تقویت کننده مو و ناخن در بدن کاربرد دارد، است.

برای لاغر ماندن و داشتن مو و ناخن های زیبا، از این سبزی به صورت سالاد به همراه سرکه مصرف کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -کاهش وزن با رژیم غذایی تابستانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چاقی، لاغری، تغذیه و تابستان، تغذیه و گرما، کنترل وزن، تناسب اندام، میوه های تابستان، راه های کاهش وزن، رژیم غذایی تابستان، سبزی های تابستان تعداد بازديد: 1013 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز