Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 09:40

30
خرداد
علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (1)

علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (1)

به تمامی عزیزانی كه دیگر روش‌های بكار گرفته‌شان اثر ملموسی در تحقق آرزوهای آنها برای دستیابی به تناسب اندام و ماندگاری آن به مدت طولانی اثری مشاهده نمی‌کنند توصیه می‌كنیم كه با ما همراه گردند و به كار ببندند آنچه را كه توصیه خواهد شد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه تغذیه

 

در این سلسله نوشتارهایی كه تقدیم حضورتان خواهد شد شما در خواهید یافت چرا بدن شما به رژیم‌های لاغری جوراجور و فعالیت‌های بدنی وقت‌گیر و خسته كننده گوناگون ‌تان دیگر جواب نمی‌دهد، حتی بکارگیری رژیم‌های كم‌چربی و كم یا فاقد مواد قندی و یا رژیم‌های پر پروتئین و یا تک‌خوری‌های رنگارنگ و جوراجورگرهی از مشكل اضافه وزن و چاقی‌‌های شما نمی‌گشاید.

به قول حافظ شیراز - می‌باید فلك را سقف بشكافید و طرحی نو دراندازید – از این رو به تمامی عزیزانی كه دیگر روش‌های بكار گرفته‌شان اثر ملموسی در تحقق آرزوهای آنها برای دستیابی به تناسب اندام و ماندگاری آن به مدت طولانی اثری مشاهده نمی‌کنند توصیه می‌كنیم كه با ما همراه گردند و به كار ببندند آنچه را كه توصیه خواهد شد.

چرا كه به علت بكار بستن‌ روش‌های گوناگون لاغری به طور مداوم و افزایش و كاهش وزن متناوب و یا یویومانند در هر فراز و فرودتان تغییراتی در سوخت‌وساز بدن شما فرا خوانده شده و شعله حیات شما را تقلیل داده و پایین آورده که نیازی به برداشتن و سوزانیدن چربی‌های انباشته شده‌تان جهت تولید انرژی موردنیاز روزمره برای فعالیت‌های ارادی و غیر ارادی‌تان وجود ندارد.

لذا برای رمزگشایی از خیره‌سری بدن مقاوم شده‌تان باید قدری صبوری پیشه كرده و مطالب ارایه شده را به منظور دست‌یابی به خواسته‌هایتان با دقت بیشتری مطالعه و در مواردی عملا تجربه فرمایید تا دریابید که سوخت و ساز كشور وجودتان با میلیاردها میلیارد واحد صنفی تحریک پذیر چگونه عمل می‌كند.

چرا در هزاره سوم اکثریت افراد جامعه، خسته و افسرده شده‌اند؟

ناگفته پیداست كه در حال حاضر همه ما از بدنمان بیشتر از گذشته انتظار داریم در حالی‌كه نسبت به تامین نیازهای تولید و توزیع انرژی، ترمیم و جایگزینی سلول‌ها و بافت‌های فرسوده، دفاع جانانه در قبال میلیاردها عوامل بیماری‌زای عفونی و غیر عفونی جسمی و ذهنی استرس‌ها و اضطراب‌های محیطی و خانوادگی آنطوری كه باید و شاید نیازش را برآورده نمی‌سازیم مثلا انواع مواد مغذی لازم و سالم را در اختیار بدنمان قرار نمی‌دهیم.

چراکه در طول تمامی هفته گذشته آنچه كه تناول فرموده‌اید همگی با مواد افزودنی‌های گوناگون شیمیایی و مواد نگهدارنده، طعم دهنده و فرآوری‌های پی در پی نه تنها ارزش طبیعی آنها كاهش یافته بلكه با افزودن قندهای تصفیه شده یا جایگزین قندها و بكار‌گیری هورمون‌ها و تغییرچیدمان ژنتیكی مواد اولیه شرایط اكولوژیكی را كاملا در هم ریخته‌ایم.

به طور مثال غلاتی را كه پرورش و فرآورده‌های مختلفی از آنها تدارك دیده می‌شود و یا حبوبات و مخصوصا لوبیای سویا با روش‌های ژنتیکی تغییرات گوناگونی را بوجود آورده‌اندكه این سوال مطرح می‌گردد آیا دستگاه گوارش ما توان لازم جهت هضم و جذب و دفع مواد زاید آنها را دارد؟

محیط زندگی ما چنان آلوده گردیده دیگر هر نفسی كه فرو می‌رود ممد حیات و چون برمی‌آید مفرخ ذات تلقی نمی‌شود.

تولیدات كشاورزی و باغی و سیفی‌كاری‌ها در زمین‌های تغییر یافته از حالت طبیعی و انباشته از كود و سموم شیمیایی غیر متقارن كاشت و برداشت می‌شود كه محصولات به دست آمده در تمام مدت کشت با آب فاضلاب‌ها سرشار از سموم آلی و كانی مراحل رشد و رسیدن به حد قابل برداشت شدن را طی می‌نمایند.

نوشیدنی‌ و خوردنی‌های روزمره‌مان را در ظروف پلاستیكی غیر استاندارد نگهداری و صرف می‌كنیم كه مونومرهای خود را در طول مدت نگهداری به داخل مواد خوراكی رها می‌سازند.

بدین جهت شگفت‌آور نباید باشد كه چرا اكثریت قریب به اتفاق ما در شرق و غرب و مشرق و مغرب همواره احساس خستگی و خمودگی و افسردگی و اضطراب و استرس داریم و همواره خیلی بیشتر از گذشته دچار بیماری می‌گردیم و مرتبا كم تحرك‌تر و سنگین‌تر می‌گردیم.

نه تنها من و شما بلكه اطرافیان دور و نزدیك می‌آیند در حال حاضر از بیماری‌های مزمن و حاد مختلف در رنج و عذابند شاید هستند كسانی كه در حال حاضر بیماری مشهودی ندارند ولی در مسیر بیماری گام برمی‌دارند با یك سرشماری سرانگشتی می‌توانیم تشخیص دهیم كه چند درصد عزیزان دور و نزدیك‌مان دچار افزایش وزن و چاقی‌هایی بدرجات مختلفی شده‌اند و گروهی از آنها به طور مستمر و ادواری در حال اجرای رژیم‌های غذایی مختلف می‌باشند ولی گمگشته خود را نمی‌یایند از آن همه رنج و عذاب گرسنگی‌های مداوم.

چرا كه به دور باطل دچار گردیده‌اند و همه آنها بجای آب حیات به سراب رهنمون شده‌اند و همگی آنها با فرصت‌سوزی‌های پی در پی و رژیم‌های بازاری غیر استاندارد و غیر علمی سوخت پایه خود را كند نموده و سطح شعله حیات را پایین كشیده‌اند...

 

 

برای خواندن بخش دوم -علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چاقی، لاغری، کنترل وزن، مدیریت وزن، تغذیه و کاهش وزن، تناسب اندام، دلایل عدم کاهش وزن، سموم شیمیایی تعداد بازديد: 842 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز