Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:07

9
اسفند
راه های از بین بردن غبغب و چاقی گردن

راه های از بین بردن غبغب و چاقی گردن

تا وقتی وزن كل بدن را پایین نیاورید، هر قدر هم كه ورزش‌های مخصوص گردن انجام دهید، نخواهید توانست چربی ناخوشایند این قسمت را از بین ببرید؛‌ مگر آنكه لیپوساكشن كنید و با روش جراحی چربی‌های تجمع یافته در گردن‌ را در بیاورید.

چرا گردنم این قدر چاق شده و غبغب پیدا كرده‌ام؟
از زبان كارشناسان: اولین اقدام در این مورد، اصلاح رژیم غذایی‌ است. اگر عوامل زمینه‌ای دیگر مانند برخی بیماری‌های خاص یا مصرف داروهایی كه چاقی از عوارض جانبی آنهاست را كنار بگذاریم، بیشتر افراد چاق به خاطر پرخوری و نادرست غذا خوردن یا حتی نادرست رژیم گرفتن چاق شده‌‌اند و همین افراد بیشتر اوقات غبغب پیدا می‌كنند و علیرغم موفقیت در كاهش وزن كلی، باز هم از این مشكل رنج می‌برند. به همین خاطر داشتن رژیم غذایی مناسب و پیروی منظم از آن، اولین و مهم‌ترین راه برای حل این مشكل است.

چربی اضافی در بدن افراد چاق در همه جای بدن، از جمله گردن، تجمع پیدا می‌كند و حتی اگر درست غذا خورده باشید، تمام تمرین‌های لازم را برای كاهش وزن انجام داده باشید و در نهایت به اندام دلخواه رسیده باشید، باز هم در برخورد اول این گردن چاق و غبغب بزرگ است كه نگاه‌های افراد را متوجه آن می‌كند و اندام زیبا و هیكل متناسب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا اگر تغذیه‌ام سالم و علمی باشد، می‌توانم این مشكل را راحت‌تر حل كنم؟
بله البته، پیروی مستمر و مرتب از یك رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی كه بدون اضافه كردن وزن همه نیازهای غذایی بدن‌ را تامین كند، قطعا به شما كمك خواهد كرد. خوردن ماهی، مرغ، لوبیا، مغز‌ها، انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و غلات كامل، متابولیسم بدن را تسریع می‌كند و باعث می‌شود كه چربی بدن‌ راحت‌تر بسوزد.

همچنین، به حجم غذایی كه می‌خورید دقت كنید. بهتر و علمی‌تر این است به جای اینكه به خود‌ فشار آورید و در روز فقط دو وعده غذا بخورید، طی روز پنج یا شش وعده  غذای سبك‌تر و با حجم كمتر میل كنید.

چرا با انجام این همه تمرین‌های موضعی باز هم گردنم لاغر نشده و هنوز غبغب دارم؟  
شما باید یك واقعیت را در نظر بگیرید و آن اینكه 

چه كار كنم تا همزمان با لاغر شدن، غبغب زشتم را هم ناپدید كنم؟
در درجه اول باید از غذاهای شیرین پرهیز كنید؛ چون بسیار پر‌كالری هستند. اگر به بدن‌ كالری اضافی تحمیل كنید، آن را به چربی تبدیل خواهد كرد. یكی از  مهم‌ترین اصولی كه افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه كنند این است كه از خوردن خوراكی‌های شیرین بپرهیزند. بدیهی است در غیر این صورت نباید انتظار داشته  باشید كه لاغر شوید و اگر فكر می‌كنید با ادامه این روند گردنتان هم لاغر می‌شود و از شر چربی‌های اضافی زیر چانه‌ خلاص خواهید شد، سخت در اشتباه هستید.

چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی‌ حذف یا مصرف آنها را محدود كنم؟

شیرینی‌ها
باید لذت خوراكی‌های بسیار شیرین را فراموش كنید و جلوی خودتان را بگیرید. چیزهایی مانند انواع شكلات، كیك، دسر‌های شیرین، بستنی و مربا، آب نبات و نان‌ شیرینی‌ها از مضر‌ترین خوراكی‌هایی هستند كه نه اجازه می‌دهند كل بدنتان لاغر شود و نه غبغب‌ از بین برود. سعی كنید اصلا سراغ این خوراكی‌ها نروید یا حداقل به مقدار بسیار كم از آنها بخورید. 

چربی‌های اشباع 
جدا از مصرف غذاهای شیرین اجتناب نمایید و تا حد امكان آنها را از فهرست غذایی خود حذف كنید. غذاهایی كه دارای چربی‌های اشباع هستند نیز چنین وضعیتی دارند و اگر مصرف آنها را ادامه دهید و به گمان خودتان همچنان روی رژیم باشید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت و شاید اوضاع به مراتب بدتر هم بشود.

غذاهای سرخ‌شده، هله هوله‌هایی مانند چیپس سیب زمینی، كره و بیسكویت‌های شور و كرم‌دار را كنار بگذارید و مصرف غذاهایی مثل پنیر و تخم مرغ را هم كه دارای چنین چربی‌هایی هستند، ولی نمی‌توانید به طور كلی آنها را از رژیم غذایی خود حذف كنید، محدود نمایید. 

البته در این مورد هم مانند هر عارضه‌ای خود‌درمانی ممنوع است و برای لاغر شدن، حذف یا محدود كردن مصرف هر ماده غذایی بنا به شرایط جسمی هر فرد فرق می‌كند و باید با پزشك متخصص و كارشناس تغذیه مشورت كرد. نكات اشاره شده در این برداشت آزاد در حالت كلی هستند و ممكن است برای كسانی كه به هر دلیل شرایط ویژه جسمی یا روانی دارند، كمك‌كننده نباشند.

چه غذاهایی بخورم تا گردن چاق و چین‌های اضافی زیر چانه‌ام زودتر از بین بروند؟
بهترین گزینه برای چنین افرادی خوردن غذاهای پر فیبر است. این تقریبا در مورد همه رژیم‌های لاغری، از جمله لاغری موضعی صدق می‌كند. در واقع، میزان چربی اشباع در  این خوراكی‌ها بسیار اندك است و همین به سوزاندن چربی بدن كمك می‌كند.

به طور كلی همه سبزی‌ها و میوه‌ها حاوی فیبر هستند كه مهم‌ترین آنها شامل كلم بروكلی، كلم بروكسل و نخود فرنگی، میوه‌هایی چون سیب، موز و پرتقال، برنج قهوه‌ای، نان‌های سبوسدار (پخته‌شده با آرد گندم كامل)، بادام و بلغور جو است.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، لاغری، درمان چاقی، چاقی موضعی، چاقی گردن، غبغب تعداد بازديد: 1963 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز