Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:07

17
بهمن
صبحانه در خدمت لاغری! (1)

صبحانه در خدمت لاغری! (1)

خوردن غذاهای سالم و بی‌خطر در كاهش وزن و افزایش سرعت این روند تاثیر بسزایی دارد. رژیم‌های غذایی سالم كه باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند، حاوی میوه‌ها، سبزیجات، كربوهیدرات‌ها و چربی‌های اندك هستند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

چگونه می‌توان چربی‌های اضافی بدن را سوزاند و از بین برد؟ برای این كار روش‌های متفاوتی وجود دارد. همه كارشناسان شنا كردن را روش مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها و همچنین به دست آوردن آرامش می‌دانند. آنها به افراد پیر و چاق شنا كردن و انجام حركات ایروبیك را پیشنهاد می‌كنند. حركات ایروبیك در آب تاثیر زیادی در لاغر شدن دارد؛ اما فراموش نكنید كه نباید خود را در آب خسته كنید.

همه افراد به محض كاهش فعالیت‌های فیزیكی، شروع به چاق شدن می‌كنند؛ بنابراین برای جلوگیری از چاقی و انباشته شدن چربی‌های اضافی در بدن هیچ‌گاه نباید از حركات ورزشی و در ساده‌ترین شكل، پیاده‌روی غافل شد. یكی دیگر از شیوه‌های كاهش وزن، سوزاندن چربی‌ها از طریق یك برنامه غذایی صحیح است.

این اتفاق از طریق تغییر فرایندهای فیزیكی غذاهایی كه مصرف می‌شود، می‌افتد. خوردن غذاهای سالم و بی‌خطر در كاهش وزن و افزایش سرعت این روند تاثیر بسزایی دارد. رژیم‌های غذایی سالم كه باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند، حاوی میوه‌ها، سبزیجات، كربوهیدرات‌ها و چربی‌های اندك هستند. در واقع هر غذایی كه خوردن آن برای جسم ما ضروری است، فقط باید در حد نیاز بدن خورده شود و به این برنامه، برنامه غذایی متعادل می‌گویند.

برای این منظور نباید از قندهای مصنوعی و نوشیدنی‌های فرآوری شده زیاد استفاده كرد. به جای این محصولات غیرطبیعی بهتر است از میوه‌های طبیعی استفاده شود. غذاهای كم كالری ضمن اینكه نیروی لازم بدن را تامین می‌كنند، موجب چاق شدن نمی‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید كه لاغر شوید، آب زیاد بنوشید.

این كار باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و افزایش سوخت و ساز بدن به سوزاندن چربی‌ها و كاهش وزن كمك می‌كند. در ضمن، سموم بدن نیز دفع می‌شوند. با نوشیدن آب زیاد می‌توانید مطمئن باشید كه بدن‌تان به اندازه كافی مایعات در دسترس دارد. برای جلوگیری از پر خوری، به آهستگی غذا بخورید و غذاها را به طور كامل بجوید.

آیا خوردن میوه در وعده غذایی صبحانه باعث لاغری می‌شود؟
خیر، خوردن میوه به تنهایی و به جای صبحانه باعث افزایش قندخون می‌شود و برای كاهش وزن باید میزان قندخون را تنظیم كرد. بالا و پایین رفتن قندخون باعث می‌شود فرد نیاز بیشتری به خوردن چیزهای شیرین و پر قند احساس كند. خوردن قندهای ساده و میوه‌های بسیار شیرین مثل موز، انبه و خرما، باعث افزایش قندخون می‌گردد و افزایش قندخون نیز در برخی افراد ایجاد مشكلات جدی می‌كند.

ضمن اینكه قند اضافی بدن در كبد ذخیره می‌شود. یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش قند خون و جلوگیری از افزایش آن از طریق خوردن میوه‌ها این است كه آنها در كنار آمینواسیدها، فیبرها و چربی‌ها مصرف شوند. مثلا سعی كنید میوه‌ها را همراه با آجیل‌ها بخورید یا اینكه از چربی‌های امگا 3، بذر كتان و شاهدانه در كنار میوه‌ها استفاده كنید. ما پیشنهاد می‌كنیم برای صبحانه خود از سبزیجات و آب سبزیجات استفاده كنید و یا حتی روز خود را با سالاد شروع كنید؛ به این ترتیب سطح انرژی‌تان افزایش می‌یابد، ولی نگران چربی و كالری بالا نخواهید بود.

میوه‌های سالم

میوه‌های توتی
توت‌ها بیشتر از سایر میوه‌ها مكانیسم بدن را تنظیم می‌كنند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین و املاح هستند كه می‌توانند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت كنند. در این مورد نیز توت وحشی ترجیح دارد توت وحشی را می‌توان فریز كرد و در هر موقع از سال مصرف نمود.

آواكادو 
منبع خوبی از چربی‌های اولیه و برای سلامتی بسیار مفید است. آواكادو سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و املاح می‌باشد و سوخت مورد نیاز بدن را تامین می‌كند. بافتی خمیری دارد و رنگ آن سبز است. 

انجیر
انجیر حاوی پتاسیم، كلسیم و آهن است و انجیر تازه بسیار مغذی‌تر از انجیر خشك می‌باشد. انجیر خشك حاوی غلظت ناسالمی از قند طبیعی است. در صورت استفاده از انجیر خشك، هیچ‌گاه در مصرف آن زیاده‌روی نكنید.

انار 
بهترین میوه كه به بهترین شكل جذب خون می‌شود و بیشترین حفاظت را از بدن در برابر رادیكال‌های آزاد می‌كند، انار است. انار سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هاست. 

سیب
سیب نیز سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اكسیدان‌هاست. وقتی میوه‌های بسیار شیرین مثل موز و انبه می‌خورید، بهتر است از مقداری كاهو، آواكادو و میوه‌های سبز در كنار آنها استفاده كنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -صبحانه در خدمت لاغری!- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: چاقی، لاغری، تناسب اندام، رژیم غذایی لاغری، رژیم غذایی چاقی، صبحانه و لاغری، اهمیت صبحانه تعداد بازديد: 1009 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز