Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:49

26
بهمن
10 رژیم محبوب 2016

10 رژیم محبوب 2016

هر ساله مردم به دنبال رژیمی هستند که به آنها در کم کردن وزنشان کمک کند. در حالی که بهتر است مردم سؤال کنند:"چگونه می‌توانیم غذای سالم بخوریم بدون آن که خودمان را محدود کنیم؟"

مریم عامری خواه، دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه

 

 

در این جا مطالبی را که مصرف کنندگان در سال 2016 راجع به آن بیش‌ترین جست و جو را داشته‌اند ارائه می‌کنیم.

رژیم طلا

رژیم طلا که توسط دکتر کیت آبلو و یک تیم از پزشکان ایجاد شده است، ادعا به کمک در بهینه سازی سطح انسولینتان دارد در حالی که ذخایر چربی بدنتان را کاهش می‌دهند.

برنامه سه مرحله‌ای شامل یک مکمل روزانه، که انتشار دهنده نامیده می‌شود، به کارگیری برنامه ریزی غذایی و یک راهنما است که هزینه‌ای در حدود 39.95 دلار در هر ماه را در بر دارد. انتشار  ضربات فرضی که متابولیسم بدنتان را آغاز می‌کند،  کاهش گرسنگی و اشتهای کاذب و تنظیم سطوح انسولین بدن.

مدارک کاملاً علمی و قطعی برای حمایت از این نوع ادعاها وجود ندارد.

رژیم تاکو(Taco)

رژیم تاکو واقعاً رژیم نیست. یک کتاب آشپزی است که توسط نویسندگان بسیار خلاق که خودشان را دانشمندان تاکوگیاهی می‌نامند، نوشته شده است.

آن‌ها می‌دانند در صورتی که عبارت"cleanse"در عناوین مطلبشان باشد،  محصولاتشان فروخته خواهد شد. آن‌ها کارشان را به درستی انجام می‌دهند.  کتاب آنها ،  Taco cleanse،  شامل دستورالعمل‌های تاکو گیاهی 30 روزه است.

آرزوی آنها این است که شما با لذت بردن از دستورالعمل‌های آنها،  بدنتان را از پردازش غذاها پاکسازی (cleanse ) کنید. اما، به معنای واقعی کلمه،  تاکو  "پردازش کننده" است.

 

جایگزین رژیم غذایی نظامی

چکیده این رژیم غذایی سه روز در مسیر بودن و چهار روز خارج از مسیر بودن است.در طول روزهای در مسیر شما کمتر از 1000 کالری استفاده می‌کنید و در طول روزهای خارج از مسیر، شما می‌توانید در حدود 1500 کالری استفاده کنید. به عبارتی دیگر، در روزهای در مسیر،  شما به خودتان گرسنگی می‌دهید و در روزهای خارج از مسیر رژیم می‌گیرید.

هر شخصی می‌تواند در این رژیم دیوانه وار وزنش را از دست بدهد چرا که در این رژیم،  شما اساساً چیزی نمی‌خورید. این بود که اکثر وب سایت‌ها بیان کردند "یکی از عالی‌ترین فواید رژیم غذایی نظامی این است که این رژیم یک برنامه ساده، پیشرونده و ادامه دار می‌باشد. اما چرا بسیاری از افراد به دنبال رژیم دیگری برای جایگزینی این برنامه هستند؟

همچنین بیان می‌کند که هر شخصی ممکن نیست این رژیم را به عنوان اولین رژیم انتخاب کند چرا که آن شما را از انواع غذاها محدود می‌کند.

اتکینز40

با این که ایشان زنده نیستند، به نظر می رسدکه رژیم‌های وی ادامه دار است. آخرین محبوبیت به دست آورده ایشان عمدتاً در جشن افرادی هم چون الیسا میلان و کیم کارداشیان در رژیم اتکینز 40 بود.

در این برنامه غذایی شما اجازه دارید 40 گرم از کربوهیدرات خالص یا کربوهیدرات غذایی بدون فیبر و شکر و الکل،  در روز استفاده کنید. شما می‌توانید هم چنین 6-4 اونس از پروتئین و دو تا چهار سروینگ از چربی در هر روز استفاده کنید. این رژیم به نظر عملی می‌باشد.

به هر حال محدود کردن استفاده از کربوهیدرات همیشه یک چراغ قرمز است. هر رژیم غذایی موفق طولانی مدتی نمی‌تواند ما را از خوردن غذاهایی که دوست داریم منع کند،  اما می‌تواند به ما در آموزش خوردن آنها به طور درست و سالم کمک کند.

رژیم کتوژنیک

از این  رژیم به عنوان یک  پروتکل درمانی در جهت کمک به کودکانی که بیماری صرع داشتند، استفاده می‌کردند.این رژیم شامل چربی بسیار بالا، به کار گیری پروتئین کافی  و کربوهیدرات در مقادیر بسیار پایین می‌باشد. بسیاری از حامیان قدرتمند ادعا می‌کنند که این رژیم با تغییر برنامه‌ی متابولیسم بدن شما، چربی بدنتان را کم می‌کند و باعث احساس بهتر در شما می‌شود.

اما نکته‌ای در اینجا وجود دارد: جمعیت دانشمندان هنوز هم اعتقاد دارند که رابطه‌ای میان رژیم غذایی با چربی بالا و افزایش خطر بیماری قلبی وجود دارد و قرار گرفتن بدن شما در وضعیت کتوژنیک که به واسطه‌ی برش در کربوهیدرات ایجاد می‌شود، چیزی نیست که باعث آرامش شما شود.

رژیم غذایی جدا(Dissociated)

کل فرضیه این رژیم غذایی بر مبنای باوری است که اگر شما فقط یک نوع غذارا در هر روز استفاده کنید، به وزنتان افزوده نمی‌شود.

پیروان این فرضیه 3 انتخاب دارند: اماده سازی  هر وعده غذایی از گروه‌های غذایی  مختلف (گزینه‌ای که پیشنهاد شده تا شما به آن هدف ایده آل وزنی‌تان دست پیدا کنید یا هدفی دوماهه)، یا اختصاص مصرف غذاهایی از یک گروه غذایی خاص به طور روزانه.

این رژیم یک سری نکته هم مطرح کرده است که از جمله آن می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

آخرین وعده غذایی خود را تا ساعت 7 بعداز ظهر میل کنید، مایعات را در طول وعده‌های غذایی مصرف نکنید و هرگز نوشیدنی الکلی یا کافئین‌دار مصرف نکنید.

رژیم وحشی

این رژیم آنچنان که شما فکر می‌کنید وحشی نیست .بعضی از بخش‌ها آن به نظر معنی دار می‌رسد. کل فرضیه آن این است که اگر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مقدار غذاهای کامل و خوراکی زیادی در اندازه‌ای که در دنیای طبیعی وجود دارد می‌خورند،  ما هم بیشتر شبیه انها غذا بخوریم.

توصیه می‌کند تا آنجا که دوست دارید از سبزیجات استفاده کنید و از گوشت‌هایی که در مزرعه پرورش یافته‌اند یا غذاهای دریایی وحشی استفاده کنید و  چربی‌های نظیر کره گیاهی، پنیر سفت، خشکبار و آواکادو مصرف کنید.

کافئین و الکل هم در فهرست‌های تأیید شده قرار دارند. این رژیم ضد گلوتن هم هست که در صورتی که به گلوتن حساسیت داشته باشید یا بیماری‌هایی در ناحیه شکم داشته باشید، ضروری نیست.

رژیم پیتزا

در سال 2009، مات مکلان که پدری 40 ساله بود و مدت‌های زیادی دوچرخه سوار بود به تازگی دو رستوران پیتزا دائر کرده بود و تصمیم گرفته بود که به مدت یک ماه رژیم فقط پیتزا داسته باشد و او با این کار تقریباً 30 پوند وزن کم کرده بود.

در طول 6 سال او رژیم پیتزای خود را تکمیل کرد و شش تکه‌ی پیتزا را که با سبزیجات، چربی‌های سالم و پروتئین درست شده بود، در پیتزای خود گنجاند.

همه‌ی این‌ها 2400 کالری در روز به کالری‌های او اضافه می‌کرد. اضافه بر این بسیاری از افراد هیچ موفقیتی در جذب 2400 کالری در روز نداشتند.

 

رژیم دوکان(Dukan)

این اولین بار است که من درباره‌ی رژیم دوکان نوشته‌ام و احتمالاً آخرین بار نخواهد بود.این رژیم شامل 4 مرحله است.هر مرحله قانون خاص خود را دارد:حمله، گشت زدن، قوام و ثبات.

شخصاً من هرگز طرفدار چنین رژیمی که دارای مراحل متعددی است،  نبوده‌ام.چراکه می‌تواند بسیار گیج کننده باشدمن متوجه شده‌ام که بسیاری از مردم در یک مرحله بیش از آنچه که باید، می‌مانند.

برخی از جوانب مثبت آن:مصرف سبزیجات فراوان(نوع آنها محدود شده)، پروتئین‌های سبک، نوشیدن آب فراوان و ورزش روزانه .

ولی برای زمان‌های طولانی‌تر ، این رژیم بیشتر شامل پروتئین است.به عبارت دیگر، رژیمی محدود کننده است که بدن شما را در ریسک کتوز قرار می‌دهد.

رژیم مونو(Mono)

این برنامه شبیه به رژیم تجزیه است ولی یک گام بیشتر دارد.پیروان آن باور دارند که مصرف یک نوع غذا برای کاهش وزن، کارا می‌باشد.

معروف‌ترین فردی که پیرو این رژیم بود،  فریلی دختری از استرالیا است که او مرتباً 10 الی 15موز را در اسموتی صبحانه ترکیب می‌کرد و این کار را برای نهار و شام هم تکرار می‌کرد. شاید مقدار کمی از مواد مغذی دیگر را ، مثل آب نارگیل ، سیب زمینی یا میوه‌ها و سبزی‌های دیگر را  در این می‌گنجانده است.این رژیم راهی است که بدن شما را به سوء تغذیه می‌رساند.

نیاز ما این است که غذای متنوعی را مصرف کنیم زیرا مواد مغذی مختلفی برای عملکرد بدن ما مفید است.

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن و لاغری، رژیم غذایی محبوب2016، رژیم اتکینز، رژیم طلا، رژیم پیتزا، رژیم غذایی و سلامتی تعداد بازديد: 993 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز