Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 3 تیر 1397 - 07:00

18
اسفند
خوراکی های ضدپیری

خوراکی های ضدپیری

جوان ماندن دغدغه بسیاری از ما است، به طوری که به سراغ ابزارهایی می‌رویم که ما را جوان نشان دهد و حتی برخی با مصرف قرص‌های مختلف در تلاشند تا خود را جوان نگه دارند.

نادیا زکالوند

 

تحقیقات نشان داده اند که خوردن یکسری از غذاها که ویژگی های ضدپیری دارند، می توانند به ما تا حدی در سالم و جوان ماندن کمک کنند.

این خوراکی ها معمولا با دور نگهداشتن بدن از بیماری های دوران پیری مانند بیماری های قلبی، دیابت، پوکی استخوان، فرد را جوان و شاداب نگه می دارد. در این مقاله به برخی از این خوراکی ها اشاره شده است.

آووکادو

روغن موجود در آووکادو پوست را سفت و مرطوب می کند.

این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده و مناسب سیستم قلبی و عروقی است.

توت

تحقیقات نشان داده است که انواع توت ها حاوی ترکیباتی هستند که از التهاب می کاهد و جلوی اکسیداسیون، که به بافت های بدن صدمه می زند، را می گیرد.

توت همچنین باعث آزاد شدن کلاژن در پوست شما شده و باعث می شود تا پوست صاف و سفتی داشته باشید.

گردو

این خوراکی خوشمزه، دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا3 است که در برابر بیماری های قلبی شما را محفوظ نگه می دارد و در عین حال قدرت استخوان ها را افزایش می دهد.

اگزمای پوستی را برطرف کرده و با آسم هم مقابله می کند.

برای سیستم هاضمه هم بسیار مفید است.

شکلات تیره

شکلات تیره گردش خون در بدن را بهتر می کند و توانایی پوست را در مرطوب ماندن، بالا می برد و جلوی چروک شدن پوست را می گیرد و ظاهری جوان تر به فرد می دهد.

همچنین از آنجایی که شکلات سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان است از التهاب پوست ناشی از نور ماوراء بنفش پیشگیری می کند.

غلات سبوس دار و گندم کامل

غلات سبوس دار و گندم کامل برای حفظ عملکرد طبیعی پوست و رشد دوباره سلول های جدید مفیدند. غلات سبوس دار به حفظ سطح گلوکز خون کمک می کنند.

از طرفی گندم کامل حاوی فیبر، مواد معدنی، ویتامین B و سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند شروع علایم پیری مانند بیماری های قلبی و عروقی را بکاهد و از ابتلا به سرطان بکاهد.

همچنین به دلیل نرخ پایین هضم شان، از بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا پیشگیری می کنند.

لوبیا

تحقیقات نشان داده است که لوبیا غذایی عالی برای قلب است و هرچه بیشتر لوبیا مصرف کنید، قلب سالم تری خواهید داشت.

لوبیا، منبعی عالی از پروتئین های کم چربی و فیبر هستند و می توانند کلسترول خون را پایین بیاورند.

در ضمن سرشار از ویتامین ها از جمله ویتامین B، آنتی اکسیدان، پتاسیم و آهن هستند.

ماهی

غذاهای دریایی به ویژه ماهی های چرب مانند قزل آلا، حاوی اسیدهای امگا3 بوده که حافظه را بهبود می بخشند و عملکرد مغز را افزایش می دهند و اثرات ضد التهابی خوبی دارند.

همچنین برای درمان یبوست مناسب هستند.

روغن زیتون

اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که روغن زیتون حاوی چربی های تک اشباع نشده هستند.

این نوع چربی ها برای قلب و بدن بسیار مفیدند و خاص ضدپیری دارند.

اسفناج، کلم بروکلی، قرمز و چغندر

اسفناج حاوی انواع ویتامین مانند B است و برای تولید گلبول های قرمز موثر است.

کلم بروکلی، قرمز و چغندر هم، بدن را از سم پاکسازی کرده و فرد را از کسالت و بی حالی درمی آورد.

 

برچسب ها: خواص ماهی، خواص گردو، خواص آووکادو، خواص لوبیا، غلات سبوس دار، خوراکی های ضد پیری، غذاهای ضد پیری، خواص توت، خواص شکلات تیره، گندم کامل تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز