Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:57

30
اردیبهشت
چند غذای مهم ایتالیایی ها

چند غذای مهم ایتالیایی ها

پنه: این غذا بصورت سنتی طبخ می‌‌شود و با سس پاستا مثل سس پستو یا سس مارینارا سرو می‌‌شود. پنه یک ترکیب محبوب در سالاد ماکارونی است.

 حدیثه خسروی؛ کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه - مینا حاجی محمدی؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی 

 

 

لازانیا: خمیر لازانیا بصورت سنتی در جنوب ایتالیا با آرد سمولینا و آب و در مناطق شمالی که آرد سمولینا در دسترس نبوده با آرد گندم و تخم مرغ تهیه می‌‌شده است. امروزه در ایتالیا، از آنجا که تنها نوع گندم مجاز برای پاستا گندم دوروم(durum) است، لازانیا با آرد سمولینا و تخم مرغ تهیه می‌‌شود.

پیتزا: محبوبترین غذا به عنوان نهار یا شام است. پیتزا متشکل از پنیر، سوسیس، قارچ، پیاز، زیتون و گوجه است.

MINESTRONE (نوعی سوپ): این سوپ اصیل ایتالیایی سوپی غلیظ است که با سبزیجات اغلب همراه با افزودن پاستا یا برنج تهیه می‌‌شود. مواد تشکیل دهنده رایج عبارتند از: لوبیا، پیاز، کرفس، هویج، عصاره گوشت و گوجه فرنگی. یک دستورالعمل دقیق برای طبخ این سوپ وجود ندارد چراکه معمولا با سبزیجات موجود در هر فصل تهیه می‌‌شود.

ریزوتوRISOTTO: این غذا از دسته غذاهای ایتالیایی طبخ شده با برنج است که می‌‌تواند بر پایه گوشت، ماهی یا سبزیجات باشد. اغلب انواع مختلف این غذا حاوی پنیرپامسان، کره و پیاز است. این غذا یکی از رایج ترین راه‌‌های طبخ برنج در ایتالیا است.

راویولی: راویولی نوع سنتی پاستای پر شده ایتالیایی است. این غذا متشکل از دو لایه بهم چسبیده خمیر پاستای تخم‌مرغی نازک است که بصورت مایع  یا همراه با سس پاستا سرو می‌‌شود.

پنه: این غذا بصورت سنتی طبخ می‌‌شود و با سس پاستا مثل سس پستو یا سس مارینارا سرو می‌‌شود.  پنه یک ترکیب محبوب در سالاد ماکارونی است.

Gnocchi (کوفته‌‌های کوچک): Gnocchi کوفته‌‌های نرم و ضخیم متنوعی هستند که ممکن است از سمولینا، آرد گندم معمولی و تخم مرغ، آرد، تخم مرغ و پنیر، سیب زمینی، پودر سوخاری، یا ترکیبات مشابه تهیه شود. این غذا بعنوان غذای اول، جایگزین سوپ یا پاستا صرف می‌‌شود. بطور کلی این غذا در ایتالیا در خانه تهیه می‌‌شود و ممکن است بصورت تازه از فروشگاه‌‌های خاصی تهیه شود.

خوراک ژامبون پارما: یکی از بهترین ژامبون‌‌های ایتالیایی است که در همان منطقه ای تولید می‌‌شود که پنیر پارمسان معروف تهیه می‌‌شود. این ژامبون معمولا بصورت برش‌‌های باریک و خام بعنوان پیش غذا خورده می‌‌شود اما در پخت و پز نیز قابل استفاده است.

ELICHE (پاستای پیچی شکل): پاستا در ایتالیا بسیار پرطرفدار است. این نوع از پاستا پیچی شکل است که بخوبی سس گوجه فرنگی و پنیر به لایه‌‌های آن می‌‌چسبد.

BISCOTTI (نوعی بیسکوییت): بیسکوییتی است که دوبار پخت شده و منشا آن شهر ایتالیایی Prato است. این بیسکوییت‌‌ها مستطیلی شکل و حاوی بادام هستند، بصورت خشک و ترد از طریق برش دادن قرص خمیر نان زمانیکه که پس از پخت در فر هنوز داغ و تازه است، تهیه می‌‌شود.

 

برچسب ها: پیتزا، انواع پیتزا، انواع پاستا، پاستا با سس قارچ، پاستا پنه، لازانیای، غذای ایتالیایی، انواع غذا ایتالیایی تعداد بازديد: 736 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز