Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 14:03

19
بهمن
چقدر ویتامین C مصرف كنیم؟

چقدر ویتامین C مصرف كنیم؟

غذاهای سرشار از ویتامین C شامل مركبات، فلفل سبز، توت‌فرنگی، گوجه، براكلی، سیب‌زمینی شیرین و سیب‌زمینی سفید است. علاوه بر این ویتامین C را بیشتر در هندوانه، انبه، پاپایا، فلفل قرمز، كلم، تمشك، آناناس و سبزیجات برگ‌دار نیز جستجو كنید.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

اكثر مطالعات و تحقیقاتی كه در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهند كه روزانه 500 میلی‌گرم ویتامین C، مقدار كافی برای هر فرد است. بنابراین علاوه بر مصرف میوه‌جات و سبزیجات، بهتر است كه از مكمل‌های ویتامین C نیز استفاده كنید تا این مقدار از نیاز روزانه خود را برطرف كنید.

حدود 20-10 درصد از بزرگسالان این میزان از ویتامین C را به طور روزانه دریافت می‌كنند. به هنگام مصرف مكمل‌های ویتامین C، انواع غیراسیدی آنها را انتخاب كنید تا ایجاد مشكلات و ناراحتی‌های معده نكند. قبل از آنكه سراغ مكمل‌های ویتامین C بروید، بهتر است كه تلاش كنید نیاز خود را از طریق میوه‌ها و سبزیجات تأمین نمایید. اگر بتوانید هر روز چند وعده ویتامین C دریافت كنید علاوه بر ویتامین C موجود در آنها از سایر خواص‌شان مثل املاح نیز بهره‌مند شوید. 

طالبی، 100 گرم 26 میلی‌گرم ویتامین C دارد. 
آب پرتقال تازه 100 میلی‌لیتر 48میلی‌گرم ویتامین C دارد.
براكلی پخته شده،100 گرم 33 میلی‌گرم ویتامین C دارد. 
كلم قرمز،100 گرم 55 میلی‌گرم ویتامین C دارد. 
فلفل سبز،100 گرم 27 میلی‌گرم ویتامین C دارد. 
كیوی، 100 گرم59 میلی‌گرم ویتامین C دارد. 
آب گوجه،100 میلی‌لیتر 8 میلی‌گرم ویتامین C دارد.  

چگونه ویتامین C بیشتری جذب كنیم؟

اكثر بزرگسالان به اندازه كافی ویتامین C دریافت نمی‌كنند. غذاهایی كه سرشار از ویتامین C هستند شامل مركبات، فلفل سبز، توت‌فرنگی، گوجه، براكلی، سیب‌زمینی شیرین و سیب‌زمینی سفید است. علاوه بر این ویتامین C را بیشتر در هندوانه، انبه، پاپایا، فلفل قرمز، كلم، تمشك، آناناس و سبزیجات برگ‌دار نیز جستجو كنید.

از آنجایی كه اكثر مردم به اندازه كافی ویتامین C را از برنامه غذایی‌شان جذب نمی‌كنند، توصیه می‌شود كه از مكمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها به طور روزانه استفاده كنند. این مولتی‌ویتامین‌ها به آنها كمك می‌كند تا با بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا راحت‌تر مقابله كنند. از میوه‌های سرشار از ویتامین C استفاده كنید و سبزیجات را با مقدار بسیار كمی آب پخته و میل كنید. تا خواص آنها به آب منتقل نشود و بیشتر در سبزی حفظ شود.

 

برچسب ها: ویتامین ها و مواد معدنی، مزایای مصرف ویتامین C، فواید ویتامین C، میزان مصرف ویتامین C، منابع غذایی ویتامین C تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز