Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:58

17
بهمن
خوراكی‌های دوستدار پوست

خوراكی‌های دوستدار پوست

آب زیاد بنوشید و به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده كنید. از لبنیات كم‌چرب یا بدون چربی استفاده نمایید و نان‌های سبوسدار را به نان و پاستای سفید ترجیح دهید. به‌علاوه تاكید می‌شود كه خوردن شیرینی جات را محدود كنید.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

امروزه اطلاعات محدودی درباره بهترین غذاها برای حفظ سلامت پوست وجود دارد و هنوز به نظر می‌رسد كه غذاهای غنی از آنتی‌اكسیدان تاثیر محافظتی خوبی بر روی پوست دارند.

متخصصان چند خوردنی و غذا را به‌عنوان دوستان صمیمی پوست معرفی می‌كنند كه این غذاها شامل هویج، زردآلو و سایر میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی رنگ، میوه گیاه قره‌قاط، اسفناج و دیگر سبزی‌های دارای برگ‌های سبز رنگ، گوجه فرنگی، نخود، لوبیا و عدس، ماهی به‌ویژه ماهی آزاد و مغز خشكبار هستند.

دكتر لارس گیبسون متخصص پوست مركز پزشكی مایوكلینیك در آمریكا می‌گوید: «از سوی دیگر برخی از خوردنی‌ها به پوست آسیب می‌رسانند كه مهم‌ترین آنها غذاهای حاوی چربی و كربوهیدرات‌ زیاد هستند كه سبب پیری پوست می‌شوند».

دكتر گیبسون توصیه می‌كند: «آب زیاد بنوشید و به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده كنید. از لبنیات كم‌چرب یا بدون چربی استفاده نمایید و نان‌های سبوسدار را به نان و پاستای سفید ترجیح دهید. به‌علاوه تاكید می‌شود كه خوردن شیرینی جات را محدود كنید».

برچسب ها: زیبایی، تغذیه و پوست، مراقبت از پوست، تغذیه و زیبایی، سلامت پوست تعداد بازديد: 953 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز